Komunikaty PR

890 uczestników, prawie 20 ton odpadów - "Książka za worek śmieci" w 16 miastach

2023-09-18  |  23:40
Biuro prasowe

W tegorocznej odsłonie akcji "Książka za worek śmieci" w 16 miastach Polski wzięło udział 591 dorosłych uczestników oraz 299 dzieci. 16 września sprzątano w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku, Katowicach, Szczecinie, Bydgoszczy, Lublinie, Olsztynie, Białymstoku, Opolu, Rzeszowie, Gorzowie Wielkopolskim i Kielcach.

 

Rozdano 890 książek za zaangażowanie w zbiórkę prawie 20 ton śmieci!

"Tegoroczna akcja cieszyła się naprawdę dużym zainteresowaniem. To jest naprawdę budujące, kiedy widzimy całe pokolenia uczestniczące w naszych wydarzeniach. Obserwujemy, jak dzieci rosną razem z nami, jak rodzice dają im wspaniały przykład. Spotkania z uczestnikami akcji i czysta przestrzeń dają nam moc pozytywnej energii do dalszego działania. Dziękujemy za ogromne zaangażowanie stałym bywalcom i nowym uczestnikom. Jesteśmy wdzięczni także wszystkim partnerom akcji oraz przedstawicielom mediów za włączenie się w nagłośnienie wydarzenia. Bez Państwa wsparcia ta akcja nie byłaby tak efektywna" - mówi pomysłodawczyni akcji, Anna Jaklewicz.

Akcja „Książka za worek śmieci” odbyła się już po raz dwudziesty pierwszy, a w wymiarze ogólnopolskim była to piąta edycja. Organizatorzy myślą już o przyszłym roku.

„Książka za worek śmieci” to społeczna akcja sprzątania zainicjowana w 2019 roku przez Annę Jaklewicz, archeolożkę, edukatorkę i autorkę książek podróżniczych. Jej uczestnicy sprzątają lasy, brzegi rzek, miejskie parki - wszystkie te miejsca, które z powodu zaśmiecenia wymagają interwencji. Prezentem i podziękowaniem dla zarejestrowanych uczestników wydarzenia są książki. 

Partnerem strategicznym akcji i jej sponsorem jest ASEKOL PL - Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego i Organizacja Odzysku Opakowań S.A.

Dotychczas we wszystkich odsłonach akcji „Książka za worek śmieci” wzięło udział około 3690 osób i zebrano ponad 120 ton śmieci.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.