Atrium Reduta prezentuje prace laureatów konkursu „POMAG
Czym jest pomoc? Wsparciem emocjonalnym, finansowym lub dobrą radą w chwili zwątpienia. Czasami po prostu rozmową z drugim człowiekiem. Możliwości interpretacji jest wiele. Atrium Reduta wraz z OPS Ochota zapytały o to dzieci, dla których pomaganie to proste gesty, które możemy robić dla innych codziennie. Efekty ich prac można oglądać na ekspozycji otwartej
w Atrium Reduta.
Pomoc innym to cenne doświadczenie, które wzbogaca nas wewnętrznie i kształtuje nasz charakter. Działając prospołecznie pomagamy również samym sobie – czujemy się lepsi, szczęśliwsi, spełnieni. Okazją do rozmowy o tym z dziećmi był czas spędzony nad wspólnym przygotowaniem prac w ramach konkursu „POMAGAM” organizowanego przez Atrium Reduta
i Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Ochota. Rozmowa, zrobienie zakupów starszej sąsiadce, wspólne prace w osiedlowym ogródku, pomoc koledze z niepełnosprawnością, opieka nad zwierzętami czy udzielenie pierwszej pomocy po wypadku – to tylko przykłady tego jak najmłodsi rozumieją pojęcie pomocy. Przy użyciu kredek, farb, wyklejanek i plasteliny przenieśli swoje odczucia na papier, pokazując nam dorosłym jak niewiele trzeba, by okazać innym wsparcie i jak wiele może to wnieść w życie obdarowanego.
– Decyzja, o tym komu przyznać nagrodę była bardzo trudna. Wpłynęło wiele naprawdę ciekawych i inspirujących prac. W takiej sytuacji chciałoby się nagrodzić wszystkich młodych uczestników za ich pomysłowość, kreatywność oraz pokazaną wrażliwość społeczną – mówi Katarzyna Omen, dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy.
Celem konkursu „POMAGAM”, organizowanego przez OPS Ochota we współpracy z Atrium Reduta, było wsparcie młodych mieszkańców warszawskiej dzielnicy w rozwijaniu ich umiejętności plastycznych oraz kreatywnego myślenia, a także zainspirowanie opiekunów do przeprowadzenia ważnej rozmowy z dziećmi o tym, jak mogą pomagać innym. Prace konkursowe oceniane były przez jury w dwóch grupach wiekowych: uczestnicy w wieku 7-9 lat oraz 10-13 lat. Dla zwycięzców przewidziano nagrody, takie jak laptopy, smartfony, tablety, słuchawki oraz klocki LEGO. Pozostali uczestnicy konkursu otrzymali wyróżnienia
i upominki w postaci gier planszowych oraz książek.
– Pomaganie ma wiele odcieni i interpretacji, o czym przypomniały nam nadesłane prace. Mamy nadzieję, że te atrakcyjne nagrody ucieszą wszystkich i będą podziękowaniem za trud włożony w ich przygotowanie. Liczymy też, że najmłodsi na co dzień będą pamiętać o niesieniu pomocy tym, którzy jej potrzebują, a przygotowane prace będą inspiracją dla nas wszystkich w naszym codziennym życiu – mówi Mariola Chmielewska, dyrektor Atrium Reduta.
Wystawa zwycięskich prac znajduje się na poziomie +1, przy kawiarni Starbucks, w Atrium Reduta. Jest czynna codziennie w godzinach otwarcia galerii.
Konkurs „POMAGAM” odbył się pod patronatem Burmistrz Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy, Pani Katarzyny Łęgiewicz. Więcej informacji na temat jego wyników znajduje się na stronach: www.opsochota.waw.pl i www.atrium-reduta.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.