Komunikaty PR

Badanie PayPal: rośnie hojność Polaków w Internecie

2022-07-22  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt

 

 

  • W trakcie ostatniego roku prawie 80 proc. Polaków wsparło finansowo akcje charytatywne oraz organizacje pozarządowe, z czego większość pomogła uchodźcom z Ukrainy i organizacjom działającym na ich rzecz - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie PayPal[1].
  • Aż 66 proc. badanych chciałoby przekazywać darowizny podczas płatności online. Dynamicznie rosnący rynek e-commerce w Polsce jest już wart ponad 100 mld zł, co stanowi ogromną szansę dla organizacji charytatywnych

 

Polacy są hojni, a w czasie pandemii i wojny w Ukrainie nasza gotowość do niesienia pomocy jeszcze się zwiększyła. Jak wynika z najnowszego badania "Wsparcie Polaków dla organizacji i akcji charytatywnych", przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie PayPal[2], 80 proc. Polaków wspiera finansowo różne inicjatywy dobroczynne. Trzy czwarte z nich przekazało pieniądze na pomoc walczącym i ofiarom wojny w Ukrainie oraz uchodźcom z tego kraju. Co trzeci respondent, który przekazuje pieniądze przez Internet, przyznaje, że jego hojność wzrosła od początku pandemii COVID-19.

 

Największą popularnością cieszą się darowizny internetowe - 62 proc. darczyńców wybiera tę metodę wsparcia. Najchętniej korzystają z przelewów bankowych (33 proc.), przekazując 1 proc. podatku (27 proc.), a prawie co dziesiąty Polak wybiera do tego celu PayPal[3].

 

Ponad 1/3 ankietowanych darczyńców dokonała w trakcie ostatniego roku tylko jednej wpłaty przez Internet, a prawie połowa (47 proc.[4]) od 2 do 5 razy. Aż 66 proc. respondentów przyznaje, że byliby skłonni przekazać darowiznę, gdyby mogli to zrobić podczas zakupów online. Taką możliwość oferuje między innymi PayPal, który uruchomił funkcję "Give at Checkout", umożliwiającą klientom ofiarowanie 5 złotych darowizny na cele charytatywne podczas dokonywania płatności w systemie PayPal. Niewielkie kwoty przekazywane w ten sposób zamieniają się z czasem w większe sumy, stanowiąc dodatkowe źródło funduszy dla organizacji niosących pomoc.

 

„Entuzjazm Polaków wobec wnoszenia darowizn online przy okazji zakupów to świetna wiadomość i jednocześnie wielka szansa dla organizacji pozarządowych. Według szacunków rynek e-commerce w Polsce w 2026 roku będzie wart około 162 miliardów złotych[5]. Jeśli nawet tylko część  transakcji zakończy się przekazaniem darowizny, do organizacji zmieniających świat na lepsze popłynie prawdziwa rzeka pieniędzy” - mówi Efi Dahan, dyrektor generalny PayPal Na Europę Środkowo-Wschodnią, Rosję i Izrael.

 

Pomoc dzieciom, osobom nieuprzywilejowanym i zwierzętom

Jak wynika z badania PayPal[6], Polacy deklarują, że przez ostatni rok przekazywali darowizny o średniej łącznej wartości 399 zł, przy medianie wynoszącej 195 zł. Najczęściej wspierają organizacje działające na rzecz dzieci (43 proc.), następnie organizacje pomagające osobom chorym lub                                                      z niepełnosprawnościami (30 proc.) oraz zwierzętom (25 proc.).

 

Polacy zdecydowanie chętniej wybierają instytucje działające lokalnie, skupione na jednym, konkretnym celu (68 proc.), niż duże, międzynarodowe organizacje pozarządowe, prowadzące działalność na wielu płaszczyznach (18 proc.). Widać to na przykładzie ogromnej fali pomocy dla Ukrainy i uchodźców z tego kraju. Ponad dwie trzecie darczyńców (67%) wsparło polskie organizacje działające lokalnie na rzecz uchodźców, zaś 12 proc. przekazało darowiznę organizacjom międzynarodowym.

 

Respondenci deklarują, że lubią pomagać, ponieważ czują się z tym dobrze. Taka jest motywacja około 1/3 badanych darczyńców (30 proc.). Ważne jest też osobiste przekonanie do konkretnego celu (27 proc.) oraz poczucie sprawczości i chęć uczynienia świata lepszym (22 proc.)[7]. Pozwala to przypuszczać, że hojność Polaków będzie coraz większa, szczególnie dzięki rosnącej liczbie nowoczesnych rozwiązań płatniczych, które sprawiają, że dobroczynność nie tylko daje nam satysfakcję, ale stała się prosta i szybka.

 

"Polacy są wspaniałomyślni i chętnie dzielą się z potrzebującymi. Jednocześnie chcą, aby przekazanie darowizny było proste, szybkie i wygodne. Dlatego właśnie stworzyliśmy Give at Checkout, narzędzie, które naszym klientom upraszcza życie, a organizacjom pozarządowym ułatwia zbieranie funduszy na szczytne cele. O potencjale takich rozwiązań najlepiej świadczy fakt, że od czasu globalnego uruchomienia Give at Checkout w 2019 r. za jej pośrednictwem przekazano prawie 49 milionów dolarów na rzecz organizacji non-profit na całym świecie," – komentuje Efi Dahan.

 

Give at Checkout jest kolejnym rozwiązaniem PayPal, które pomaga organizacjom charytatywnym w zbieraniu funduszy. Inne sposoby dotarcia do szerokiego grona darczyńców to przycisk " Przekaż darowiznę" na stronie internetowej organizacji lub łatwy w użyciu kod QR, który dana instytucja może następnie umieścić w różnych materiałach, takich jak filmy wideo czy broszury informacyjne.

 


[1] „Wsparcie Polaków dla organizacji i akcji charytatywnych", zrealizowane przez SW Research na zlecenie PayPal w maju 2022. Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na grupie 1259 respondentów i objęło osoby w wieku powyżej 18 roku życia.

[2] Ibidem.

[3] Ibidem.

[4] Ibidem.

[5] PwC analysis "Prospects for development of e-commerce market in Poland 2021-26"

[6] „Wsparcie Polaków dla organizacji i akcji charytatywnych", zrealizowane przez SW Research na zlecenie PayPal w maju 2022.

[7] „Wsparcie Polaków dla organizacji i akcji charytatywnych", zrealizowane przez SW Research na zlecenie PayPal w maju 2022.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.