Komunikaty PR

Bezbolesny powrót do formy po lockdownie

2020-06-25  |  15:00
Kontakt
Katarzyna Surowik
Ahava PR

Tymienieckiego 25C/303
91-117 Łódź
katarzyna.surowik|ahavapr.pl| |katarzyna.surowik|ahavapr.pl
503838407
avapr.pl

Zakończona niedawno kwarantanna spowodowana pandemią koronawirusa wpłynęła na codzienny rytm życia wielu z nas, w tym także na spadek aktywności fizycznej. A przecież regularne treningi, w połączeniu z odpowiednio przygotowaną dietą to recepta na zdrowie i dobre samopoczucie. Nie jest jednak łatwo powrócić do dobrych nawyków… Trenerka personalna Marta Gorąca podpowiada, jak sprawić by powrót do ćwiczeń fizycznych po przewie, odbył się możliwie bezboleśnie.

Wznowienie aktywności fizycznej nie jest proste, bo nasz organizm bardzo szybko się rozleniwia. Jeśli więc chcesz wrócić do ćwiczeń po okresie przestoju, zrób to z głową. Podczas pierwszego treningu nasze mięśnie mogą nie być gotowe do wykonania tych samych ćwiczeń, co przed przerwą. Zmuszając je do nadmiernego wysiłku, łatwo nabawić się kontuzji. Dlatego pierwszy trening powinien być spokojny i krótki. Pobudź swoje ciało, pamiętaj też o rozciąganiu i czasie na regenerację,

mówi Marta Gorąca, trenerka personalna.

Jak wrócić do ćwiczeń? To zależy…

Sposób i szybkość powrotu do aktywności fizycznej zależy od wielu czynników, m.in. od tego czym spowodowana była przerwa, czy przed nią uprawialiśmy sport regularnie, czy raczej okazjonalnie. Pamiętajmy też, że każdy organizm jest inny i w innym stopniu przystosowuje się określonych zadań.  Przed pierwszym treningiem warto skonsultować się z trenerem personalnym, który dobierze odpowiednie ćwiczenia oraz ich stopień zaawansowania do naszych możliwości.

Tylko spokój nas uratuje

Tymczasem, Marta Gorąca daje kilka bezcennych wskazówek na temat tego, jak bezpiecznie powrócić do ćwiczenia po przerwie spowodowanej kwarantanną.

1. Zachowaj zdrowy rozsądek

Pamiętajmy, że nie da się nadrobić 2-3 miesięcy zerowej aktywności fizycznej w kilka tygodni. Żadna przerwa nie robi dobrze, a nasz organizm nie wejdzie od razu na najwyższe obroty. Jeśli wybierzesz drogę na skróty, bardzo szybko możesz zrobić sobie krzywdę. Każdy układ, nie tylko mięśniowo-szkieletowy, ale nerwowy czy oddechowy potrzebują chwili na tak zwany rozruch.

2. Chodź na dłuższe spacery

Jeśli podczas kwarantanny, jak i przed nią nie byłeś aktywny, to zwykłe dłuższe spacery będą dobrą formą ćwiczeń. Uruchom krokomierz, rób co najmniej 10 tys. kroków dziennie.

3. Wybieraj krótkie aktywności

Wykonuj krótkie jednostki treningowe aby się nie zniechęcać. Tym bardziej, jeśli ćwiczysz w domu. Robiąc krótszy trening, mniejsze jest prawdopodobieństwo, że coś zakłóci jego wykonywanie. Takie rozwiązanie pomoże Ci też zaplanować dzień i wpleść w niego aktywność fizyczną

4. Pamiętaj o odpowiednim odżywianiu

Podczas kwarantanny prawdopodobnie byłeś na nadwyżce kalorycznej. Tak się dzieje, kiedy jemy tyle samo, a nawet więcej, a ruchu mamy znacznie mniej. I nie mam tutaj na myśli regularnych treningów, ale chociażby codzienne przemieszczanie się z miejsca w miejsce. Teraz jest świetny moment na zadbanie o dietę. Wiosna i lato obfitują w świeże owoce i warzywa. Korzystaj z tego i jak najczęściej wybieraj ich surowe postacie.

