Komunikaty PR

Badanie Novakid ujawnia braki w zakresie edukacji ekologicznej

2022-04-27  |  13:30
Biuro prasowe

Novakid, platforma edukacyjna online do nauki języka angielskiego dla dzieci, przeprowadziła badanie wśród 3000 rodzin w Europie, Azji i krajach arabskich, aby poznać obecny stan edukacji ekologicznej w szkołach, a także nawyki konsumpcyjne rodzin.  Odbyło się ono w związku z Dniem Ziemi, który obchodzony jest na całym świecie 22 kwietnia. 

Ochrona środowiska, działania na rzecz klimatu i odpowiedzialna konsumpcja pozostają przedmiotem troski globalnej społeczności. Uznane zostały również przez ONZ - stanowią część Celów Zrównoważonego Rozwoju i planu osiągnięcia bardziej zrównoważonej przyszłości. W tym przypadku edukacja odgrywa kluczową rolę, gdyż żadne pozytywne zmiany nie zajdą bez stałego i świadomego wspierania działań edukacyjnych przez wszystkie strony: instytucje rządowe, szkoły i rodziny. W celu oceny aktualnego stanu edukacji ekologicznej firma Novakid przeprowadziła globalną ankietę. Badanie odbyło się w związku z Dniem Ziemi, który obchodzony jest corocznie na całym świecie 22 kwietnia.

W badaniu skupiono się na doświadczeniach rodzin w kwestiach nawyków konsumpcyjnych w gospodarstwach domowych, edukacji ekologicznej w szkole i w domu, a także poziomie świadomości dzieci w zakresie gospodarowania odpadami i recyklingu.

Ankieta skierowana była do osób prywatnych, posiadających dzieci w wieku od 4 do 12 lat na różnych poziomach wykształcenia i dochodów, o zróżnicowanych profilach zawodowych. Została ona przeprowadzona na początku kwietnia w 14 krajach, m.in. w Hiszpanii, Włoszech, Niemczech, Korei Południowej, Turcji, Arabii Saudyjskiej, Katarze, Kuwejcie, Egipcie i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Edukacja ekologiczna w szkołach i gospodarstwach domowych

W Hiszpanii tylko 33% respondentów przyznało, że placówka edukacyjna ich dzieci organizuje specjalne zajęcia z edukacji ekologicznej co najmniej 4 razy w roku szkolnym. Niemniej jednak ponad połowa (55,6%) rodziców podkreśliła, że ​​takie zajęcia w ich szkołach zdarzają się, choć dość rzadko - od 1 do 3 razy w roku lub rzadziej. Prawie 11% badanych stwierdziło, że w placówce oświatowej ich dziecka nie było żadnych specjalnych zajęć z zakresu edukacji ekologicznej.

Wyniki badania we Włoszech pokazują, że 60% ośrodków edukacyjnych organizuje zajęcia z edukacji ekologicznej 1-3 razy w roku. Liczba szkół, które nie zapewniają dzieciom specjalnych zajęć na temat zrównoważonego rozwoju, jest jednak wyższa niż w Hiszpanii: prawie 14% rodziców wspomniało o braku takich lekcji w ich placówkach edukacyjnych.

Całkowity brak tego typu działań jest widoczny w krajach arabskich (35,4%), Niemczech (35%), Korei Południowej (33,3%) i Turcji (22,5%).

Jednocześnie wyniki ankiety pokazują, że jeśli szkoła inicjuje lekcje lub zajęcia edukacyjne z zakresu edukacji ekologicznej, ma to wpływ na codzienne nawyki rodziny i wdrażanie odpowiedzialnych zachowań w domu. Prawie 67% grupy, która ma styczność z edukacją ekologiczną kupuje produkty lokalne z krótkim łańcuchem dostaw i zwraca uwagę na opakowania nadające się do recyklingu. Jednocześnie rodziny te chętniej zapoznają się z informacjami na temat zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska (40%), podczas gdy średnia wynosi 20%.

