Komunikaty PR

Bez mięsa się da. Polacy pokochali roślinną kuchnię. Uber Eats serwuje dane.

2021-11-18  |  15:00

Podczas Światowego Miesiąca Weganizmu, zwolennicy roślinnej kuchni mają co świętować. Jemy coraz mniej mięsa i to widać! Nie tylko w raportach, według których spożycie mięsa w Polsce w ostatnich latach spadło o prawie 20%*. Tendencja do wybierania bezmięsnych posiłków jest widoczna także w aplikacji Uber Eats. Na przestrzeni ostatnich 4 lat liczba zamówień wegańskich potraw wzrosła aż dwunastokrotnie. Czy to początek zmiany?

Wegańska kuchnia święci triumfy w Polsce i na świecie. Coraz więcej osób postanawia całkowicie lub częściowo ograniczyć mięso i nabiał w diecie. Bez względu na to, czy robimy to dla zdrowia czy też dla środowiska, z roku na rok rośnie zapotrzebowanie na smaczną, pożywną i kolorową kuchnię roślinną. Co mają do zaoferowania restauracje serwujące takie opcje na platformie Uber Eats?

(Bez)mięsna tradycja

Zamiennik mięsa w postaci seitanu lub falafeli, góra warzyw i sosy uzupełniające kompozycję – oto przepis na wegańskie danie numer 1 zamawiane w dostawie z aplikacji Uber Eats w 2021 roku. Polacy tak bardzo pokochali wschodnią kuchnię, że mając do wyboru całe spektrum roślinnych smaków, wciąż stawiają na sprawdzony… kebab. Zaraz za pyszną, sycącą pitą uplasowało się wegańskie pastrami, którego walory smakowe obowiązkowo podbija musztarda i korniszony. Trzecia pozycja należy do deseru. Wegańskie lody Ben&Jerry’s umilały niejeden wieczór spędzony na kanapie w towarzystwie przyjaciół i dobrego filmu. Według danych Uber Eats lubimy także roślinne burgery, a naszą sympatię w ostatnim czasie zyskuje wegańska pizza.

Polska wegańskim rajem

Weganizm jest na ustach Polaków od lat za sprawą popularnych blogów i programów kulinarnych. Domowe eksperymenty cieszą amatorów roślinnej kuchni, ale to w restauracjach możemy spróbować nieoczywistych połączeń i sprawdzić, jak nasze kubki smakowe reagują na nowe doznania. W Polsce, na platformie Uber Eats działa aż 860 restauracji serwujących wegańskie dania. Jest z czego wybierać, gdy chcemy ograniczyć mięso lub zastanawiamy się, czy przejście na weganizm będzie wygodne. Co więcej, restauracje mają ręce pełne roboty – jeszcze w 2019 roku liczba zamówień wegańskich dań wynosiła niecałe 18 tysięcy, podczas gdy w 2021 roku to już prawie 80 tysięcy.

Roślinna Europa

Nie da się ukryć, że rok 2021 zmienił nasze nastawienie do weganizmu. Coraz częściej mówi się o ogromnym śladzie węglowym, który powoduje spożywanie mięsa – wg Międzynarodowego Zespołu do Zmian Klimatu (IPCC) to nawet 7 kg dziennie na osobę. Nic dziwnego, że w Europie popularność kuchni wegańskiej rośnie w błyskawicznym tempie. Jeszcze rok temu we Francji na platformie zarejestrowane były zaledwie 64 restauracje z opcjami dla wegan. Dziś to już ponad 2500 takich miejsc. Doskonale w tym zestawieniu wypada Londyn z prawie 15 tysiącami restauracji, a także Szwajcaria, która odnotowała ośmiokrotny wzrost liczby miejsc z wegańską kuchnią na platformie.

* Raport "Rolnictwo 2019", Główny Urząd Statystyczny 

Uber Eats w Polsce

Polacy prędko docenili Uber Eats. Odkąd firma zawitała nad Wisłą ponad 4 lata temu, do oferty aplikacji dołączyły 44 miasta, zaczynając od Warszawy. Dzisiaj są to m.in.: Warszawa (Pruszków, Piaseczno, Piastów, Marki, Legionowo, Ząbki, Łomianki, Grodzisk Maz.), Kraków, Poznań, Wrocław, Gdańsk, Gdynia, Sopot, Łódź, Katowice, Lublin, Bydgoszcz, Toruń, Gliwice, Sosnowiec, Zabrze, Białystok, Szczecin, Rzeszów, Kielce, Radom, Olsztyn, Częstochowa, Ruda Śląska, Chorzów, Bytom, Dąbrowa Górnicza, Tychy, Bielsko-Biała, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski, Płock, Tarnów, Kalisz, Włocławek, Legnica, Koszalin. Z usługi korzysta już ponad 2 miliony użytkowników. Rosnąca popularność aplikacji nad Wisłą szybko sprawiła, że Polska stała się jednym z największych rynków dla tej platformy w całej Europie.

Usługa Uber Eats jest obecnie dostępna w ponad 6000 miast, w 45 krajach na całym świecie. Umożliwia użytkownikom zamawianie posiłków z ponad 400 tysięcy restauracji.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.

Konsument

Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.

Dom i ogród

Sandra Kubicka: Najpierw kupiłam małą domową szklarnię na zioła. A teraz zamówiłam duży model do ogrodu i będę tam mieć pomidory, ogórki i truskawki

Modelka czerpie dużą radość z własnoręcznie wyhodowanych ziół i warzyw. Swoją przygodę z ogrodnictwem zaczęła od małej domowej szklarni kupionej w sklepie internetowym, a już niedługo będzie miała szklarnię z prawdziwego zdarzenia. Sandra Kubicka nie ukrywa, że teraz z dużą niecierpliwością czeka na to, jaki plon wydadzą sadzonki pomidorów. Na razie rosną jak na drożdżach.