Komunikaty PR

Łąka Łomży w centrum Katowic

2021-08-24  |  12:00

Katowice 24.08.2021 r. – Dzisiaj w centrum Katowic pojawiła się Łąka Łomży. Połączona inicjatywa Fundacji Łąka i firmy Van Pur S.A., właściciela marki Łomża, zaowocowała przeniesieniem klimatu kwiatowych łąk, w formie zielonego zakątka, który na stałe zagości na katowickim rynku. Celem projektu #ŁąkiŁomży jest propagowanie spokojnego, zrównoważonego i zdecydowanie wolniejszego trybu życia. Podczas spotkania, które odbyło się na start projektu, wspólnie zasadzono kwiaty, a Łąka Łomży została oficjalnie oddana do użytku mieszkańcom stolicy Śląska.

Łąki kwietne, tak popularne w ostatnich latach, pozwalają stworzyć naturalny element dekoracyjny, np. w przestrzeni miejskiej. Stanowią wyjątkowo wdzięczne urozmaicenie lokalnego krajobrazu. Można siać je zarówno bezpośrednio w ziemi, jak i w donicach na balkonie. Bez względu na lokalizację, liczy się finalny efekt – dodanie otaczającej przestrzeni naturalnie pięknej kompozycji. Z tej potrzeby powstał właśnie projekt #ŁąkiŁomży stworzony przez firmę Van Pur oraz Fundację Łąka.

Łąka Łomży w Katowicach

24 sierpnia projekt #ŁąkiŁomży zagościł w Katowicach. W oficjalnej części inauguracji projektu wzięli udział przedstawiciele miasta. Nie zabrakło też pomysłodawców wyjątkowej akcji, czyli przedstawicieli Fundacji Łąka oraz firmy Van Pur S.A.

Poprzez inicjatywę Łąki Łomży chcemy, żeby ludzie poczuli w mieście klimat prawdziwej łąki. Zgodnie z hasłem naszej marki „Łomża, W swoim tempie”, zachęcamy do nieśpiesznego czerpania przyjemności z wolnych chwil. Chcemy, by mieszkańcy Katowic choć na moment, usiedli i odpoczęli – złapali nieco wytchnienia od codzienności. Naszym celem jest stworzenie wyjątkowych miejsc spotkań, na łonie natury, a jednak w mieście. Dlatego w te wakacje Łąki Łomży zawitały już do Kielc, dzisiaj można z nich skorzystać w Katowicach, a za chwilę pojawią się w Zabrzu i Łomży– powiedziała Jagoda Iwańczuk, Prezes Zarządu Van Pur S.A.

Wydarzenie odbyło się na rynku w Katowicach. Tuż obok neonu „Zachód Słońca” stanęła specjalnie stworzona konstrukcja. Złożona z drewnianych ławek oraz donic przestrzeń zachęca do siadania i delektowania się krajobrazem łąki w samym centrum Katowic.

W ramach spotkania został przeprowadzony warsztat "Dlaczego łąki w mieście są potrzebne". Wszyscy uczestnicy, bogatsi o wiedzę na temat łąk, zabrali się za wspólne sadzenie kwiatów. Przedstawiciele Fundacji Łąka podpowiadali również, jak najlepiej stworzyć przyjazną przestrzeń pełną kwiatów i roślin w swoim otoczeniu. Odwiedzający Łąkę Łomży na rynku w Katowicach otrzymali specjalną mieszankę nasion, dzięki którym mogą stworzyć swoją łąkę, nawet w zaciszu domu.

Więcej natury w mieście

W ochronie środowiska liczy się każdy, nawet najmniejszy gest i wybór, dlatego zachęcamy każdego do siania kwiatów. Aby pokazać, jak istotne jest tworzenie naturalnych przestrzeni w polskich miejscowościach, we współpracy z firmą Van Pur S.A postanowiliśmy stworzyć Łąki Łomży. Poprzez ten ważny projekt chcemy przekonać mieszkańców miasta Katowic, że kwiatowe łąki są świetnym rozwiązaniem niezależnie czy są sadzone w centrum czy siane na terenach zieleni – powiedział Maciej Podyma, Prezes Fundacji Łąka.

