Komunikaty PR

Blisko 300 000 dzieci z całej Polski wysiało koper w ramach akcji #ZDROWOROSNA

2023-06-26  |  10:35

Zakończyła się druga edycja akcji #ZDROWOROSNA, zorganizowanej przez firmę W.Legutko. Inicjatywa cieszyła się ogromnym zainteresowaniem szkół i przedszkoli z całej Polski. Wzięło w niej udział ponad 5 000 placówek edukacyjnych, dzięki czemu niemal 300 000 dzieci otrzymało bezpłatne pakiety do wysiewu kopru. Była to dla nich nie tylko świetna zabawa, ale również lekcja ekologii oraz zdrowego żywienia.      

Akcja #ZDROWOROSNA ma na celu popularyzację wiedzy o środowisku oraz aktywizowanie dzieci w zakresie samodzielnej uprawy warzyw, ziół i kwiatów. Skierowana jest do nauczycieli i pedagogów oraz dzieci w grupach przedszkolnych, klasach szkół podstawowych oraz innych placówek edukacyjnych. Kluczowym aspektem jest również budowanie u dzieci zdrowych nawyków żywieniowych.

Uprawa roślin to świetna zabawa i nie trzeba mieć do tego celu ogródka. Inspirujemy nauczycieli, opiekunów, rodziców i dziadków, by w kreatywny sposób kształtowali u swoich podopiecznych postawy proekologiczne i zamiłowanie do roślin. Ponadto, dziecko zdobywa cenne informacje i kształtuje swoją osobowość, a także zwiększa wrażliwość na piękno natury. Los naszej Planety w dużym stopniu zależy od nas i od naszych dzieci, dlatego podejmujemy tak wiele aktywności skierowanych właśnie do najmłodszych ogrodników – wyjaśnia Joanna Legutko, wiceprezes firmy W.Legutko.

II edycja wielkim sukcesem

W ubiegłym roku w akcję #ZDROWOROSNA zaangażowało się ponad 150 000 dzieci z całej Polski, które otrzymały zestawy do wysiewu własnych roślinek. Była to pierwsza edycja akcji, która już od momentu ogłoszenia spotkała się z pozytywnym odbiorem nie tylko dzieci, ale także nauczycieli i rodziców.

Zainteresowanie drugą edycją, która odbyła się w tym roku, zaskoczyło nawet organizatorów. Zakładana liczba 5 000 bezpłatnych pakietów została rozdysponowana w ciągu zaledwie dwóch tygodni. W związku z tym firma W.Legutko podwoiła ich liczbę, dzięki czemu aż 300 000 dzieci z blisko 5 500 szkół podstawowych i przedszkoli miało możliwość wysiewu własnych zielników.  

W tym roku w nieco ponad miesiąc zebraliśmy komplet uczestników z przedszkoli, szkół i innych placówek zajmujących się edukacją w całej Polsce. Trafiło do nich aż 10 000 bezpłatnych pakietów edukacyjnych z kompletem materiałów na pokazową lekcję ogrodnictwa: saszetkami z nasionami kopru, podłożem, doniczkami oraz instrukcją wysiewu. Wdrożenie pociech w świat roślin to doskonały sposób nie tylko na spędzanie czasu z najmłodszymi, ale także rozwijanie ich umiejętności poznawczych, społecznych oraz emocjonalnych w kreatywny sposób. Jesteśmy dumni, że nasza akcja spotkała się z takim entuzjazmem zarówno dzieci, jak i dorosłych. Planujemy kolejną edycję w przyszłym roku, do udziału w której zachęcam już teraz ­– podsumowuje Joanna Legutko.

 

W.LEGUTKO to polski, rodzinny producent nasion, który od 1992 roku jest zaufanym dostawcą na rynku ogrodniczym zarówno polskim, jak i zagranicznym. Źródłem sukcesu marki jest praca u podstaw, blisko ziemi i z miłością do roślin. W. Legutko posiada ponad 1300 hektarów pól produkcyjnych i 236 autorskich odmian nasion. Firma dysponuje największym laboratorium nasiennym w Polsce. W. Legutko jest inicjatorem i organizatorem kampanii edukacyjno-społecznej #ZDROWOROSNA, której celem jest krzewienie postaw proekologicznych i zdrowych nawyków żywieniowych u dzieci. Więcej informacji o akcji można znaleźć na stronie producenta: https://legutko.com.pl/pl/hobby/zdroworosna-2023/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Polski fotograf u ministra w Ghanie! Biuro prasowe
2024-06-28 | 10:00

Polski fotograf u ministra w Ghanie!

