Akcja Bezgłodni w Wigilię – nie tylko posilić, ale także wspierać w podejmowaniu
Nice To Fit You
MARSZAŁKOWSKA
00-545 WARSZAWA
weronika.rudecka|ntfy.pl| |weronika.rudecka|ntfy.pl
662945578
https://ntfy.pl/
Ponad 30 000 osób w Polsce mierzy się z kryzysem bezdomności[1]. Aby wesprzeć potrzebujących, Nice To Fit You, jedna z wiodących firm cateringów dietetycznych w Polsce, w ramach już drugiej edycji akcji Bezgłodni w Wigilię podzieli się posiłkami z podopiecznymi warszawskiej Fundacji Serce Miasta.
Podczas ostatniego przeprowadzonego Ogólnopolskiego badania liczby osób bezdomnych zdiagnozowano 30 330 osób bezdomnych. 82,1% z nich stanowili mężczyźni (24 901 osób), 14,6% kobiety (4 437 osób). 3,3% wszystkich osób bezdomnych w Polsce to dzieci. Najwięcej z nich – według ostatnich danych 4 278 – przebywa w województwie mazowieckim. Według danych większość (80,2%) z nich przebywa w różnego rodzaju placówkach pomocowych.
– Pracę z osobami w kryzysie bezdomności opieramy na przywróceniu im poczucia podmiotowości, które zaczyna się od możliwości podjęcia przez nich samych decyzji o tym, co dla niej lub co dla niego najważniejsze. Ta swoboda wyboru i decyzyjność pozwalają przywrócić poczucie sprawczości i sprawowania kontroli nad swoim życiem – mówi Magdalena Żagałkowicz z Fundacji Serce Miasta, która niesie pomoc osobom wykluczonym i zagrożonym wykluczeniem.
Nice To Fit You to jedna z wiodących marek cateringów dietetycznych. Od początku oprócz zapewniania najwyższej jakości pysznego jedzenia, przyświecał jej cel dawania klientom swobody wyboru. Jako pierwsza wprowadziła popularną już dziś na rynku opcję wyboru menu. To właśnie podejście do tej kwestii zadecydowało o kontynuowaniu akcji Bezgłodni w Wigilię z Fundacją Serce Miasta.
– Fundamentalną wartością naszej marki jest wybór, jaki dajemy naszym klientom. Wierzymy, że wszystko można i wspieramy wszystkich w tym, aby niezależnie i zgodnie z własnymi potrzebami mogli podejmować decyzje i dokonywać wyborów nie tylko w aspekcie odżywiania, ale najróżniejszych życiowych sytuacji. Tym bliższa jest nam misja Fundacji, mająca pokazać osobom w kryzysie, że też mają wybór, i tym chętniej właśnie z nią realizujemy tegoroczną edycję Bezgłodni w Wigilię – mówi Paweł Wróbel, CEO Nice To Fit You. – Jako zaangażowana społecznie marka wiemy, że do wychodzenia z bezdomności potrzebne są długofalowe działania. Staramy się jednak zawsze dzielić tym, w czym jesteśmy najlepsi z tymi, którzy najbardziej tego potrzebują.
W wigilijny poranek Nice To Fit You przekaże podopiecznym Fundacji łącznie 300 świątecznych paczek składających się ze śniadania, obiadu i kolacji. – Cieszę się, że możemy pomóc potrzebującym w ten szczególny dzień i przekazać nie tylko pyszne i pożywne posiłki, ale także życzenia, słowa wsparcia i uwagę, jakiej osobom w bezdomności poświęca się zdecydowanie za mało – mówi Rafał Bartoszewicz, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Nice To Fit You.
[1] Z inicjatywy Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (obecnie Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej) są przeprowadzane cyklicznie, co dwa lata: Ogólnopolskie badanie liczby osób bezdomnych (od 2009 r.) oraz Sprawozdanie z realizacji działań na rzecz ludzi bezdomnych w województwach (od 2010 r.).
SYLWESTER LAST MINUTE. Jak zaplanować sylwestrowy wypad w jeden dzień?
MP3 | Stres Polaków. 75% zmaga się z napięciem każdego tygodnia
Nowy Rok w harmonii z naturą – ekologiczne postanowienia na 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Dawid Kwiatkowski: Padłem ofiarą oszustów, którzy na mnie nieuczciwie zarabiali. Teraz jestem też swoim księgowym, liczę pieniądze i sprawdzam umowy
Artysta przyznaje, że w branży muzycznej są ludzie, którzy zamiast wspierać młodych wykonawców w budowaniu kariery, po prostu chcą tylko zarobić na swoich „podopiecznych”. Dawid Kwiatkowski przestrzega więc wszystkich, którzy stają na scenie „Must Be the Music” i innych talent show, by nie ufali każdemu, kto się do nich odezwie po programie i zaproponuję współpracę, bo bardzo możliwe, że będzie mu zależało tylko na tym, by wykorzystać ich „pięć minut” dla własnych korzyści. On sam również padł ofiarą takich oszustów i musiał walczyć z nimi w sądzie.
Prawo
Tak zwana sztuczna twórczość coraz popularniejsza. Wyzwaniem pozostają kwestie praw autorskich
Rosnąca popularność narzędzi AI spowodowała, że powstaje coraz więcej „dzieł sztuki”, będących wytworem działania algorytmów, które potrafią m.in. tworzyć muzykę dopasowaną do preferencji i nastroju, malować obrazy, a nawet pisać poezję czy scenariusze filmowe. To rodzi szereg wyzwań dotyczących praw autorskich. Są także wątpliwości dotyczące ochrony dzieł, z których AI się uczy. Narzucanie prawnych zakazów i obostrzeń może jednak nie przynieść efektów.
Podróże
Radosław Majdan: W Grecji zaginęła mi walizka. To jest kraj lekkoduchów, wszystko odkładają na jutro, a pracę traktują drugorzędnie
Były piłkarz przyznaje, że z perspektywy uczestników program „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” to bardzo wymagające przedsięwzięcie. Dla niego ten format okazał się nie tylko testem fizycznym, ale także emocjonalnym, bo trzeba było stawić czoła zarówno rywalom, jak i własnym słabościom. Radosław Majdan zdradza też, że emocji nie brakowało już na lotnisku. Tuż po przylocie do Grecji okazało się bowiem, że jego walizka zaginęła. Na szczęście miał przy sobie kilka zapasowych ubrań.