Łąka Łomży to wyjątkowa inicjatywa, która powstała, aby tworząc #ŁąkiŁomży i zmieniać oblicze polskich miast i poprawić jakość życia ich mieszkańców! Łąki kwietne to piękne, praktyczne i ekologiczne tereny w mieście. Kwitną kolorowo, żywią ważne dla ludzi pszczoły i inne zwierzęta. Dzięki nim do miast powraca namiastka dzikiej przyrody.

Jeden metr kwadratowy łąki to około:

•            160 pojedynczych kwiatów,

•            25 roślin,

•            70 wyżywionych pszczół każdego dnia,

•            0,9 kg CO2 pochłoniętego rocznie.

1 m kw. łąki kwietnej wyłapuje tyle pyłów, co średniej wielkości drzewo!

Wspólna inicjatywa Łąki Łomży rozpoczęła się w Kielcach. Dzisiaj kolejna łąka powstała w Katowicach. W kolejnych tygodniach Łąki Łomży powstaną też w Zabrzu i Łomży. To jednak nie koniec działań, bowiem w przyszłym roku firma Van Pur S.A. chce wybrać więcej miast, by stworzyć w nich zieloną przestrzeń.

 

W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji prosimy o kontakt z

 

Dawid Błaszczyk, Group Marketing Manager 

d.blaszczyk@vanpur.com

 

Maciej Podyma, Prezes Fundacji Łąka

Maciej.podyma@laka.org.pl

 

O BROWARZE ŁOMŻA I VAN PUR

Van Pur S.A. jest polskim, największym, niezależnym producentem piwa i napojów bezalkoholowych, obecnym na rynku od 1989 roku. Van Pur ma sześć browarów zlokalizowanych w Łomży, Rakszawie, Jędrzejowie, Zabrzu, Braniewie oraz Koszalinie. Kluczową marką Spółki jest Łomża, serca klientów podbiły również Cortes, Karpackie, Brok, Kuflowe, Śląskie i Halne. Van Pur specjalizuje się także w produkcji marek własnych. Jest również jednym z czołowych eksporterów piwa za granicę. Więcej informacji o firmie na stronie: www.vanpur.com.pl

 

O FUNDACJI

Fundacja Łąka - założona w Warszawie w 2014 r. organizacja ekologiczna, której celem jest ochrona różnorodności biologicznej w miastach za pomocą wprowadzania do ich przestrzeni łąk kwietnych. Jako pierwsza zakładała miejskie łąki kwietne na dużą skalę, współpracując z m.in. Warszawą, Krakowem, Wrocławiem i Białymstokiem. Obecnie prowadzi doradztwo związane z zakładaniem łąk kwietnych, edukację przyrodniczą dzieci i dorosłych, działania z zakresu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw i badania nad ekosystemowymi właściwościami łąk kwietnych. 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Muzyka

Konsument

Eksperci apelują do Ministerstwa Zdrowia o zmianę w polityce nikotynowej. Powinna lepiej chronić dzieci i młodzież

Wprowadzanie kolejnych zakazów w ustawie tytoniowej nie przyniesie spodziewanego rezultatu – oceniają lekarze i terapeuci pracujący z osobami uzależnionymi. Według nich należy osobno rozpisać działania rozwiązujące problem na poziomie osób dorosłych, które już palą, i te, które będą nakierowane na ochronę dzieci i młodzieży przed dostępem do wyrobów nikotynowych. Stowarzyszenie Jump93 wraz z przedstawicielami środowisk psychiatrycznych i zdrowia publicznego zaapelowało o systemowe podejście do polityki nikotynowej, z uwzględnieniem potencjału strategii redukcji szkód.

Prawo

Rząd planuje dalsze zmiany w opiece wczesnodziecięcej. Ma to pomóc odwrócić negatywne trendy demograficzne

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej prowadzi prekonsultacje dotyczące dalszych etapów reformy opieki wczesnodziecięcej i podkreśla, że jest to jedno z kluczowych zadań podjętych przez resort. Ma to pomóc w zatrzymaniu negatywnych trendów demograficznych. W 2024 roku w Polsce urodziło się 252 tys. dzieci, czyli o ponad 20 tys. mniej niż w poprzednim roku i najmniej w całym okresie powojennym.