Komunikaty PR

80 proc. Polaków korzysta z internetu wybierając meble i aranżując wnętrza

2020-04-30  |  12:00

Czy lubimy dekorować wnętrza swoich domów, gdzie szukamy inspiracji i najlepszych produktów? 80 proc. z nas na którymś z etapów wyboru czy zakupu produktów wnętrzarskich korzysta z internetu – wynika z badania Wonga Polska przeprowadzonego przez firmę Kantar. Dzięki niemu jest szybciej, wygodniej, a opinie innych użytkowników ułatwiają nam podjęcie decyzji i sfinalizowanie zakupów za jednym kliknięciem myszki. Co ważne, czujemy się bezpiecznie – 47 proc. badanych nie obawia się o swoje dane podczas płatności internetowych. 

Obecnie spędzamy w naszych czterech ścianach większość czasu, co sprzyja aranżacji wnętrz na własną rękę. Wonga w ramach badania „Cyfrowe Zwyczaje Polaków” sprawdziła, w jaki sposób Polacy kupują meble i artykuły wyposażenia wnętrz.

Ilu Polaków, tyle sposobów

Najwięcej badanych, bo aż 37 proc., informacji o meblach i wyposażeniu wnętrz szuka w internecie. Następnie udaje się do sklepu stacjonarnego, gdzie ogląda produkt i podejmuje decyzję o kupnie. Na drugim miejscu (17 proc.) są ci, którzy sprawdzają produkty w internecie, porównują ich wygląd na żywo w markecie, ale najlepszą ofertę wybierają online i tam dokonują zakupu. Co siódmy Polak kupuje meble i elementy wyposażenia domu wyłącznie w sklepach stacjonarnych, a co ósmy ankietowany dokonuje tego w całości w sieci. 

- Ciekawy wydaje się fakt, że jedynie 1 proc. podczas takich zakupów radzi się znajomych i prosi o opinię. Oznacza to, że lubimy tworzyć swoje „domowe zacisze” po swojemu i według własnych zasad. Bardziej od zdania kolegów w kwestiach meblowych przekonują nas relacje innych użytkowników sieci – zauważa Aneta Gergont-Gałązka, dyrektor departamentu marketingu w Wonga Polska. 

 

Internet ułatwia zakupy

64 proc. badanych ocenia, że zakupy w internecie są wygodniejsze i oszczędzają czas, a 57 proc. uważa, że są dużo bardziej opłacalne finansowo – w sieci jest po prostu taniej. 60 proc. twierdzi, że dzięki opiniom innych internautów mogą od razu podjąć decyzję i dokonać zakupu online.

 

Nadal spora część Polaków ceni sobie rozmowę ze specjalistą w sklepie stacjonarnym, a także jest niepewna co do tego, czy zamówiony produkt online nie będzie odbiegał od zdjęć i opisów przedstawianych w internecie. To nie odciąga nas jednak od zakupów online – prawie połowa z nas czuje się bezpiecznie i nie obawia się o swoje dane podczas płatności internetowych. 44 proc. z badanych podkreśla także, że internet daje możliwość łatwego zwrotu lub reklamacji zakupionych produktów, a dla 42 proc. oferta online jest znacznie bardziej przejrzysta i czytelna.

 

- Polacy kochają zakupy online – te wnętrzarskie również. Jedynie niespełna 20 proc. deklaruje, że nie dokonałoby ich online. Dla większości z nas to wygodny, szybki i bezpieczny zakup, a także łatwy zwrot lub reklamacja. W obecnej sytuacji internet to także najbezpieczniejsze miejsce do dokonywania zakupów – nie musimy wychodzić z domu, a zamówione przedmioty dostarczone zostaną pod nasze drzwi – dodaje Aneta Gergont-Gałązka z Wonga Polska.

