Komunikaty PR

Akcja Segregacja wystartowała w Castoramie

2020-01-21  |  10:00
Biuro prasowe

Od stycznia 2020 roku segregacja odpadów na 5 frakcji jest jednolita i obowiązkowa w całej Polsce. Aby ułatwić zrozumienie nowych zasad zbiórki odpadów oraz zakup produktów umożliwiających segregację w Castoramie właśnie rozpoczęła się « Akcja Segregacja ». Program ma na celu pokazanie, że segregowanie śmieci jest łatwe i ma same zalety: pozwala zmniejszyć ilość wysypisk, oszczędza energię, ogranicza eksploatację zasobów naturalnych.

Celem „Akcji Segregacji” jest edukacja i zapewnienie dostępu do produktów umożliwiających poprawne segregowanie odpadów. Castorama chcąc ułatwić organizację selekcji śmieci przygotowała poradnik z informacjami o zasadach zbiórki odpadów dostępny pod adresem https://www.castorama.pl/segregacja-odpadow oraz zakładkę z produktami, które przeznaczone są do segregacji śmieci https://www.castorama.pl/segregacja-smieci. Oferta obejmuje między innymi kosze, pojemniki, torby oraz worki na śmieci.

Chcemy zachęcać naszych klientów do odpowiedzialnej postawy, czyli wyrzucania śmieci do odpowiednich pojemników. Dzięki temu odpad kwalifikuje się jako surowiec, który stanowi bazę w kolejnych procesach. Pozwala to na zaoszczędzenie energii, wody a przede wszystkim zasobów naturalnych!– mówi Paweł Świętochowski, Kierownik ds. Relacji Biznesowych i Projektów Społecznych w Castorama Polska.

Zgodnie z unijnymi wymogami, w 2020 roku 50% wytwarzanych odpadów komunalnych powinno być kierowanych do recyklingu. Obecnie ten wskaźnik wynosi 36%, ale z roku na rok rośnie. Segregacja odpadów jest istotna, nie tylko ze względu na wyznaczone nam normy czy obowiązujące prawo. To przede wszystkim nasz obowiązek. Wzrastający konsumpcjonizm skutkuje coraz większymi ilościami odpadów lądującymi na naszych wysypiskach. Chroniąc środowisko naturalne musimy zatroszczyć się o dokładne sortowanie śmieci, tak aby późniejsze odzyskiwanie surowców było możliwe. To jedyny sposób, aby zapobiec przepełnianiu się składowisk przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia surowców naturalnych.

Prawidłowe postępowanie przyczynia się do polepszenia stanu środowiska, w którym żyjemy. W ciągu roku człowiek produkuje ok. 350 kg śmieci. W Polsce wskaźnik ten wynosi średnio 300 kg na osobę. Zdecydowana większość produktów, których używa się w życiu codziennym wykonana jest z kilku, podstawowych materiałów: plastiku, szkła, aluminium, papieru lub innych metali. Wszystkie te tworzywa można ponownie wykorzystać. Odpady zebrane do odpowiedniego pojemnika, stają się surowcem, który można jeszcze wykorzystać.

Program „Akcja Segregacja” jest zgodny z realizowaną przez firmę strategię zrównoważonego rozwoju i dbałości o środowisko naturalne.

Informacje o spółce Castorama:

Castorama Polska Sp. z o.o. jest liderem w kategorii Home Improvement (polepszania warunków mieszkaniowych) w naszym kraju. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie prowadzi sprzedaż w 80 lokalizacjach w różnych częściach Polski. Zapewnia również klientom w całym kraju dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia blisko 12 tys. pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc, międzynarodowej spółki posiadającej prawie 1200 sklepów w 10 krajach Europy. W celu uzyskania dalszych informacji zapraszamy na stronę www.castorama.pl oraz  www.kingfisher.com.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Kultowa śniadaniownia Bułkę przez Bibułkę z lokalem w Łodzi Biuro prasowe
2024-04-25 | 12:35

Kultowa śniadaniownia Bułkę przez Bibułkę z lokalem w Łodzi

Podbiła serca warszawiaków, teraz czas na Łódź. Znana i popularna w stolicy restauracja śniadaniowa Bułkę przez Bibułkę, otworzy swój pierwszy lokal poza Warszawą w
Styl życia Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska
2024-04-24 | 11:05

Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska

Zawsze. Więcej. Online. Sklep internetowy Lidl Polska świętuje swoje 5. urodziny! Z tej okazji, na klientów czekają atrakcyjne rabaty na cały asortyment, który obejmuje bogatą
Styl życia Otwarcie pierwszego sklepu Lidl Polska w Andrespolu!
2024-04-24 | 11:00

Otwarcie pierwszego sklepu Lidl Polska w Andrespolu!

Lidl Polska rozwija sieć sklepów, mając na uwadze troskę o środowisko oraz dbając o łatwy dostęp do produktów dla swoich klientów. Już w czwartek, 25

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.