890 uczestników, prawie 20 ton odpadów - "Książka za worek śmieci" w 16 miastach
W tegorocznej odsłonie akcji "Książka za worek śmieci" w 16 miastach Polski wzięło udział 591 dorosłych uczestników oraz 299 dzieci. 16 września sprzątano w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku, Katowicach, Szczecinie, Bydgoszczy, Lublinie, Olsztynie, Białymstoku, Opolu, Rzeszowie, Gorzowie Wielkopolskim i Kielcach.
Rozdano 890 książek za zaangażowanie w zbiórkę prawie 20 ton śmieci!
"Tegoroczna akcja cieszyła się naprawdę dużym zainteresowaniem. To jest naprawdę budujące, kiedy widzimy całe pokolenia uczestniczące w naszych wydarzeniach. Obserwujemy, jak dzieci rosną razem z nami, jak rodzice dają im wspaniały przykład. Spotkania z uczestnikami akcji i czysta przestrzeń dają nam moc pozytywnej energii do dalszego działania. Dziękujemy za ogromne zaangażowanie stałym bywalcom i nowym uczestnikom. Jesteśmy wdzięczni także wszystkim partnerom akcji oraz przedstawicielom mediów za włączenie się w nagłośnienie wydarzenia. Bez Państwa wsparcia ta akcja nie byłaby tak efektywna" - mówi pomysłodawczyni akcji, Anna Jaklewicz.
Akcja „Książka za worek śmieci” odbyła się już po raz dwudziesty pierwszy, a w wymiarze ogólnopolskim była to piąta edycja. Organizatorzy myślą już o przyszłym roku.
„Książka za worek śmieci” to społeczna akcja sprzątania zainicjowana w 2019 roku przez Annę Jaklewicz, archeolożkę, edukatorkę i autorkę książek podróżniczych. Jej uczestnicy sprzątają lasy, brzegi rzek, miejskie parki - wszystkie te miejsca, które z powodu zaśmiecenia wymagają interwencji. Prezentem i podziękowaniem dla zarejestrowanych uczestników wydarzenia są książki.
Partnerem strategicznym akcji i jej sponsorem jest ASEKOL PL - Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego i Organizacja Odzysku Opakowań S.A.
Dotychczas we wszystkich odsłonach akcji „Książka za worek śmieci” wzięło udział około 3690 osób i zebrano ponad 120 ton śmieci.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.