Blisko 300 000 dzieci z całej Polski wysiało koper w ramach akcji #ZDROWOROSNA
Zakończyła się druga edycja akcji #ZDROWOROSNA, zorganizowanej przez firmę W.Legutko. Inicjatywa cieszyła się ogromnym zainteresowaniem szkół i przedszkoli z całej Polski. Wzięło w niej udział ponad 5 000 placówek edukacyjnych, dzięki czemu niemal 300 000 dzieci otrzymało bezpłatne pakiety do wysiewu kopru. Była to dla nich nie tylko świetna zabawa, ale również lekcja ekologii oraz zdrowego żywienia.
Akcja #ZDROWOROSNA ma na celu popularyzację wiedzy o środowisku oraz aktywizowanie dzieci w zakresie samodzielnej uprawy warzyw, ziół i kwiatów. Skierowana jest do nauczycieli i pedagogów oraz dzieci w grupach przedszkolnych, klasach szkół podstawowych oraz innych placówek edukacyjnych. Kluczowym aspektem jest również budowanie u dzieci zdrowych nawyków żywieniowych.
– Uprawa roślin to świetna zabawa i nie trzeba mieć do tego celu ogródka. Inspirujemy nauczycieli, opiekunów, rodziców i dziadków, by w kreatywny sposób kształtowali u swoich podopiecznych postawy proekologiczne i zamiłowanie do roślin. Ponadto, dziecko zdobywa cenne informacje i kształtuje swoją osobowość, a także zwiększa wrażliwość na piękno natury. Los naszej Planety w dużym stopniu zależy od nas i od naszych dzieci, dlatego podejmujemy tak wiele aktywności skierowanych właśnie do najmłodszych ogrodników – wyjaśnia Joanna Legutko, wiceprezes firmy W.Legutko.
II edycja wielkim sukcesem
W ubiegłym roku w akcję #ZDROWOROSNA zaangażowało się ponad 150 000 dzieci z całej Polski, które otrzymały zestawy do wysiewu własnych roślinek. Była to pierwsza edycja akcji, która już od momentu ogłoszenia spotkała się z pozytywnym odbiorem nie tylko dzieci, ale także nauczycieli i rodziców.
Zainteresowanie drugą edycją, która odbyła się w tym roku, zaskoczyło nawet organizatorów. Zakładana liczba 5 000 bezpłatnych pakietów została rozdysponowana w ciągu zaledwie dwóch tygodni. W związku z tym firma W.Legutko podwoiła ich liczbę, dzięki czemu aż 300 000 dzieci z blisko 5 500 szkół podstawowych i przedszkoli miało możliwość wysiewu własnych zielników.
– W tym roku w nieco ponad miesiąc zebraliśmy komplet uczestników z przedszkoli, szkół i innych placówek zajmujących się edukacją w całej Polsce. Trafiło do nich aż 10 000 bezpłatnych pakietów edukacyjnych z kompletem materiałów na pokazową lekcję ogrodnictwa: saszetkami z nasionami kopru, podłożem, doniczkami oraz instrukcją wysiewu. Wdrożenie pociech w świat roślin to doskonały sposób nie tylko na spędzanie czasu z najmłodszymi, ale także rozwijanie ich umiejętności poznawczych, społecznych oraz emocjonalnych w kreatywny sposób. Jesteśmy dumni, że nasza akcja spotkała się z takim entuzjazmem zarówno dzieci, jak i dorosłych. Planujemy kolejną edycję w przyszłym roku, do udziału w której zachęcam już teraz – podsumowuje Joanna Legutko.
W.LEGUTKO to polski, rodzinny producent nasion, który od 1992 roku jest zaufanym dostawcą na rynku ogrodniczym zarówno polskim, jak i zagranicznym. Źródłem sukcesu marki jest praca u podstaw, blisko ziemi i z miłością do roślin. W. Legutko posiada ponad 1300 hektarów pól produkcyjnych i 236 autorskich odmian nasion. Firma dysponuje największym laboratorium nasiennym w Polsce. W. Legutko jest inicjatorem i organizatorem kampanii edukacyjno-społecznej #ZDROWOROSNA, której celem jest krzewienie postaw proekologicznych i zdrowych nawyków żywieniowych u dzieci. Więcej informacji o akcji można znaleźć na stronie producenta: https://legutko.com.pl/pl/hobby/zdroworosna-2023/

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.