Komunikaty PR

Badanie ujawniło idealny sposób pomagania

2022-12-14  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Daniel Matejczyk
Lensomai Communication



d.matejczyk|lensomai.com| |d.matejczyk|lensomai.com
+48506945597

Czy Polacy planują pomagać w okresie świątecznym wieńczącym pełen wyzwań rok 2022? Przekazywanie darów rzeczowych, środków pieniężnych, wolontariat, decyzje przy sklepowej półce, nagłaśnianie ważnych akcji i inicjatywy w miejscu pracy - które formy uważamy za najłatwiejsze, najprzyjemniejsze, najbardziej skuteczne, satysfakcjonujące i dostępne? Znamy wyniki tegorocznego badania “Pudliszki - Smak Pomagania”[1]. Producent lubianych przez Polaków ketchupów, dań czy produktów pomidorowych kolejny rok z rzędu połączył siły ze Szlachetną Paczką, angażując pracowników i klientów w różne formy wsparcia tej inicjatywy.

Aż 85% Polaków planuje w nadchodzące święta pomóc potrzebującym. Najczęściej będzie to kupno produktów wspierających akcje charytatywne, poza tym 4 na 10 Polaków przekaże datek, a co trzecia osoba - dary rzeczowe. Jak pokazują opinie o różnych formach wspierania, nie zawsze wybieramy te, które uważamy za najbardziej satysfakcjonujące, skuteczne, przyjemne czy choćby łatwe. Ograniczając swój repertuar, wydajemy się zapominać, że pomagać można na milion sposobów: w pracy, w terenie, z własnej kanapy lub przy sklepowej półce, indywidualnie lub w grupie. Pudliszki, które kolejny rok z rzędu łączą siły ze Szlachetną Paczką, dzielą się wynikami badania dostarczającego wartych uwagi life hacków pomocowych.

Idealny sposób pomagania naprawdę istnieje!

Wywierający największy pozytywny wpływ na świat, a przy tym najprzyjemniejszy i najłatwiejszy. Do tego prawie 9 na 10 Polaków uważa, że jest w zasięgu każdej osoby. Zaangażowanie w akcje pomocowe w miejscu pracy bije na głowę wszystkie inne dostępne formy pomagania. O ile wolontariat czy przekazywanie środków materialnych oceniamy pod wieloma względami pozytywnie, na realizowanie ich w gronie współpracowników reagujemy wręcz entuzjastycznie. Aż 97% z nas zgadza się, że takie działanie przynosi satysfakcję, z czego niemal połowa odpowiada w tym względzie bardzo zdecydowanie.

Otwartość na pomoc w miejscu pracy potwierdzają także inne doniesienia - według badań Kantar, aż 4 na 10 zatrudnionych chciałoby pomagać w ramach wolontariatu pracowniczego przez 2 lub 3 godziny w miesiącu[2]. Tymczasem tylko co 10 osoba ma w tym roku w planach uczestnictwo w akcji wsparcia organizowanej w miejscu pracy. Może pora to zmienić? “Tradycja przygotowywania i pakowania podarunków dla potrzebujących rodzin w akcji Szlachetna Paczka to dla nas ogromna radość i fantastycznie spędzony wspólnie czas. Coraz więcej firm jest otwartych na oddolne inicjatywy, warto zgłaszać takie pomysły w pracy” - zachęca dyrektor zarządzająca Marta Pilczuk, która razem z kolegami i koleżankami z Pudliszek wspiera Szlachetną Paczkę co roku.

Pomaganie może być łatwe i przyjemne.

Pomijając bezkonkurencyjną pod każdym względem pomoc w środowisku pracy, najprzyjemniejszą formą jest przekazywanie darów rzeczowych, na przykład w inicjatywach takich jak wspomniana Szlachetna Paczka. Drugie miejsce zajmuje pod tym względem wybieranie w trakcie zakupów produktów, z których określona kwota jest przekazywana na akcje charytatywne. Są to też dwa najłatwiejsze spośród działań dla dobra innych.

“Za każdy zakupiony produkt Pudliszek przekazujemy złotówkę dla Szlachetnej Paczki, potrzebne jest tylko zarejestrowanie dowodu zakupu na specjalnej stronie lub przesłanie go MMS-em. Akcja trwa do końca grudnia. W zeszłym roku przekazaliśmy 150 tysięcy złotych. Sekretem sukcesu tej inicjatywy jest prostota - i tak wszyscy spędzamy czas na przedświątecznych zakupach, możemy zrobić coś dobrego zupełnie przy okazji” - wyjaśnia koordynatorka projektu, Małgorzata Michalak-Wojskowicz.

Za nieskomplikowane uznawane jest także nagłaśnianie możliwości pomocy, na przykład w mediach społecznościowych. Natomiast samo w sobie nie dostarcza ono aż tyle satysfakcji czy radości.

Jak zmienić świat

Najwięcej osób, które nie planują w tym roku pomagać, uzasadnia to brakiem możliwości finansowych. Jednak to nie wpłaty, a przekazywanie darów rzeczowych, wolontariat oraz charytatywne wybory przy półce sklepowej mają zdaniem Polaków największy wpływ na rzeczywistość. Dostarczają też największej satysfakcji. Pomaganie przynosi wiele pozytywnych odczuć, jednak nie to jest najważniejsze. Najwięcej z nas motywuje to, że możemy poprawić los innych, dla wielu osób jest to także naturalny ludzki odruch.


[1] Badanie “Pudliszki - Smak Pomagania” zrealizowane w grudniu 2022, metodą CAWI, na reprezentatywnej próbie N=800 Polaków

[2] “Filantropia w CEE 2020” - Kantar na zlecenie Social Impact Alliance for Central and Eastern Europe

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lensomai Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.

Ochrona środowiska

Rynki materiałów biodegradowalnych i biopochodnych będą rosły w szybkim tempie. W Polsce dopiero raczkują

Rynek biodegradowalnych tworzyw sztucznych do 2031 roku ponad trzykrotnie zwiększy swoje obroty. Również tworzywa biopochodne są coraz częściej rozwijane i wykorzystywane. Choć rynki na świecie notują dynamiczny rozwój, napędzany nie tylko świadomością klientów, ale też surowymi przepisami środowiskowymi, w Polsce ten potencjał jest wykorzystywany szczątkowo. Tymczasem biotworzywa mogą z powodzeniem zastąpić większość materiałów syntetycznych.

Muzyka

Marta Wiśniewska: Konkurs Eurowizji jest odrobinę polityczny i tam są różne dziwne sytuacje. Mam jednak nadzieję, że Justyna Steczkowska rozwali system

Wokalistka zapewnia, że mocno kibicuje Justynie Steczkowskiej w drodze po zwycięstwo w 69. Konkursie Piosenki Eurowizji w Szwajcarii. I choć te zmagania mają drugie dno i nie zawsze liczą się tylko umiejętności wokalne reprezentantów poszczególnych krajów, to Marta Wiśniewska wierzy, że talent i potencjał polskiej gwiazdy będą ponad wszelkimi podziałami. Tancerka zaznacza też, że ona sama nie wzięłaby udziału w tym konkursie.