Akcja Rehabilitacja: Powstańcy Warszawscy

Karolina Kowalska
Agencja Public Relations KEY PR
ul. Mickiewicza 35
05-074 Halinów
karolina|keypr.pl| |karolina|keypr.pl
500466188
keypr.pl
Rusza projekt rehabilitacji w mieszkaniach Powstańców Warszawskich. Początkowo obejmie 50 osób. Realizowany jest przez Dom Wsparcia dla Powstańców Warszawskich i Fundację Sue Ryder pod patronatem Muzeum Powstania Warszawskiego. Akcję wspiera zbiórka siepomaga.pl/dla-powstancow. Potrwa do 31 stycznia, a jej cel to ponad 170 tys. zł.
Groźba unieruchomienia
Bohaterki i Bohaterowie Powstania Warszawskiego to często ludzie 90+. Ich ciała, nadwyrężone wiekiem, wojną i ciężką pracą, odmawiają już posłuszeństwa. Jest jednak i druga przyczyna - pandemia i przedłużająca się konieczność pozostania w domu. „Rehabilitacja w Domu Wsparcia dla Powstańców Warszawskich przy ul. Nowolipie 22 w Warszawie została wstrzymana przez COVID-19. Niestety dwoje fizjoterapeutów pracujących w ośrodku, nie jest w stanie dotrzeć z pomocą do potrzebujących Powstańców.” - mówi Ewa Drabikowska, specjalista ds. komunikacji Stowarzyszenia Monopol Warszawski, które prowadzi Dom Wsparcia dla Powstańców Warszawskich. Unieruchomienie - dla wielu symboliczne - w przypadku Powstańców z dnia na dzień staje się coraz bardziej dosłowne. I coraz bardziej dotkliwe, bo brak sprawności ruchowej w wielu przypadkach oznacza prawdziwy dramat - utratę samodzielności.
1200 zabiegów
Dlatego Dom Wsparcia dla Powstańców Warszawskich wspólnie z Fundacją Sue Ryder, pod patronatem Muzeum Powstania Warszawskiego organizują rehabilitację dla Powstańców Warszawy. Projekt Akcja Rehabilitacja: Powstańcy Warszawscy koordynować będzie Sue Ryder MED, część Fundacji Sue Ryder odpowiedzialna za usługi opiekuńcze. W pierwszej kolejności 13 specjalistów fizjoterapeutów przeprowadzi rehabilitację 50 osób. Planowane są 1-godzinne wizyty specjalistów w domach Powstańców, 3 razy w tygodniu przez 2 miesiące. Łącznie to aż 1200 zabiegów.
Pamięć i troska
To wielkie przedsięwzięcie, także pod względem finansowym. Koszt jednego zabiegu to 140 zł, na całość potrzeba zatem blisko 170 tys. zł. Aby zdobyć taką sumę, uruchomiona została zbiórka - siepomaga.pl/dla-powstancow. Organizatorzy zachęcają, by wesprzeć Powstańców w tej trudnej chwili i tak oddać im hołd. „Bohaterki i Bohaterowie sierpnia 1944 r. potrzebują nas przez cały rok. Wsparcie rehabilitacji to nie tylko wyraz pamięci, ale i troski. Mówimy przecież o zdrowiu, które brzmi w tym roku naprawdę szczególnie.” - mówi Filip Suprowicz, dyrektor Fundacji Sue Ryder.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.