Rodziny we Włoszech i Korei Południowej bardzo często organizują specjalne zajęcia dla dzieci dotyczące ochrony środowiska. Prawie 30% respondentów we Włoszech wspomniało, że przygotowuje je co miesiąc, a 34% rodziców twierdzi, że zazwyczaj organizuje takie zajęcia przy specjalnych okazjach, np. akcjach sąsiedzkich czy wolontariackich. W Korei odsetek ten jest jeszcze wyższy: 50% respondentów przyznaje, że organizuje takie zajęcia przy okazji różnych wydarzeń.

Najmniej aktywne pod tym względem są rodziny w Hiszpanii i Niemczech: 44,5% rodziców w Hiszpanii i połowa respondentów w Niemczech stwierdziła, że ​​nie są przyzwyczajeni do organizowania dla swoich dzieci żadnych aktywności poświęconych zrównoważonemu rozwojowi.

Odpowiedzialna konsumpcja i świadomość podstaw recyklingu

Rola rodzin w edukacji przyszłych odpowiedzialnych konsumentów jest bardzo znacząca, podobnie jak inicjatywy ośrodków edukacyjnych. W związku z tym firma Novakid zapytała badanych o świadomość ich dzieci w zakresie podstaw recyklingu i gospodarowania odpadami, a także o nawyki konsumpcyjne rodzin. Odpowiedzi ze wszystkich krajów pokazały wyraźną zależność między poziomem świadomości dziecka, a dbałością rodziny o podstawowe działania na rzecz ochrony środowiska (recykling, ekologiczne opakowania, konsumpcja lokalnych produktów).

Około 58,2% respondentów z krajów arabskich stwierdziło, że nie są zbyt mocno nastawieni na kupowanie produktów w opakowaniach nadających się do recyklingu czy produktów z krótkim łańcuchem dostaw. 27% ankietowanych w ogóle nie zwraca na to uwagi. Jednocześnie dzieci w tym regionie mają najniższy poziom świadomości na temat podstaw recyklingu (62,7%), podczas gdy średnia wśród wszystkich krajów biorących udział w badaniu wynosi 89%.

Tendencję tę obserwuje się również w Hiszpanii. 48% rodzin zazwyczaj kupuje produkty lokalne, najlepiej w opakowaniach nadających się do recyklingu. Chociaż 27% uczestników przyznało, że nie są na ten aspekt zbyt wyczuleni, wskazali, że zdecydowanie chcieliby poprawić swoje nawyki konsumpcyjne. Dzieci w tych rodzinach są mniej świadome podstaw recyklingu (gdzie wyrzucać tworzywa sztuczne i zasady gospodarowania odpadami w ich miejscu zamieszkania lub okolicy): 93% w porównaniu ze średnim poziomem w Hiszpanii - 98%.

Rodziny włoskie wydają się być najbardziej nastawione na spożywanie produktów lokalnych i kupowanie towarów w opakowaniach nadających się do recyklingu spośród wszystkich rodzin z 14 krajów, które wzięły udział w badaniu. Ponad 42% respondentów stwierdziło, że zawsze stara się kupować lokalne produkty i zwraca dużą uwagę na opakowanie; 21% rodzin zazwyczaj kupuje produkty z krótkim łańcuchem dostaw, najlepiej w opakowaniach nadających się do recyklingu. Jednocześnie 93% rodziców we Włoszech twierdzi, że ich dzieci są świadome podstaw recyklingu i gospodarowania odpadami w swoim miejscu zamieszkania lub okolicy.

Podobny poziom świadomości wykazuje Turcja (91,7%). Rodziny tureckie zwykle przywiązują dużą wagę do zrównoważonej konsumpcji: 36% respondentów stwierdziło, że zwykle wybiera produkty lokalne i kupuje towary w opakowaniach nadających się do recyklingu, a 29,2% - że robi tak zawsze.

Koreańskie dzieci są zazwyczaj najlepiej wyedukowane w zakresie recyklingu: bezwzględna większość rodziców twierdzi, że ich dzieci znają podstawy recyklingu i zasady gospodarowania odpadami w miejscu zamieszkania.

