Amazon sercem z ratownikami
Walentynki to dzień, w którym celebrujemy relacje z bliskimi osobami. Jak się okazuje, kwiaty, prezenty i romantyczne spotkania to nie jedyny sposób na świętowanie 14 lutego. Pracownicy Amazon, właśnie z okazji Walentynek, postanowili okazać wdzięczność osobom, dla których ostatni rok był pełen wyjątkowo ciężkich doświadczeń. Mowa o ratownikach medycznych, którzy, oprócz ciepłych słów, otrzymali od pracowników Amazon również sprzęt, który wyposaży 11 stacji pogotowia ratunkowego.
Na pierwszej linii frontu walki z pandemią znaleźli się, między innymi, ratownicy medyczni, ratując życie chorych i udzielając pomocy najbardziej potrzebującym. Według danych z 2019 roku, w Polsce pracuje ponad 10,3 tys. ratowników medycznych[1]. W zderzeniu z pandemią, ta liczba okazała się zdecydowanie niewystarczająca.
„Czas pandemii jest dla nas niezwykle trudny. Nie tylko z powodu wyjazdów do potrzebujących w pełnym odzieniu ochronnym, który utrudnia nam ruch i pracę. Niestety w służbie ratunkowej brakuje obsady, przez co musimy pracować na kilka zmian, w różnych stacjach pogotowia. Sprawia to, że jesteśmy zbyt obciążeni obowiązkami i przemęczeni ”- mówi Kamil Wyrzykowski, z Wojewódzkiej Stacji Ratownictwa Medycznego w Łodzi.
Amazon po raz kolejny podejmuje aktywności, które mają na celu pomoc w reagowaniu na bieżące potrzeby społeczności wynikające z pandemii COVID-19. W 2020 roku, firma przekazała na ten cel łącznie ponad 4,5 mln złotych. Tym razem podarowała 11 lokalnym stacjom pogotowia ratunkowego m.in. sprzęt AGD i meble o wartości ponad 100 000 zł. Dodatkowo, w podziękowaniu za ciężką pracę, pracownicy zatrudnieni w centrach logistycznych Amazon w Sosnowcu, Gliwicach, Pawlikowicach k. Łodzi, Sadach k. Poznania, Kołbaskowie, Bielanach Wrocławskich i Okmianach k. Wrocławia osobiście przekazali niemal 1200 ratownikom medycznym słodkie upominki oraz osobiste życzenia.
„To był niewyobrażalnie ciężki rok dla pracowników służby zdrowia. Chcemy pokazać, że widzimy ich zaangażowanie i doceniamy każdy dzień ich pracy. Podczas gdy miliony ludzi na świecie będą celebrować Walentynki w towarzystwie najbliższych, ratownicy medyczni będą w pracy, ratując czyjeś życie. Chcemy, żeby wiedzieli, że o nich myślimy i podziwiamy poświęcenie, z jakim wykonują swój zawód w tym bardzo trudnym czasie. I dlatego postanowiliśmy im ten czas też trochę umilić” – mówi Paweł Rezacz, pracownik Amazon.
Każda z 11 lokalnych stacji pogotowia ratunkowego otrzymała sprzęty, które mają służyć ratownikom. Wśród nich znalazło się zarówno wyposażenie medyczne, jak pulsometry, ale również meble wypoczynkowe, czajniki czy ekspresy do kawy.
„Bardzo dziękujemy za pomoc i wsparcie. Otrzymany od Amazon sprzęt doposaży nasze pomieszczenia socjalne, ułatwi odgrzanie jedzenia, przygotowanie kawy, herbaty czy też szybkie pranie i wysuszenie odzieży” – dodaje Leszek Wyrzykowski, z Wojewódzkiej Stacji Ratownictwa Medycznego w Łodzi.
Okazuje się, że Walentynki to dobra okazja, żeby w wyjątkowy sposób okazać miłość, przyjaźń i bliskość, ale również znakomity pretekst, aby powiedzieć po prostu „dziękuję”.
Amazon działa w Polsce od 2014 r. i stworzył ponad 18 000 stałych miejsc pracy w swoich 9 nowoczesnych Centrach Logistyki E-Commerce w Sadach koło Poznania, Sosnowcu, Kołbaskowie koło Szczecina, Bielanach Wrocławskich (dwa obiekty firmy), Łodzi, Pawlikowicach koło Łodzi, Okmianach koło Bolesławca i w Gliwicach, Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku i oddział Amazon Web Services w Warszawie. W 2021 r. otwarte zostanie 10. centrum logistyczne w Świebodzinie. W Amazon trwa rekrutacja na szereg stanowisk, szczegółowe informacje można znaleźć tutaj.
Amerykańska Izba Handlowa, która w 2020 r. podsumowała 30 lat działalności amerykańskich przedsiębiorstw w Polsce, ogłosiła, że Amazon jest największym pracodawcą ze Stanów Zjednoczonych w kraju i trzecim co do wielkości amerykańskim inwestorem.
[1] https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/zdrowie/zdrowie/pomoc-dorazna-i-ratownictwo-medyczne-w-2019-roku,14,4.html
Informacje o Amazon:
Amazon wyznaje cztery zasady przewodnie: koncentrację na kliencie, a nie na konkurencji, pasję do innowacyjnych rozwiązań, zaangażowanie na rzecz doskonałości operacyjnej oraz myślenie długofalowe. Amazon jako pierwszy na świecie zaoferował m.in. następujące produkty i usługi: opinie klientów, zakupy za pomocą jednego kliknięcia, spersonalizowane rekomendacje, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, tablety Fire, TV Fire, Amazon Echo i Alexa. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź biuroprasoweamazon.pl i naszego bloga Day One oraz śledź nas na Twitter @AmazonNewsPL.
Kontakt dla mediów:
prasa@amazon.com

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.