Badanie Barbora.pl: ponad połowa konsumentów sięga po przekąski przed TV
ITBC Communication
Al. Ks. J. Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
info|itbc.pl| |info|itbc.pl
(+48) 22 250 49 10
https://www.itbcgroup.pl/
Minął pierwszy miesiąc nowego roku, kiedy wielu z nas podjęło decyzje o zmianach na lepsze w swoim życiu – w tym przejściu na dietę, zdrowszym i bardziej świadomym podejściu do żywienia. Ilu z nas wciąż trwa w swoich postanowieniach? Internetowy sklep spożywczy Barbora.pl sprawdził czy prawidłowo sięgamy po przekąski. Z badania wynika, że ponad połowa konsumentów podjada przed telewizorem, a jedna czwarta ma chęć na przekąskę wieczorami przed pójściem spać. To tylko przykłady nawyków, nad którymi warto popracować w ramach troski o własne zdrowie.
Przekąska przekąsce nierówna. Świadomy i zaplanowany dobór wartościowych produktów, które zaspokoją nasz głód i dodadzą energii pomaga nam utrzymać odpowiedni poziom glukozy we krwi, tłumiąc wieczorny głód i zachcianki na słodycze. Jednak nadmiar słodkich i słonych produktów w diecie może mieć negatywny wpływ na zdrowie i naszą odporność.
- Nasze badanie pokazuje, że aby utrzymać zdrowy styl życia musimy zmierzyć się z różnymi wyzwaniami. Zależało nam na tym, by zwrócić na nie uwagę. Jednocześnie cieszy nas fakt, że tak wielu konsumentów sięga po zdrowe przegryzki w ciągu dnia, że dominują wśród nich świeże owoce, a bardzo wysoko plasują się też warzywa. To dowód na to, że wielu z nas świadomie podchodzi do zbilansowanego odżywiania – mówi Agnieszka Śliwka-Stachowiak, Head of Marketing, Barbora Polska.
Kiedy podjadamy?
Z badania Barbory wynika, że aż 55% badanych je przekąski przed TV. Co czwarty z ankietowanych zawsze ma jakieś snacki pod ręką, pracując zdalnie przed komputerem. Aż ¼ badanych je wieczorami, przed pójściem spać – dzieje się tak pod wpływem nagłego, niekontrolowanego głodu wywołanego niezrównoważoną dietą w ciągu całego dnia lub zbyt późnego kładzenia się spać. Leżąc w łóżku z telefonami w ręku, pod wpływem działania niebieskiego światła mamy wrażenie, że nie chce nam się spać, tymczasem nasz organizm bardzo chce odpocząć. Prosi więc o "paliwo" czyli węglowodany – słodycze, chipsy i fast foody. Tymczasem – zgodnie z zaleceniami dietetyków – ostatni posiłek, łącznie z przekąskami, powinien być zjedzony na trzy godziny przed snem.
Królują owoce
Cieszy fakt, że wielu z nas stawia na zdrowe wybory. 58% badanych jako swoją standardową przekąskę wskazuje owoce. Orzechy i bakalie je 45% badanych. Tu warto pamiętać, by traktować je bardziej jako naturalne słodycze (które ze względu na wysoką zawartość cukrów też należy limitować) niż jako owoce.
Co ciekawe – aż 30% ankietowanych jako ulubioną przekąskę wskazuje warzywa, co dowodzi ich świadomego podejścia do zdrowia i zrównoważonej diety. 37% sięga po nabiał, zjadając w razie głodu jogurt (41% kobiet i 32% mężczyzn).
4 na 10 osób sięga po czekoladę
Jak pokazuje badanie Barbory często sięgamy też po słodycze.
Aż 41% ankietowanych w ramach przekąski zwykle zjada czekoladę. Wybiera ją więcej kobiet niż mężczyzn (45% w porównaniu do 37% u mężczyzn). Niemal co trzeci badany je w ramach przekąski ciastka, a 13% chipsy (dominują wśród mężczyzn – 17%, w porównaniu do 10% kobiet). Chociaż może się wydawać, że lepiej wyeliminować słodkie czy słone produkty z diety, całkowita rezygnacja z nich może w dłuższej perspektywie prowadzić do ich nadmiernego spożycia. Dlatego najlepiej sięgać po nie świadomie i w małych ilościach. W przypadku czekolady warto wybierać tę, która ma wysoką zawartość kakao, które jest bogate w przeciwutleniacze
i korzystne substancje, mające pozytywny wpływ na poziom cholesterolu we krwi.
Młodzi jedzą warzywa, starsi owoce
Spożycie różnych przekąsek zmienia się w zależności od wieku. Po orzechy i bakalie najczęściej sięgają osoby starsze (55-64 lata), a najrzadziej ankietowani w wieku 18-24 lata (54% do 24%). Co ciekawe jednak niemal co trzecia młoda osoba zjada jako przekąskę warzywo, podczas gdy wśród starszych dominują owoce. Z wiekiem częściej rezygnujemy z przekąsek przed snem (sięga po nie 36 proc. osób w wieku 18-24 lata, a tylko 19 proc. w wieku 55-64 lata). Rzadziej sięgamy po nie także podczas pracy przy komputerze.
Ulubiony serial w towarzystwie przekąsek to z kolei czynność, która łączy ludzi bez względu na wiek. Jak pokazują wyniki badania Barbory, co najmniej połowa osób podjada przed telewizorem.
W materiale wykorzystano wyniki badania, przeprowadzonego na zlecenie marki Barbora przez Instytut KOG w styczniu 2022 roku, N = 500.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Konsument
Prawie 2/3 Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze. Kojarzy im się to z pracowitością i zaradnością

64 proc. Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze, a 78 proc. sądzi, że ludzie w naszym kraju są przedsiębiorczy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Na przestrzeni 30 lat postrzeganie przedsiębiorcy znacząco się zmieniło – od prywaciarza w latach 80. do startupowca i innowatora obecnie. Przedsiębiorczość dla dużej grupy badanych oznacza pracowitość i zaradność, jednak – co ciekawe – każde pokolenie ma inne skojarzenia z pojęciem „przedsiębiorca”.