Komunikaty PR

Badanie Barbora.pl: ponad połowa konsumentów sięga po przekąski przed TV

2022-02-08  |  11:20
Biuro prasowe
Kontakt
Aneta Palińska
ITBC Communication

Al. Ks. J. Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
info|itbc.pl| |info|itbc.pl
(+48) 22 250 49 10
https://www.itbcgroup.pl/
Do pobrania Komunikat ( 0.12 MB )

Minął pierwszy miesiąc nowego roku, kiedy wielu z nas podjęło decyzje o zmianach na lepsze w swoim życiu – w tym przejściu na dietę, zdrowszym i bardziej świadomym podejściu do żywienia. Ilu z nas wciąż trwa w swoich postanowieniach? Internetowy sklep spożywczy Barbora.pl sprawdził czy prawidłowo sięgamy po przekąski. Z badania wynika, że ponad połowa konsumentów podjada przed telewizorem, a jedna czwarta ma chęć na przekąskę wieczorami przed pójściem spać. To tylko przykłady nawyków, nad którymi warto popracować w ramach troski o własne zdrowie.

Przekąska przekąsce nierówna. Świadomy i zaplanowany dobór wartościowych produktów, które zaspokoją nasz głód i dodadzą energii pomaga nam utrzymać odpowiedni poziom glukozy we krwi, tłumiąc wieczorny głód i zachcianki na słodycze. Jednak nadmiar słodkich i słonych produktów w diecie może mieć negatywny wpływ na zdrowie i naszą odporność.

- Nasze badanie pokazuje, że aby utrzymać zdrowy styl życia musimy zmierzyć się z różnymi wyzwaniami. Zależało nam na tym, by zwrócić na nie uwagę. Jednocześnie cieszy nas fakt, że tak wielu konsumentów sięga po zdrowe przegryzki w ciągu dnia, że dominują wśród nich świeże owoce, a bardzo wysoko plasują się też warzywa. To dowód na to, że wielu z nas świadomie podchodzi do zbilansowanego odżywiania – mówi Agnieszka Śliwka-Stachowiak, Head of Marketing, Barbora Polska.

 

Kiedy podjadamy?

Z badania Barbory wynika, że aż 55% badanych je przekąski przed TV. Co czwarty z ankietowanych zawsze ma jakieś snacki pod ręką, pracując zdalnie przed komputerem. Aż ¼ badanych je wieczorami, przed pójściem spać – dzieje się tak pod wpływem nagłego, niekontrolowanego głodu wywołanego niezrównoważoną dietą w ciągu całego dnia lub zbyt późnego kładzenia się spać. Leżąc w łóżku z telefonami w ręku, pod wpływem działania niebieskiego światła mamy wrażenie, że nie chce nam się spać, tymczasem nasz organizm bardzo chce odpocząć. Prosi więc o "paliwo" czyli węglowodany – słodycze, chipsy i fast foody. Tymczasem – zgodnie z zaleceniami dietetyków – ostatni posiłek, łącznie z przekąskami, powinien być zjedzony na trzy godziny przed snem.

 

Królują owoce

Cieszy fakt, że wielu z nas stawia na zdrowe wybory. 58% badanych jako swoją standardową przekąskę wskazuje owoce. Orzechy i bakalie je 45% badanych. Tu warto pamiętać, by traktować je bardziej jako naturalne słodycze (które ze względu na wysoką zawartość cukrów też należy limitować) niż jako owoce.

Co ciekawe – aż 30% ankietowanych jako ulubioną przekąskę wskazuje warzywa, co dowodzi ich świadomego podejścia do zdrowia i zrównoważonej diety. 37% sięga po nabiał, zjadając w razie głodu jogurt (41% kobiet i 32% mężczyzn).

 

4 na 10 osób sięga po czekoladę

Jak pokazuje badanie Barbory często sięgamy też po słodycze.

Aż 41% ankietowanych w ramach przekąski zwykle zjada czekoladę. Wybiera ją więcej kobiet niż mężczyzn (45% w porównaniu do 37% u mężczyzn). Niemal co trzeci badany je w ramach przekąski ciastka, a 13% chipsy (dominują wśród mężczyzn – 17%, w porównaniu do 10% kobiet). Chociaż może się wydawać, że lepiej wyeliminować słodkie czy słone produkty z diety, całkowita rezygnacja z nich może w dłuższej perspektywie prowadzić do ich nadmiernego spożycia. Dlatego najlepiej sięgać po nie świadomie i w małych ilościach. W przypadku czekolady warto wybierać tę, która ma wysoką zawartość kakao, które jest bogate w przeciwutleniacze
i korzystne substancje, mające pozytywny wpływ na poziom cholesterolu we krwi.

 

Młodzi jedzą warzywa, starsi owoce

Spożycie różnych przekąsek zmienia się w zależności od wieku. Po orzechy i bakalie najczęściej sięgają osoby starsze (55-64 lata), a najrzadziej ankietowani w wieku 18-24 lata (54% do 24%). Co ciekawe jednak niemal co trzecia młoda osoba zjada jako przekąskę warzywo, podczas gdy wśród starszych dominują owoce. Z wiekiem częściej rezygnujemy z przekąsek przed snem (sięga po nie 36 proc. osób w wieku 18-24 lata, a tylko 19 proc. w wieku 55-64 lata). Rzadziej sięgamy po nie także podczas pracy przy komputerze.

Ulubiony serial w towarzystwie przekąsek to z kolei czynność, która łączy ludzi bez względu na wiek.  Jak pokazują wyniki badania Barbory, co najmniej połowa osób podjada przed telewizorem.

 

W materiale wykorzystano wyniki badania, przeprowadzonego na zlecenie marki Barbora przez Instytut KOG w styczniu 2022 roku, N = 500.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ITBC Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Bankowość

Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.

Konsument

Prawie 2/3 Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze. Kojarzy im się to z pracowitością i zaradnością

64 proc. Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze, a 78 proc. sądzi, że ludzie w naszym kraju są przedsiębiorczy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Na przestrzeni 30 lat postrzeganie przedsiębiorcy znacząco się zmieniło – od prywaciarza w latach 80. do startupowca i innowatora obecnie. Przedsiębiorczość dla dużej grupy badanych oznacza pracowitość i zaradność, jednak – co ciekawe – każde pokolenie ma inne skojarzenia z pojęciem „przedsiębiorca”.