5. Zostań mistrzem planowania

Zaplanuj sobie minimum 3 aktywności w tygodniu. Niech pojawi się trening wzmacniający osłabione mięśnie. On także będzie modelował Twoją sylwetkę. Trening wytrzymałościowy (cardio), który spali nadmiar kalorii oraz niechcianą tkankę tłuszczową. Do tego planu wrzuć też trening mentalny: medytacja, joga, stretching czy BODYART. Ten pozytywnie wpłynie na Twoją psychikę i regenerację. Korzystaj z dobrych, sprawdzonych źródeł. Poobserwuj, poszukaj, sprawdź, które będą dobre dla Ciebie i trzymaj się tych narzędzi. Trenuj z głową, mądrze. Z treningu na trening stopniowo podnoś poprzeczkę i wymagaj od siebie więcej.

6. Zaangażuj bliskich

Prawdopodobnie jest więcej osób, które potrzebują motywacji, jak Ty. Zróbcie sobie wzajemny challenge, plan. Raportujcie działania i wzajemnie się motywujcie

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Jak podawać wino? - praktyczne wskazówki nie tylko dla początkujących smakoszy Biuro prasowe
2020-08-06 | 05:00

Jak podawać wino? - praktyczne wskazówki nie tylko dla początkujących smakoszy

Dobre wino nie musi być drogie, ale warto je odpowiednio podać i degustować, by w pełni cieszyć się jego aromatem i smakiem. Oto kilka praktycznych wskazówek na temat serwowania i
Styl życia Pierwsza Kozlovna w Warszawie już otwarta!
2020-08-05 | 11:00

Pierwsza Kozlovna w Warszawie już otwarta!

W ostatni dzień lipca w warszawskim Śródmieściu odbyło się oficjalne otwarcie pierwszej w mieście Kozlovnej. Wyjątkowe miejsce, w którym można napić się Kozla serwowanego
Styl życia Idea Productions Poland z kolejną realizacją dla branży finansowej
2020-08-05 | 08:00

Idea Productions Poland z kolejną realizacją dla branży finansowej

Nie ma wątpliwości, iż obecnie na znaczeniu zyskują narzędzia online. Innowacje w tym zakresie wdrażane są coraz chętniej w wielu branżach, zapewniając tym samym nie tylko ciągłość

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Złote Spinacze 2020 - zgłoszenie

Gwiazdy

Anna Korcz: Jurata jest najpiękniejsza na świecie. Skradła moje serce i przyjeżdżam tu od 30 lat

Aktorka tłumaczy, że ze wszystkich miejscowości położonych nad Morzem Bałtyckim Juratę darzy szczególnym sentymentem. Anna Korcz bardzo często ją odwiedza, w konsekwencji z łatwością zauważa zmiany, jakie zachodzą w zagospodarowaniu tamtejszego terenu. Otwarcie przyznaje, że nie wszystkie jej się podobają. Zaznacza, że estetyką nowo powstałych budowli często rządzi przypadek. To czyni zabudowę dużo mniej spójną i w rezultacie negatywnie wpływa na wygląd miasta.

 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Zdrowie

Michał Piróg: Kobiety chore na raka w ostatniej kolejności myślą o sobie. Chcą wyzdrowieć przede wszystkim dla dzieci

Tancerz wziął udział w tegorocznej edycji kampanii społecznej Dotykam = Wygrywam, której głównym celem jest profilaktyka raka piersi. Tłumaczy, że przez udział w akcji chce przede wszystkim wesprzeć swoje koleżanki, kobiety z rodziny i bliskie mu osoby, które borykają się z chorobą. Michał Piróg zwraca uwagę, że diagnoza zmienia w życiu kobiety i jej rodziny priorytety. Zauważa także, że podczas leczenia niezwykle ważne jest pozytywne myślenie. Patrzenie w przyszłość z optymizmem może nie tylko pomóc w kryzysowych momentach, lecz także realnie wpłynąć na przebieg choroby.

Teatr

Katarzyna Pakosińska: W trudnych czasach kulturę zawsze zostawia się na koniec. Artyści nie wiedzą, jak będzie wyglądać ich sytuacja

Aktorka tłumaczy, że wielomiesięczna pandemia bardzo dotkliwie wpłynęła na sektor kultury. Pozbawieni pracy artyści nie mogli liczyć na wsparcie, a ich sytuacja mimo upływu czasu nadal pozostaje trudna. Mimo wyraźnego kryzysu działania związane z usprawnieniem instytucji kulturalnych nadal nie są doprecyzowane. To powoduje, że aktorzy i muzycy zaczynają obawiać się o swoją przyszłość. Katarzyna Pakosińska pociesza jednak kolegów i koleżanki z branży. Tłumaczy, że nie należy tracić nadziei, ponieważ myśląc pozytywnie, można wiele zyskać.