Akcja Bezgłodni w Wigilię – nie tylko posilić, ale także wspierać w podejmowaniu
Nice To Fit You
MARSZAŁKOWSKA
00-545 WARSZAWA
weronika.rudecka|ntfy.pl| |weronika.rudecka|ntfy.pl
662945578
https://ntfy.pl/
Ponad 30 000 osób w Polsce mierzy się z kryzysem bezdomności[1]. Aby wesprzeć potrzebujących, Nice To Fit You, jedna z wiodących firm cateringów dietetycznych w Polsce, w ramach już drugiej edycji akcji Bezgłodni w Wigilię podzieli się posiłkami z podopiecznymi warszawskiej Fundacji Serce Miasta.
Podczas ostatniego przeprowadzonego Ogólnopolskiego badania liczby osób bezdomnych zdiagnozowano 30 330 osób bezdomnych. 82,1% z nich stanowili mężczyźni (24 901 osób), 14,6% kobiety (4 437 osób). 3,3% wszystkich osób bezdomnych w Polsce to dzieci. Najwięcej z nich – według ostatnich danych 4 278 – przebywa w województwie mazowieckim. Według danych większość (80,2%) z nich przebywa w różnego rodzaju placówkach pomocowych.
– Pracę z osobami w kryzysie bezdomności opieramy na przywróceniu im poczucia podmiotowości, które zaczyna się od możliwości podjęcia przez nich samych decyzji o tym, co dla niej lub co dla niego najważniejsze. Ta swoboda wyboru i decyzyjność pozwalają przywrócić poczucie sprawczości i sprawowania kontroli nad swoim życiem – mówi Magdalena Żagałkowicz z Fundacji Serce Miasta, która niesie pomoc osobom wykluczonym i zagrożonym wykluczeniem.
Nice To Fit You to jedna z wiodących marek cateringów dietetycznych. Od początku oprócz zapewniania najwyższej jakości pysznego jedzenia, przyświecał jej cel dawania klientom swobody wyboru. Jako pierwsza wprowadziła popularną już dziś na rynku opcję wyboru menu. To właśnie podejście do tej kwestii zadecydowało o kontynuowaniu akcji Bezgłodni w Wigilię z Fundacją Serce Miasta.
– Fundamentalną wartością naszej marki jest wybór, jaki dajemy naszym klientom. Wierzymy, że wszystko można i wspieramy wszystkich w tym, aby niezależnie i zgodnie z własnymi potrzebami mogli podejmować decyzje i dokonywać wyborów nie tylko w aspekcie odżywiania, ale najróżniejszych życiowych sytuacji. Tym bliższa jest nam misja Fundacji, mająca pokazać osobom w kryzysie, że też mają wybór, i tym chętniej właśnie z nią realizujemy tegoroczną edycję Bezgłodni w Wigilię – mówi Paweł Wróbel, CEO Nice To Fit You. – Jako zaangażowana społecznie marka wiemy, że do wychodzenia z bezdomności potrzebne są długofalowe działania. Staramy się jednak zawsze dzielić tym, w czym jesteśmy najlepsi z tymi, którzy najbardziej tego potrzebują.
W wigilijny poranek Nice To Fit You przekaże podopiecznym Fundacji łącznie 300 świątecznych paczek składających się ze śniadania, obiadu i kolacji. – Cieszę się, że możemy pomóc potrzebującym w ten szczególny dzień i przekazać nie tylko pyszne i pożywne posiłki, ale także życzenia, słowa wsparcia i uwagę, jakiej osobom w bezdomności poświęca się zdecydowanie za mało – mówi Rafał Bartoszewicz, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Nice To Fit You.
[1] Z inicjatywy Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (obecnie Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej) są przeprowadzane cyklicznie, co dwa lata: Ogólnopolskie badanie liczby osób bezdomnych (od 2009 r.) oraz Sprawozdanie z realizacji działań na rzecz ludzi bezdomnych w województwach (od 2010 r.).

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Konsument
Prawie 2/3 Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze. Kojarzy im się to z pracowitością i zaradnością

64 proc. Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze, a 78 proc. sądzi, że ludzie w naszym kraju są przedsiębiorczy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Na przestrzeni 30 lat postrzeganie przedsiębiorcy znacząco się zmieniło – od prywaciarza w latach 80. do startupowca i innowatora obecnie. Przedsiębiorczość dla dużej grupy badanych oznacza pracowitość i zaradność, jednak – co ciekawe – każde pokolenie ma inne skojarzenia z pojęciem „przedsiębiorca”.