Komunikaty PR

Avon przeprowadzi lekcje samobadania piersi w 100 szkołach w Polsce

2022-09-27  |  11:00
Biuro prasowe

Według badań aż 95% dziewcząt w wieku 14-16 lat oraz 58% młodych kobiet w wieku 19-25 lat nigdy nie uczestniczyło w zajęciach dotyczących profilaktyki raka piersi[1]. Nastolatki wstydzą się nie tylko dotykać swoich piersi, ale nawet rozmawiać o nich. Avon, wspólnie z partnerami merytorycznymi – Fundacją Rak’n’Roll i Kliniką Ginekologiczną Gini – chce to zmienić, dlatego startuje z kampanią edukacyjną, w którym zwraca uwagę, że dotykanie i poznawanie swoich piersi, to ważny element troski o siebie i o swoje zdrowie.

Naszymi działaniami chcemy utrudniać życie rakowi. Robimy to między innymi przez edukację i budowanie nawyków wspierających zachowanie zdrowia. Poznanie własnego ciała jest podstawową wiedzą, którą trzeba o sobie mieć. Ona rodzi uważność na zmiany i wewnętrzną motywację do działania, gdy potrzebna jest konsultacja z lekarzem. Te wszystkie elementy widzimy w programie “Normalne, że ich dotykam”, w którego powstanie zaangażowaliśmy się. Wierzymy, że dobre nawyki nabyte w młodości procentują przez całe życie – mówi Olga Myślińska z Fundacji Rak’n’Roll.

Chcemy, by lekcje dotyczące poznawania piersi stały się standardem w szkołach. Dzięki takim zajęciom możemy wpłynąć na postawy młodych dziewcząt, a w przyszłości na ich zdrowie. To wpisuje się w społeczną misję marki Avon, która konsekwentnie dba o zdrowie Polek, edukując je na temat profilaktyki raka piersi. Od 1998 roku prowadzimy kampanię „Avon Kontra Rak Piersi”, będącą jedną z największych prospołecznych inicjatyw w Polsce. Co roku dofinansowujemy tysiące badań USG piersi w kilkuset „Gabinetach z Różową Wstążką”. Teraz chcemy dotrzeć do młodej grupy, zaszczepiając w niej dbałość o swoje zdrowie” – mówi Agnieszka Isa, General Manager Avon Polska.

Ambasadorką kampanii została Natalia Nykiel, która specjalnie dla Avon napisała piosenkę  o samoakceptacji i poznawaniu własnego ciała. Kampanię „Normalne, że ich dotykam” promuje emocjonalny spot w duchu „body positive”, w którym Natalia zachęca dziewczyny do bycia bliżej ze sobą oraz do dotykania i poznawania swoich piersi. Motywem przewodnim jest charakterystyczny gest samobadania. Spot dostępny na YouTube na kanale Avon Polska.

Avon chce sprawić, by nastolatki zrozumiały, dlaczego trzeba poznać, dbać i kontrolować swoje piersi. Sprawdzanie ich raz w miesiącu powinno być zdrowym nawykiem, częścią rutyny dbania o siebie. W ramach kampanii „Normalne, że ich dotykam” Ekspertki Avon, przeszkolone przez ekspertów z Fundacji Rak’n’Roll, przeprowadzą lekcje na temat poznawania piersi w 100 szkołach w całej Polsce. Dlaczego nastolatki powinny zdobyć tę wiedzę właśnie w szkole? Rozmowy na temat dojrzewania są dla nich często krępujące, a szkoła to miejsce, w którym czują się bezpiecznie, do którego mają zaufanie i z większą otwartością będą czerpać wiedzę.

Młode dziewczyny powinny znać swoje piersi tak samo jak znają specyfikę swoich włosów czy cery. Nastolatki doskonale wiedzą, czy ich skóra jest mieszana czy wrażliwa, a włosy suche czy łamliwe, ponieważ ich dotykają, obserwują je i pielęgnują. Tak samo młode kobiety powinny dbać o swoje piersi. Wystarczy raz w miesiącu zbadać je za pomocą kilku prostych ruchów, by zobaczyć, jaką mają strukturę, kształt oraz kolor. Znajomość swojego ciała pozwoli na szybszą reakcję w przypadku pojawienia się ewentualnych zmian, a pamiętajmy, że wczesne wykrycie jakichkolwiek nieprawidłowości daje szansę na pełne wyleczenie. Z tego względu tak ważne jest, by młode dziewczyny już od wieku nastoletniego wiedziały jak same mogą obserwować i dbać o swoje ciało – mówi lek. Agnieszka Czapska z kliniki ginekologicznej Gini.

