Komunikaty PR

Atrium Reduta prezentuje prace laureatów konkursu „POMAG

2020-11-05  |  01:00
Biuro prasowe

Czym jest pomoc? Wsparciem emocjonalnym, finansowym lub dobrą radą w chwili zwątpienia. Czasami po prostu rozmową z drugim człowiekiem. Możliwości interpretacji jest wiele. Atrium Reduta wraz z OPS Ochota zapytały o to dzieci, dla których pomaganie to proste gesty, które możemy robić dla innych codziennie. Efekty ich prac można oglądać na ekspozycji otwartej
w Atrium Reduta.

Pomoc innym to cenne doświadczenie, które wzbogaca nas wewnętrznie i kształtuje nasz charakter. Działając prospołecznie pomagamy również samym sobie – czujemy się lepsi, szczęśliwsi, spełnieni. Okazją do rozmowy o tym z dziećmi był czas spędzony nad wspólnym przygotowaniem prac w ramach konkursu „POMAGAM” organizowanego przez Atrium Reduta
i Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Ochota. Rozmowa, zrobienie zakupów starszej sąsiadce, wspólne prace w osiedlowym ogródku, pomoc koledze z niepełnosprawnością, opieka nad zwierzętami czy udzielenie pierwszej pomocy po wypadku – to tylko przykłady tego jak najmłodsi rozumieją pojęcie pomocy. Przy użyciu kredek, farb, wyklejanek i plasteliny przenieśli swoje odczucia na papier, pokazując nam dorosłym jak niewiele trzeba, by okazać innym wsparcie i jak wiele może to wnieść w życie obdarowanego.

 

– Decyzja, o tym komu przyznać nagrodę była bardzo trudna. Wpłynęło wiele naprawdę ciekawych i inspirujących prac. W takiej sytuacji chciałoby się nagrodzić wszystkich młodych uczestników za ich pomysłowość, kreatywność oraz pokazaną wrażliwość społeczną – mówi Katarzyna Omen, dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy.

Celem konkursu „POMAGAM”, organizowanego przez OPS Ochota we współpracy z Atrium Reduta, było wsparcie młodych mieszkańców warszawskiej dzielnicy w rozwijaniu ich umiejętności plastycznych oraz kreatywnego myślenia, a także zainspirowanie opiekunów do przeprowadzenia ważnej rozmowy z dziećmi o tym, jak mogą pomagać innym. Prace konkursowe oceniane były przez jury w dwóch grupach wiekowych: uczestnicy  w wieku 7-9 lat oraz 10-13 lat. Dla zwycięzców przewidziano nagrody, takie jak laptopy, smartfony, tablety, słuchawki oraz klocki LEGO. Pozostali uczestnicy konkursu otrzymali wyróżnienia
i upominki w postaci gier planszowych oraz książek.

– Pomaganie ma wiele odcieni i interpretacji, o czym przypomniały nam nadesłane prace. Mamy nadzieję, że te atrakcyjne nagrody ucieszą wszystkich i będą podziękowaniem za trud włożony w ich przygotowanie. Liczymy też, że najmłodsi na co dzień będą pamiętać o niesieniu pomocy tym, którzy jej potrzebują, a przygotowane prace będą inspiracją dla nas wszystkich w naszym codziennym życiu mówi Mariola Chmielewska, dyrektor Atrium Reduta.

Wystawa zwycięskich prac znajduje się na poziomie +1, przy kawiarni Starbucks, w Atrium Reduta. Jest czynna codziennie w godzinach otwarcia galerii.

Konkurs „POMAGAM” odbył się pod patronatem Burmistrz Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy, Pani Katarzyny Łęgiewicz. Więcej informacji na temat jego wyników znajduje się  na stronach: www.opsochota.waw.pl i www.atrium-reduta.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.