Polski fotograf u ministra w Ghanie!   Wojciech Zaremba dokumentuje życie w Ghanie. Jego zdjęcia były wielokrotnie prezentowane na wystawach w Polsce. Pasją naszego rodaka
Styl życia Trendy wśród pokolenia Silver – 57% seniorów chce korzystać z mikromobilności
2024-06-27 | 19:10

Trendy wśród pokolenia Silver – 57% seniorów chce korzystać z mikromobilności

Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem globalnym, jednak dzisiejsze pokolenie Silver, znacząco różni się od niegdysiejszych seniorów. Osoby starsze coraz częściej są
Styl życia Festiwal Folkowe Inspiracje w Manufakturze
2024-06-27 | 11:00

Festiwal Folkowe Inspiracje w Manufakturze

Międzynarodowy Festiwal Twórczości” Młodych „Folkowe Inspiracje” to wydarzenie, które na stałe wpisało się nie tylko w kulturalny kalendarz Łodzi, ale także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Martyna Wojciechowska: Pokolenie Z jest bardzo samotne i nie radzi sobie z codziennymi problemami. Jako mama nauczyłam się bardziej słuchać i więcej pytać, niż mówić

Dziennikarka podkreśla, że martwi się o pokolenie Z, bo z jej obserwacji i rozmów z młodymi ludźmi wynika, że czują się oni bardzo samotni i wręcz przerastają ich codzienne problemy. Sami nie potrafią sobie z nimi poradzić, a niestety często też nie mogą liczyć na wysłuchanie, wsparcie i pomoc ze strony dorosłych. Martyna Wojciechowska nie ukrywa, że ona również popełniła wiele błędów wychowawczych, bo wydawało jej się, że sama najlepiej wie, czego potrzebuje jej córka, bez pytania dziewczynki o zdanie. W porę jednak dostrzegła swój błąd i teraz już wie, że dzieci najbardziej oczekują od rodziców poświęcenia im uwagi i czasu, a także zrozumienia ich emocji.

Edukacja

Co 6,5 minuty ktoś w Polsce doznaje udaru mózgu. Edukacja dzieci może zapobiec katastrofalnym skutkom i uratować życie dorosłym

Udar mózgu to druga najczęstsza przyczyna śmierci i trzecia najczęstsza przyczyna niepełnosprawności. Niewystarczająca wiedza i brak umiejętności rozpoznawania objawów udaru mózgu sprawiają, że większość pacjentów zgłasza się do szpitali zbyt późno. W odpowiedzi na ten problem powstał program FAST Heroes skierowany do przedszkolaków i uczniów klas 1–3. – Chcemy wykorzystać entuzjazm dzieci, aby to one stały się nauczycielami dla swoich dziadków – mówi Jan van der Merwe, międzynarodowy koordynator programu FAST Heroes, lider Inicjatywy Angels.

Teatr

Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności

Aktor gra jedną z głównych ról w spektaklu „Wypiór” w Teatrze IMKA. Zaznacza, że wielkim atutem spektaklu jest tekst napisany klasycznym trzynastozgłoskowcem z zachowaną średniówką po siódmej sylabie, ale traktujący o bieżących problemach młodych ludzi i w niebanalny sposób komentujący otaczającą rzeczywistość. Mateusz Banasiuk zapewnia, że on sam bardzo lubi grać w sztukach napisanych wierszem i żałuje, że twórcy teatralni odchodzą już od tej formy. Przyznaje też, że w tym przypadku nie ma mowy o improwizacji. Trzeba się wykazać niezwykłą dokładnością, by nie zgubić żadnego słowa, bo wtedy zostanie zaburzony cały rytm.