Scenariusz lekcji, przygotowany we współpracy z metodykami oraz partnerami merytorycznymi – Fundacją Rak’n’Roll i kliniką ginekologiczną Gini jest wpisany w podstawę programową lekcji biologii, wychowania do życia w rodzinie i wychowania fizycznego.

Każda szkoła może zgłosić się do akcji poprzez stronę www.avon.pl/programedukacyjny

#AvonPolska #AvonKontraRakPiersi #NormalneZeIchDotykam #RaknRoll

 


[1] Raport Narodowego Testu Zdrowia Polaków 2021, MedOnet.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia BRAK ZDJĘCIA
2023-02-03 | 14:00

Bolt podsumowuje pół roku działania kategorii Kobiety dla kobiet

Wzrost liczby przejazdów i analiza przyzwyczajeń użytkowniczek potwierdzają, że kategoria Kobiety dla kobiet w superaplikacji Bolt zostały pozytywnie przyjęte przez użytkowniczki aplikacji. W rekordowym miesiącu kierowczynie
Styl życia Walentynki – słodkie święto miłości
2023-02-03 | 11:20

Walentynki – słodkie święto miłości

Walentynki to święto cieszące się dużą popularnością na całym świecie. W Polsce także ma ono grono zwolenników, którzy celebrują tę okazję, wręczając drobne upominki
Styl życia COOLawy sztab Fundacji Avalon w akcji podczas 31 finału WOŚP!
2023-02-03 | 09:00

COOLawy sztab Fundacji Avalon w akcji podczas 31 finału WOŚP!

Fundacja Avalon po raz pierwszy zorganizowała COOLawy Sztab Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, chcąc pokazać, że osoby z niepełnosprawnościami również angażują się w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Moda

Oversizowe garnitury, dżins, koronki i kwiaty 3D najważniejszymi trendami w modzie na sezon wiosna/lato 2023. W kolorystyce dominują odcienie świeże, soczyste i energetyczne

Na pokazach największych marek królują obecnie garnitury, oversizowe marynarki, spodnie z wysokim stanem i szeroką nogawką oraz buty na koturnach. Wśród trendów dedykowanych na najbliższe miesiące są również sukienki i bluzki – koniecznie ozdobione falbankami, koronkami, kwiatami 3D i bufkami. Ze zdwojoną siłą do łask powracają ażury, elementy przezroczyste i frędzle. Absolutnym must have sezonu wiosna/lato 2023 będą ubrania w najmodniejszym obecnie kolorze – viva magenta. To połączenie czerwieni i różu, które przyciąga uwagę, dodaje energii i doskonale sprawdza się w przypadku różnych elementów garderoby.

Transport

Inflacja nie powstrzymuje Polaków przed podróżowaniem. Szukają atrakcyjnych ofert, ale niekoniecznie najtańszych

Inflacja dotyka także branżę turystyczną – w ubiegłym roku odnotowano wzrost cen paliwa lotniczego, w wielu krajach rosły też koszty żywności i noclegów, co przełożyło się na wyższe ceny wycieczek, biletów lotniczych i rezerwacji. I choć to może wpływać na częstotliwość wyjazdów, nie oznacza to, że Polacy rezygnują z wypoczynku za granicą czy wybierają wyłącznie najtańsze oferty. – Polacy wolą wydawać pieniądze na podróże, które dają wspomnienia, niż na rzeczy, które zostają z nami na krótszy czas – mówi Deniz Rymkiewicz, rzecznik prasowy eSky.pl.

Seriale

Joanna Jabłczyńska: Rozpoczynając przygodę z serialem „Na Wspólnej”, postawiłabym wszystkie pieniądze na to, że nie będzie on trwał dłużej niż pięć lat. Nikt się nie spodziewał takiej popularności tej produkcji

Aktorka przyznaje, że plan „Na Wspólnej” traktuje jak swój drugi dom. Nie tylko dlatego, że spędza tam dużo czasu, ale także ze względu na rodzinną atmosferę, jaka panuje wśród kolegów po fachu i członków ekipy. Rolę w tym serialu Joanna Jabłczyńska dostała w wieku 17 lat. Z perspektywy dwóch dekad odczuwa satysfakcję, bo ta produkcja nie tylko pozwoliła jej doskonalić warsztat aktorski u boku mistrzów w tej dziedzinie, ale również przyniosła jej dużą popularność, co przełożyło się na kolejne propozycje zawodowe.