Regularny kontakt z treściami edukacyjnymi w mediach zwiększa świadomość

Edukacja odbywa się nie tylko w szkole i w domu, ale także za pośrednictwem mediów. Ogromna ilość wiadomości na ten temat sprawia, że ​​rodziny we wszystkich krajach zwracają większą uwagę na ten temat, ale tylko zaplanowany i regularny kontakt z takimi treściami przekłada się na rzeczywistą świadomość.

Pod tym względem respondenci w Turcji i krajach arabskich częściej mają kontakt z materiałami dotyczącymi zrównoważonego rozwoju, problemów i wyzwań środowiskowych (Turcja - 68%, kraje arabskie - 68,2%), ale rzadko czytają artykuły, oglądają programy telewizyjne lub słuchają radia na ten temat (co tydzień lub co miesiąc). Hiszpańscy (20%), niemieccy (20%) i włoscy (26%) rodzice stwierdzili, że kontakt z materiałami dotyczącymi ochrony środowiska ma miejsce w ich rodzinach w każdym tygodniu, nie licząc wiadomości w kanałach informacyjnych. Zgodnie z wynikami ankiety, 17,4% koreańskich rodziców codziennie czyta lub słucha treści na temat zrównoważonego rozwoju. To najwyższy odsetek wśród wszystkich krajów biorących udział w badaniu.

Wyniki odpowiadają ogólnej świadomości dzieci na temat edukacji ekologicznej i codziennych zajęć rodzin związanych z recyklingiem i zrównoważoną konsumpcją: ekologiczne nawyki rodzin, które mają regularną styczność z przekazami medialnymi dotyczącymi zrównoważonego rozwoju, rozwijają się na wyższym poziomie, a dzieci wychowywane w takich rodzinach mają większą wiedzę na temat recyklingu i gospodarowania odpadami.

Aby wesprzeć edukację ekologiczną, firma Novakid przygotowała Słownik Dnia Ziemi dla dzieci zawierający 6 najważniejszych słów związanych z Dniem Ziemi i 6 wskazówek, jak obchodzić Dzień Ziemi w odpowiedni sposób. Najlepiej zacząć od siebie, biorąc udział w globalnym ruchu ekologicznym!

Wszystkie karty Słownika Dnia Ziemi dla dzieci są dostępne są poniżej. 

Novakid to internetowa szkoła języka angielskiego dla dzieci założona w 2017 roku w Dolinie Krzemowej (USA) przez Maxa Azarova, Dmitrija Malina i Amy Krolevetskaya. Obecnie ponad 3000 doświadczonych i wykwalifikowanych nauczycieli prowadzi lekcje języka angielskiego dla dzieci w wieku od 4 do 12 lat za pośrednictwem interaktywnej platformy internetowej, zaprojektowanej przez Novakid. W 2021 r. szkoła przeprowadziła ponad 2,6 mln zajęć dla około 200 000 uczniów. Novakid jest obecnie na 133 miejscu na liście Forbes wśród 500 najlepszych pracodawców startupowych w USA. (https://www.forbes.com/consent/?toURL=https://www.forbes.com/lists/americas-best-startup-employers/). Program edukacyjny Novakid English as a Second Language (ESL) - angielski jako drugi język - jest zgodny z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego (CEFR) i został opracowany z myślą o indywidualnych zainteresowaniach i wieku dzieci. Novakid wykorzystuje grywalizację i technologie VR w celu stworzenia anglojęzycznego środowiska i pomaga dzieciom na całym świecie uczyć się angielskiego w zabawny i interesujący sposób. Unikalna metoda oceny postępów Novakid (ponad 1500 parametrów, testy A/B i inne elementy podejścia opartego na danych) zapewnia doskonałe wyniki i pozwala nauczycielom dostosować program do indywidualnych potrzeb i zainteresowań każdego dziecka. Novakid został doceniony przez wiele organizacji na całym świecie:*Według J’son & Partners Consulting (2021), platforma Novakid ESL jest liderem w swoim segmencie w Europie. W 2021 r. platforma Novakid znalazła się na liście 50 najlepszych firm zidentyfikowanych jako rozwijające się firmy technologii edukacyjnych przez The Org.HolonIQ umieścił Novakid na liście 100 najbardziej obiecujących startupów z Europy w 2021 roku.Drugi rok z rzędu firma Novakid znalazła się na corocznej liście 150 najlepszych firm GSV EdTech wiodących prywatnych firm w cyfrowej przestrzeni edukacyjnej.Malezyjska społeczność rodzicielska Jenama Pilihan Pa & Ma wybrała Novakid jako jedną ze 100 najlepszych marek dla rodziców w Malezji. Oficjalna strona: www.novakid.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Let’s colour Centrum Zdrowia Dziecka! Biuro prasowe
2024-07-02 | 13:35

