Komunikaty PR

Akcja Rehabilitacja: Powstańcy Warszawscy

2021-01-11  |  14:07
Biuro prasowe
Kontakt

Karolina Kowalska
Agencja Public Relations KEY PR

ul. Mickiewicza 35
05-074 Halinów
karolina|keypr.pl| |karolina|keypr.pl
500466188
keypr.pl

Rusza projekt rehabilitacji w mieszkaniach Powstańców Warszawskich. Początkowo obejmie 50 osób. Realizowany jest przez Dom Wsparcia dla Powstańców Warszawskich i Fundację Sue Ryder pod patronatem Muzeum Powstania Warszawskiego. Akcję wspiera zbiórka siepomaga.pl/dla-powstancow. Potrwa do 31 stycznia, a jej cel to ponad 170 tys. zł.

Groźba unieruchomienia


Bohaterki i Bohaterowie Powstania Warszawskiego to często ludzie 90+. Ich ciała, nadwyrężone wiekiem, wojną i ciężką pracą, odmawiają już posłuszeństwa. Jest jednak i druga przyczyna - pandemia i przedłużająca się konieczność pozostania w domu. „Rehabilitacja w Domu Wsparcia dla Powstańców Warszawskich przy ul. Nowolipie 22 w Warszawie została wstrzymana przez COVID-19. Niestety dwoje fizjoterapeutów pracujących w ośrodku, nie jest w stanie dotrzeć z pomocą do potrzebujących Powstańców.” - mówi Ewa Drabikowska, specjalista ds. komunikacji Stowarzyszenia Monopol Warszawski, które prowadzi Dom Wsparcia dla Powstańców Warszawskich. Unieruchomienie - dla wielu symboliczne - w przypadku Powstańców z dnia na dzień staje się coraz bardziej dosłowne. I coraz bardziej dotkliwe, bo brak sprawności ruchowej w wielu przypadkach oznacza prawdziwy dramat - utratę samodzielności.

1200 zabiegów

Dlatego Dom Wsparcia dla Powstańców Warszawskich wspólnie z Fundacją Sue Ryder, pod patronatem Muzeum Powstania Warszawskiego organizują rehabilitację dla Powstańców Warszawy. Projekt Akcja Rehabilitacja: Powstańcy Warszawscy koordynować będzie Sue Ryder MED, część Fundacji Sue Ryder odpowiedzialna za usługi opiekuńcze. W pierwszej kolejności 13 specjalistów fizjoterapeutów przeprowadzi rehabilitację 50 osób. Planowane są 1-godzinne wizyty specjalistów w domach Powstańców, 3 razy w tygodniu przez 2 miesiące. Łącznie to aż 1200 zabiegów.

Pamięć i troska

To wielkie przedsięwzięcie, także pod względem finansowym. Koszt jednego zabiegu to 140 zł, na całość potrzeba zatem blisko 170 tys. zł. Aby zdobyć taką sumę, uruchomiona została zbiórka - siepomaga.pl/dla-powstancow. Organizatorzy zachęcają, by wesprzeć Powstańców w tej trudnej chwili i tak oddać im hołd. „Bohaterki i Bohaterowie sierpnia 1944 r. potrzebują nas przez cały rok. Wsparcie rehabilitacji to nie tylko wyraz pamięci, ale i troski. Mówimy przecież o zdrowiu, które brzmi w tym roku naprawdę szczególnie.” - mówi Filip Suprowicz, dyrektor Fundacji Sue Ryder.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Public Relations KEY PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.