890 uczestników, prawie 20 ton odpadów - "Książka za worek śmieci" w 16 miastach
W tegorocznej odsłonie akcji "Książka za worek śmieci" w 16 miastach Polski wzięło udział 591 dorosłych uczestników oraz 299 dzieci. 16 września sprzątano w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku, Katowicach, Szczecinie, Bydgoszczy, Lublinie, Olsztynie, Białymstoku, Opolu, Rzeszowie, Gorzowie Wielkopolskim i Kielcach.
Rozdano 890 książek za zaangażowanie w zbiórkę prawie 20 ton śmieci!
"Tegoroczna akcja cieszyła się naprawdę dużym zainteresowaniem. To jest naprawdę budujące, kiedy widzimy całe pokolenia uczestniczące w naszych wydarzeniach. Obserwujemy, jak dzieci rosną razem z nami, jak rodzice dają im wspaniały przykład. Spotkania z uczestnikami akcji i czysta przestrzeń dają nam moc pozytywnej energii do dalszego działania. Dziękujemy za ogromne zaangażowanie stałym bywalcom i nowym uczestnikom. Jesteśmy wdzięczni także wszystkim partnerom akcji oraz przedstawicielom mediów za włączenie się w nagłośnienie wydarzenia. Bez Państwa wsparcia ta akcja nie byłaby tak efektywna" - mówi pomysłodawczyni akcji, Anna Jaklewicz.
Akcja „Książka za worek śmieci” odbyła się już po raz dwudziesty pierwszy, a w wymiarze ogólnopolskim była to piąta edycja. Organizatorzy myślą już o przyszłym roku.
„Książka za worek śmieci” to społeczna akcja sprzątania zainicjowana w 2019 roku przez Annę Jaklewicz, archeolożkę, edukatorkę i autorkę książek podróżniczych. Jej uczestnicy sprzątają lasy, brzegi rzek, miejskie parki - wszystkie te miejsca, które z powodu zaśmiecenia wymagają interwencji. Prezentem i podziękowaniem dla zarejestrowanych uczestników wydarzenia są książki.
Partnerem strategicznym akcji i jej sponsorem jest ASEKOL PL - Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego i Organizacja Odzysku Opakowań S.A.
Dotychczas we wszystkich odsłonach akcji „Książka za worek śmieci” wzięło udział około 3690 osób i zebrano ponad 120 ton śmieci.

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.