Komunikaty PR

Białostoccy licealiści korzystają z oferty podlaskich instytucji kulturalnych

2021-03-17  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ida Szwaczko
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko

Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl

Wirtualne spotkanie z reżyserem i aktorami teatru Wierszalin, festiwal literacki Książnicy Podlaskiej czy wykład na temat twórczości polskich pisarek – w I SLO przy Fabrycznej 10 życie kulturalne kwitnie mimo pandemii.

- Zawsze kładliśmy nacisk na obcowanie uczniów z tzw. kulturą wysoką - mówi Marta Białobrzeska, nauczycielka języka polskiego w I SLO w Białymstoku. - Wyjazdy do warszawskich teatrów, wyprawy do teatru Wierszalin w Supraślu czy wizyty w białostockim Teatrze Dramatycznym im. A. Węgierki stały się szkolną tradycją. Pandemia tego nie zmieniła. Również teraz w szkole organizowane są przedsięwzięcia, mające na celu promowanie wydarzeń kulturalnych.

Naprzeciw staraniom nauczycieli wychodzą lokalne instytucje kultury – liczne placówki udostępniają wybrane projekty on-line i umożliwiają mieszkańcom stały kontakt z kulturą bez konieczności wychodzenia z domu. Dzięki temu młodzież może uczestniczyć w wykładach uniwersyteckich, spektaklach teatralnych oraz spotkaniach z pisarzami, artystami czy naukowcami.

Jednym z takich wydarzeń było wirtualne spotkanie z reżyserem – Piotrem Tomaszukiem i aktorami teatru Wierszalin, zorganizowane w ramach „Objazdu Mickiewiczowskiego wzorem Reduty”. Dyskusja on-line skoncentrowana była wokół twórczości Adama Mickiewicza i wierszalińskiego spektaklu „Dziady. Noc druga”.

- Spotkanie wzbogaciły projekcje, muzyka grana na żywo oraz dynamiczny montaż obrazu dokonywany w trakcie dyskusji. Uczniowie zadawali pytania o tworzenie muzyki do spektaklu, scenografię, „podlaskie” rekwizyty, pracę aktora nad rolą, ponadczasowość „Dziadów” Adama Mickiewicza i wiele, wiele innych. Najlepsze pytanie zostało nagrodzone koszulką z logo teatru – opowiada nauczycielka.

- Niezwykła lekcja języka polskiego – dodaje Maria, maturzystka – klimat teatru Wierszalin oddaje ducha poezji Adama Mickiewicza.

Tydzień z Wydziałem Filologicznym Uniwersytetu w Białymstoku stał się okazją do uczestnictwa w wykładzie dr hab. Moniki Bednarczuk – „Wychodzenie z cienia. Kobiety piszące a literatura polska”. Młodzież mogła nie tylko poznać twórczość najwybitniejszych polskich pisarek - Narcyzy Żmichowskiej, Elizy Orzeszkowej, Gabrieli Zapolskiej, Zofii Nałkowskiej czy Marii Dąbrowskiej, ale także zadawać pytania dotyczące miejsca kobiet w panteonie literatury polskiej. Uczniowie docenili także ogromną ilość informacji o mało popularnych utworach, a także ciekawostek z życia autorek.

- To był wyjątkowy wykład – mówi Oliwia, drugoklasistka – właśnie o tym powinniśmy rozmawiać jak najczęściej – o wybitnych, ale często spychanych na margines, kobietach.

Licealiści z Fabrycznej śledzą również wydarzenia organizowane przez Książnicę Podlaską w ramach Festiwalu Literackiego „Autorzy i książki. Podlaskie podsumowanie”. W ostatnich dniach młodzież mogła poznać twórczość podlaskich poetów, uczestnicząc w spotkaniach z Arturem Janem Szczęsnym i Michałem Cirukiem, a także poznać utwory zgłoszone do Turnieju Jednego Wiersza.

- Jako nauczyciele staramy się dbać o wszechstronny rozwój uczniów, ponieważ wiemy, że wychowanie poprzez kulturę przynosi najlepsze efekty. Miłość do literatury, muzyki, kina i teatru zostaje przecież z człowiekiem na całe życie – dodaje Marta Białobrzeska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.