Let’s colour Centrum Zdrowia Dziecka!

Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie jest jedną z największych placówek medycznych dla małych pacjentów w Polsce. To miejsce szczególne na mapie naszego kraju. Akcja
Styl życia Tężnia solankowa w Raszynie otwarta
2024-07-02 | 12:00

Tężnia solankowa w Raszynie otwarta

 Wójt Gminy Raszyn wraz z przedstawicielami Fundacji Pracowniczej Grupy VKR oraz  firmy VELUX Polska dokonali uroczystego otwarcia Tężni Solankowej w Raszynie. Od 26 czerwca
Styl życia Tysiąc km smoczą łodzią w dół Wisły - ZROBILIŚMY TO!
2024-07-01 | 01:00

Tysiąc km smoczą łodzią w dół Wisły - ZROBILIŚMY TO!

19 załogantów stałych i 6 załogantów wspomagających – w sumie 25 wioślarzy w ciągu ośmiu dni pokonało Wisłę i spłynęło z Krakowa do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Katarzyna Pakosińska: Siostrzeństwo kobiet jest jeszcze w powijakach. Natomiast w „Pytaniu na śniadanie” mam wspaniałe koleżanki, a Kinga Dobrzyńska jest dla nas jak mama

Prezenterka TVP ubolewa nad tym, że kobiety nadal dość często postrzegają siebie nawzajem jako rywalki i zamiast się wspierać, to jedna drugiej wbija szpilkę. Katarzyna Pakosińska zauważa, że damska solidarność wciąż jest rzadkością, a dużo częściej ze względu na niską samoocenę i różne uprzedzenia kobiety rzucają sobie kłody pod nogi. Jednocześnie podkreśla, że miała ogromne szczęście, trafiając do ekipy „Pytania na śniadanie”. W tej redakcji może bowiem rozwijać skrzydła kariery i liczyć na wsparcie ze strony innych kobiet.

Handel

Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki

Dane z gospodarki wskazują, że inflacyjny szok jest za nami, a Polacy ruszyli na zakupy. – Konsument przestał aż tak bardzo patrzeć na każdą wydawaną złotówkę – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska zarządu Inquiry. Wciąż jednak ostrożnie podchodzimy do przyszłości i planowania większych zakupów. Podejście konsumentów do cen, ale też kanału zakupowego to jeden z elementów, do którego branża handlowa musi się przystosowywać. Zmiany w sektorze wymuszają też kwestie regulacyjne. Wśród istotnych wyzwań na najbliższe miesiące będzie system kaucyjny i ewentualny powrót do handlowych niedziel.

Media

Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach

W piątek zakończyła się batalia środowiska filmowego o tantiemy z platform streamingowych. Dzięki nowym przepisom twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów słownych i słowno-muzycznych będą uzyskiwać stosowne wynagrodzenie za udostępnianie ich dzieł w sieci. Za nowelą głosowało 417 posłów, 18 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu. Aktorzy mogą więc wreszcie odetchnąć z ulgą. Aleksandra Popławska i Krzysztof Dracz są jednak rozgoryczeni tym, że tak długo musieli czekać na takie rozwiązanie. Stosowne rozporządzenie powinno wejść w życie już trzy lata temu.