Komunikaty PR

80 proc. Polaków korzysta z internetu wybierając meble i aranżując wnętrza

2020-04-30  |  12:00

Czy lubimy dekorować wnętrza swoich domów, gdzie szukamy inspiracji i najlepszych produktów? 80 proc. z nas na którymś z etapów wyboru czy zakupu produktów wnętrzarskich korzysta z internetu – wynika z badania Wonga Polska przeprowadzonego przez firmę Kantar. Dzięki niemu jest szybciej, wygodniej, a opinie innych użytkowników ułatwiają nam podjęcie decyzji i sfinalizowanie zakupów za jednym kliknięciem myszki. Co ważne, czujemy się bezpiecznie – 47 proc. badanych nie obawia się o swoje dane podczas płatności internetowych. 

Obecnie spędzamy w naszych czterech ścianach większość czasu, co sprzyja aranżacji wnętrz na własną rękę. Wonga w ramach badania „Cyfrowe Zwyczaje Polaków” sprawdziła, w jaki sposób Polacy kupują meble i artykuły wyposażenia wnętrz.

Ilu Polaków, tyle sposobów

Najwięcej badanych, bo aż 37 proc., informacji o meblach i wyposażeniu wnętrz szuka w internecie. Następnie udaje się do sklepu stacjonarnego, gdzie ogląda produkt i podejmuje decyzję o kupnie. Na drugim miejscu (17 proc.) są ci, którzy sprawdzają produkty w internecie, porównują ich wygląd na żywo w markecie, ale najlepszą ofertę wybierają online i tam dokonują zakupu. Co siódmy Polak kupuje meble i elementy wyposażenia domu wyłącznie w sklepach stacjonarnych, a co ósmy ankietowany dokonuje tego w całości w sieci. 

- Ciekawy wydaje się fakt, że jedynie 1 proc. podczas takich zakupów radzi się znajomych i prosi o opinię. Oznacza to, że lubimy tworzyć swoje „domowe zacisze” po swojemu i według własnych zasad. Bardziej od zdania kolegów w kwestiach meblowych przekonują nas relacje innych użytkowników sieci – zauważa Aneta Gergont-Gałązka, dyrektor departamentu marketingu w Wonga Polska. 

 

Internet ułatwia zakupy

64 proc. badanych ocenia, że zakupy w internecie są wygodniejsze i oszczędzają czas, a 57 proc. uważa, że są dużo bardziej opłacalne finansowo – w sieci jest po prostu taniej. 60 proc. twierdzi, że dzięki opiniom innych internautów mogą od razu podjąć decyzję i dokonać zakupu online.

 

Nadal spora część Polaków ceni sobie rozmowę ze specjalistą w sklepie stacjonarnym, a także jest niepewna co do tego, czy zamówiony produkt online nie będzie odbiegał od zdjęć i opisów przedstawianych w internecie. To nie odciąga nas jednak od zakupów online – prawie połowa z nas czuje się bezpiecznie i nie obawia się o swoje dane podczas płatności internetowych. 44 proc. z badanych podkreśla także, że internet daje możliwość łatwego zwrotu lub reklamacji zakupionych produktów, a dla 42 proc. oferta online jest znacznie bardziej przejrzysta i czytelna.

 

- Polacy kochają zakupy online – te wnętrzarskie również. Jedynie niespełna 20 proc. deklaruje, że nie dokonałoby ich online. Dla większości z nas to wygodny, szybki i bezpieczny zakup, a także łatwy zwrot lub reklamacja. W obecnej sytuacji internet to także najbezpieczniejsze miejsce do dokonywania zakupów – nie musimy wychodzić z domu, a zamówione przedmioty dostarczone zostaną pod nasze drzwi – dodaje Aneta Gergont-Gałązka z Wonga Polska.

 

wonga.com

 

Wonga jest częścią Grupy KRUK. Specjalizuje się w pożyczkach internetowych i jest liderem branży finansów online. Firma działa w Polsce od kwietnia 2013 roku. Wdraża innowacyjne rozwiązania w zakresie consumer finance. Swoją ofertę kieruje do świadomych konsumentów, potrafiących zarządzać swoim budżetem i dbających o płynność finansową. Wonga zapewnia im wygodny dostęp online do produktów finansowych, konkurencyjnych w stosunku do oferty banków. Wonga ko centruje się na sprzedaży pożyczek ratalnych, które już dziś stanowią 90 proc. jej portfela.

 

Jako pierwsza firma pożyczkowa na polskim rynku podpisała umowę z Biurem Informacji Kredytowej w zakresie wymiany informacji na temat rzetelnych płatników. Firmę wyróżnia oferta, która wynagradza klientom terminowe spłaty.

 

Wonga wierzy w praktyczną i efektywną edukację finansową. W 2015 r. firma uruchomiła platformę edukacyjną Kapitalni.org, której celem jest dostarczanie użytkownikom wiedzy finansowej w przyjazny sposób. Kapitalni.org są częścią Program Korzyści Wonga, który premiuje rzetelnych i pogłębiających swoją wiedzę z zakresu finansów klientów. Za ukończenie 10 kursów albo ścieżki edukacyjnej na platformie Kapitalni.org, klienci mogą otrzymać 10 zł zwrotu kosztów swojej aktywnej pożyczki w Wonga.

Nota metodologiczna

Badanie zostało zrealizowane w marcu 2020 roku na panelu internetowym Kantar Millward Brown. Badanie objęło grupę 400 osób w wieku od 20 do 55 lat, korzystających z internetu, posiadających internetowe konto w banku, aktywnie z niego korzystających oraz nieodrzucających możliwości wzięcia w przyszłości pożyczki. Badanie przeprowadzono metodą CAWI.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.