Komunikaty PR

80 proc. Polaków korzysta z internetu wybierając meble i aranżując wnętrza

2020-04-30  |  12:00

Czy lubimy dekorować wnętrza swoich domów, gdzie szukamy inspiracji i najlepszych produktów? 80 proc. z nas na którymś z etapów wyboru czy zakupu produktów wnętrzarskich korzysta z internetu – wynika z badania Wonga Polska przeprowadzonego przez firmę Kantar. Dzięki niemu jest szybciej, wygodniej, a opinie innych użytkowników ułatwiają nam podjęcie decyzji i sfinalizowanie zakupów za jednym kliknięciem myszki. Co ważne, czujemy się bezpiecznie – 47 proc. badanych nie obawia się o swoje dane podczas płatności internetowych. 

Obecnie spędzamy w naszych czterech ścianach większość czasu, co sprzyja aranżacji wnętrz na własną rękę. Wonga w ramach badania „Cyfrowe Zwyczaje Polaków” sprawdziła, w jaki sposób Polacy kupują meble i artykuły wyposażenia wnętrz.

Ilu Polaków, tyle sposobów

Najwięcej badanych, bo aż 37 proc., informacji o meblach i wyposażeniu wnętrz szuka w internecie. Następnie udaje się do sklepu stacjonarnego, gdzie ogląda produkt i podejmuje decyzję o kupnie. Na drugim miejscu (17 proc.) są ci, którzy sprawdzają produkty w internecie, porównują ich wygląd na żywo w markecie, ale najlepszą ofertę wybierają online i tam dokonują zakupu. Co siódmy Polak kupuje meble i elementy wyposażenia domu wyłącznie w sklepach stacjonarnych, a co ósmy ankietowany dokonuje tego w całości w sieci. 

- Ciekawy wydaje się fakt, że jedynie 1 proc. podczas takich zakupów radzi się znajomych i prosi o opinię. Oznacza to, że lubimy tworzyć swoje „domowe zacisze” po swojemu i według własnych zasad. Bardziej od zdania kolegów w kwestiach meblowych przekonują nas relacje innych użytkowników sieci – zauważa Aneta Gergont-Gałązka, dyrektor departamentu marketingu w Wonga Polska. 

 

Internet ułatwia zakupy

64 proc. badanych ocenia, że zakupy w internecie są wygodniejsze i oszczędzają czas, a 57 proc. uważa, że są dużo bardziej opłacalne finansowo – w sieci jest po prostu taniej. 60 proc. twierdzi, że dzięki opiniom innych internautów mogą od razu podjąć decyzję i dokonać zakupu online.

 

Nadal spora część Polaków ceni sobie rozmowę ze specjalistą w sklepie stacjonarnym, a także jest niepewna co do tego, czy zamówiony produkt online nie będzie odbiegał od zdjęć i opisów przedstawianych w internecie. To nie odciąga nas jednak od zakupów online – prawie połowa z nas czuje się bezpiecznie i nie obawia się o swoje dane podczas płatności internetowych. 44 proc. z badanych podkreśla także, że internet daje możliwość łatwego zwrotu lub reklamacji zakupionych produktów, a dla 42 proc. oferta online jest znacznie bardziej przejrzysta i czytelna.

 

- Polacy kochają zakupy online – te wnętrzarskie również. Jedynie niespełna 20 proc. deklaruje, że nie dokonałoby ich online. Dla większości z nas to wygodny, szybki i bezpieczny zakup, a także łatwy zwrot lub reklamacja. W obecnej sytuacji internet to także najbezpieczniejsze miejsce do dokonywania zakupów – nie musimy wychodzić z domu, a zamówione przedmioty dostarczone zostaną pod nasze drzwi – dodaje Aneta Gergont-Gałązka z Wonga Polska.

 

wonga.com

 

Wonga jest częścią Grupy KRUK. Specjalizuje się w pożyczkach internetowych i jest liderem branży finansów online. Firma działa w Polsce od kwietnia 2013 roku. Wdraża innowacyjne rozwiązania w zakresie consumer finance. Swoją ofertę kieruje do świadomych konsumentów, potrafiących zarządzać swoim budżetem i dbających o płynność finansową. Wonga zapewnia im wygodny dostęp online do produktów finansowych, konkurencyjnych w stosunku do oferty banków. Wonga ko centruje się na sprzedaży pożyczek ratalnych, które już dziś stanowią 90 proc. jej portfela.

 

Jako pierwsza firma pożyczkowa na polskim rynku podpisała umowę z Biurem Informacji Kredytowej w zakresie wymiany informacji na temat rzetelnych płatników. Firmę wyróżnia oferta, która wynagradza klientom terminowe spłaty.

 

Wonga wierzy w praktyczną i efektywną edukację finansową. W 2015 r. firma uruchomiła platformę edukacyjną Kapitalni.org, której celem jest dostarczanie użytkownikom wiedzy finansowej w przyjazny sposób. Kapitalni.org są częścią Program Korzyści Wonga, który premiuje rzetelnych i pogłębiających swoją wiedzę z zakresu finansów klientów. Za ukończenie 10 kursów albo ścieżki edukacyjnej na platformie Kapitalni.org, klienci mogą otrzymać 10 zł zwrotu kosztów swojej aktywnej pożyczki w Wonga.

Nota metodologiczna

Badanie zostało zrealizowane w marcu 2020 roku na panelu internetowym Kantar Millward Brown. Badanie objęło grupę 400 osób w wieku od 20 do 55 lat, korzystających z internetu, posiadających internetowe konto w banku, aktywnie z niego korzystających oraz nieodrzucających możliwości wzięcia w przyszłości pożyczki. Badanie przeprowadzono metodą CAWI.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Julia Kamińska: Elektrośmieci to duży problem. Sama mam w piwnicy zepsutą pralkę i muszę zorganizować jej wywóz

Piotr Zelt, Julia Kamińska i Klaudia Zioberczyk zauważają, że mimo wielu akcji informacyjnych i edukacyjnych nadal nie wszyscy Polacy zdają sobie sprawę z tego, że elektrośmieci, które nie są w odpowiedni sposób zutylizowane, stanowią ogromne zagrożenie dla środowiska. I choć istnieją różne możliwości przekazania zużytych, nieużywanych lub uszkodzonych urządzeń elektrycznych i elektronicznych do punktów zbiórki czy firm zajmujących się recyklingiem, to nie brakuje osób, które lekceważą wszelkie wytyczne i idą na łatwiznę. Wyrzucają takie sprzęty do zwykłych śmietników albo wywożą na przykład do lasu.

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Problemy społeczne

Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.