 

wonga.com

 

Wonga jest częścią Grupy KRUK. Specjalizuje się w pożyczkach internetowych i jest liderem branży finansów online. Firma działa w Polsce od kwietnia 2013 roku. Wdraża innowacyjne rozwiązania w zakresie consumer finance. Swoją ofertę kieruje do świadomych konsumentów, potrafiących zarządzać swoim budżetem i dbających o płynność finansową. Wonga zapewnia im wygodny dostęp online do produktów finansowych, konkurencyjnych w stosunku do oferty banków. Wonga ko centruje się na sprzedaży pożyczek ratalnych, które już dziś stanowią 90 proc. jej portfela.

 

Jako pierwsza firma pożyczkowa na polskim rynku podpisała umowę z Biurem Informacji Kredytowej w zakresie wymiany informacji na temat rzetelnych płatników. Firmę wyróżnia oferta, która wynagradza klientom terminowe spłaty.

 

Wonga wierzy w praktyczną i efektywną edukację finansową. W 2015 r. firma uruchomiła platformę edukacyjną Kapitalni.org, której celem jest dostarczanie użytkownikom wiedzy finansowej w przyjazny sposób. Kapitalni.org są częścią Program Korzyści Wonga, który premiuje rzetelnych i pogłębiających swoją wiedzę z zakresu finansów klientów. Za ukończenie 10 kursów albo ścieżki edukacyjnej na platformie Kapitalni.org, klienci mogą otrzymać 10 zł zwrotu kosztów swojej aktywnej pożyczki w Wonga.

Nota metodologiczna

Badanie zostało zrealizowane w marcu 2020 roku na panelu internetowym Kantar Millward Brown. Badanie objęło grupę 400 osób w wieku od 20 do 55 lat, korzystających z internetu, posiadających internetowe konto w banku, aktywnie z niego korzystających oraz nieodrzucających możliwości wzięcia w przyszłości pożyczki. Badanie przeprowadzono metodą CAWI.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Majówkowy piknik w Elektrowni Powiśle Biuro prasowe
2024-04-29 | 15:59

Majówkowy piknik w Elektrowni Powiśle

Przed nami niemal tydzień błogiego lenistwa nad Wisłą. Z pomysłem na spędzenie majówki w mieście przychodzi Elektrownia Powiśle. Piknik pod gołym niebem z wiosennym menu, otwarcie
Styl życia Cook Story w nowej odsłonie – teraz jeszcze bardziej smart
2024-04-29 | 11:15

Cook Story w nowej odsłonie – teraz jeszcze bardziej smart

25 kwietnia br. ponownie swoje przestrzenie otworzyło Cook Story by Samsung, unikatowy punkt na kulinarnej mapie Warszawy. W Cook Story można wziąć udział w warsztatach kulinarnych, jak
Styl życia Kwietniowe grillowanie – pomysły i przepisy
2024-04-29 | 01:00

Kwietniowe grillowanie – pomysły i przepisy

Opiekanie jedzenia nad żywym ogniem jest najstarszą formą gotowania. Czas spędzany przy ognisku od tysięcy lat służył nie tylko przetrwaniu gatunku, ale przede wszystkim budowaniu więzi

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rodziny zastępcze w kryzysie z powodu braku odpowiedniego wsparcia państwa. Zespoły robocze pracują nad wypracowaniem nowych przepisów

Na koniec 2022 roku w pieczy zastępczej przebywało 72,8 tys. dzieci, przy czym nieco ponad 56 tys. w pieczy rodzinnej. Od 2020 roku wzrasta ogólna liczba wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych kosztem rodzin zastępczych, których jest coraz mniej. – Problemem jest niedofinansowanie całego systemu, brakuje też wsparcia i szkoleń dla rodziców – podkreśla Agnieszka Smarzyńska, prezeska Fundacji Happy Kids. Powołane niedawno przez resort polityki społecznej zespoły robocze mają wypracować nowe rozwiązania, które zapobiegną kryzysowi w pieczy zastępczej w Polsce.

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.