„Bądź eko na co dzień!” z CH Focus
Akcja „Bądź eko na co dzień!” powraca! Rusza kolejna edycja inicjatywy nakłaniającej bydgoszczan do segregacji odpadów. Każda osoba, która przyniesie 30 października do CH Focus niepotrzebne plastikowe opakowania, w zamian otrzyma sadzonki drzewek oraz ozdobnych wrzosów. Do udziału w ekologicznej akcji zachęca mieszkańców oraz swoich klientów również centrum handlowe, które partneruje sobotniemu wydarzeniu.
W Bydgoszczy znów będzie można oddać nakrętki plastikowe, by otrzymać żywe rośliny. Mieszkańcy, którzy w najbliższą sobotę przyniosą niepotrzebne plastikowe opakowania do CH Focus, w zamian za nie otrzymają sadzonki, które przyozdobią jesienne balkony i domowe ogródki. Do rozdania będzie aż 1000 wrzosów, a dla pierwszych 400 osób biorących udział w akcji, przewidziano także rozsady drzewek leśnych.
Zbiórka zużytych plastików w ramach akcji „Bądź eko na co dzień!” odbędzie się 30 października, o godzinie 11.00, na placu przed centrum handlowym Focus, od strony ul. Jagiellońskiej, i potrwa do wyczerpania sadzonek, z zachowaniem reguł sanitarnych.
Bydgoszczanie, którzy przyniosą w tym dniu ze sobą:
- od 10 do 20 butelek PET lub od 20 do 30 nakrętek – otrzymają 1 wrzos + 1 sadzonkę drzewa leśnego
- od 21 do 30 butelek PET lub od 31 do 60 nakrętek – otrzymają 2 wrzosy + 1 sadzonkę drzewa leśnego
- od 31 do 40 butelek PET lub od 61 do 100 nakrętek – otrzymają 3 wrzosy + 1 sadzonkę drzewa leśnego
- od 41 butelek PET lub od 101 nakrętek – otrzymają 4 wrzosy + 1 sadzonkę drzewa leśnego.
- Zachęcamy do udziału w kolejnej proekologicznej akcji „Bądź eko na co dzień”. Sobotnia zbiórka nakrętek to idealna okazja, aby włączyć się w działania na rzecz środowiska. Każdy, kto przyniesie do naszego punktu plastikowe pudełka, butelki lub nakrętki, otrzyma w zamian roślinkę. Od zaangażowania mieszkańców zależy powodzenie akcji. Przyłączając się do niej, wspólnie wzmacniamy świadomość proekologiczną w naszym otoczeniu-– mówi Gregory Pertus, dyrektor CH Focus w Bydgoszczy.
Organizatorem wydarzenia jest Express Bydgoski, natomiast partnerem lokalizacyjnym CH Focus w Bydgoszczy. Inicjatywę wspierają również lokalni partnerzy: NITRO-CHEM S.A., Collegium Medicum UMK, Miejskie Wodociągi i Kanalizacja w Bydgoszczy oraz Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Toruniu.
Partnerstwo CH Focus w ramach akcji „Bądź eko na co dzień!” to element programu Atrium Razem, którego celem jest wsparcie i integracja lokalnej społeczności oraz wspólne budowanie przyjaznego środowiska rozwoju.
Więcej informacji na temat wydarzenia oraz aktualnej oferty centrum można znaleźć pod adresem: https://focusbydgoszcz.pl.

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.