Komunikaty PR

Blisko 70 proc. seniorów wciąż ma marzenia i plany

2021-03-31  |  14:00
Biuro prasowe

Z najnowszego badania opinii Funduszu Hipotecznego DOM, realizowanego cyklicznie pod hasłem: „Jak się żyje seniorom w dzisiejszych czasach” wynika, że 69 proc. emerytów wciąż ma marzenia i plany, które chce zrealizować. Seniorzy najczęściej marzą o lepszym zdrowiu, podróżach, wycieczkach i długim życiu. Co piąty chciałby jeszcze zrobić remont, wydać książkę, płytę lub spełnić się artystycznie. Nic dziwnego, że 78 proc. ankietowanych chce się zaszczepić na Covid-19. Tylko 12 proc. jest przeciwko szczepieniom, a 10 proc. jest niezdecydowana.[1]

 

Wielu seniorów jest zmęczonych pandemią, trudną sytuacją finansową, samotnością i obostrzeniami. Za najbardziej uciążliwe uznają nakaz noszenia maseczek (24 proc.), brak spotkań z bliskimi czy znajomymi (19 proc.), brak dostępu do lekarzy, instytucji kulturalnych i restauracji. Co dwudziesty narzeka na brak podróży i możliwości swobodnego przemieszczania się. Co piąty badany emeryt przyznaje natomiast, że nie ma obostrzeń, które byłyby dla niego w tej chwili uciążliwe. Co więcej - radzi sobie z obecną sytuacją i nie potrzebuje pomocy innych.

– Seniorzy są bardzo samodzielni, a pandemia jeszcze uwypukliła to zjawisko. Osoby starsze często nie chcą prosić o pomoc bliskich, by nie sprawiać kłopotu. Zdarza się, że borykają się z wieloma problemami samodzielnie – mówi Robert Majkowski, Prezes Funduszu Hipotecznego DOM.

– Z naszego ostatniego badania opinii wynika, że co drugi senior (54 proc.) nie potrzebuje żadnej pomocy, 15 proc. przyznaje, że przydałoby się wsparcie w sprzątaniu i drobnych naprawach, a 12 proc. deklaruje że potrzebuje pomocy w robieniu zakupów i gotowaniu. Co ciekawe, wraz z wydłużaniem się pandemii na kolejne miesiące, coraz mniejsza liczba seniorów wskazuje towarzystwo drugiej osoby jako coś, co jest im potrzebne. Możliwe, że tak wpływa na seniorów wydłużona izolacja lub zwiększona ostrożność i lęk o zdrowie – dodaje Robert Majkowski.

Większość emerytów, bo aż 69 proc. wciąż ma marzenia i plany, które chce zrealizować. Tylko co trzeci emeryt (30 proc.) mówi wprost, że w tym wieku marzenia schodzą na dalszy plan. Największa liczba osób marzy o dobrym zdrowiu (42 proc.) i długim życiu (blisko 20 proc.). Dla wielu ważne są też podróże (19 proc.) i podejmowanie nowych projektów np. artystycznych (19 proc.). Niektórzy chcieliby wydać książkę, jeszcze inni płytę.

Większość badanych podchodzi pozytywnie do szczepień na Covid-19. Zaszczepić chce się 78 proc. ankietowanych. Przeciwnych szczepieniom jest 12 proc. a niezdecydowanych 10 proc. – Podejście emerytów do szczepień odzwierciedla nastroje społeczne w każdej grupie wiekowej. Każdy chciałby wrócić do normalnego życia, nie bać się o własne zdrowie, wrócić do spełniania marzeń i realizowania planów – podsumowuje Robert Majkowski, Prezes Funduszu Hipotecznego DOM.

 


[1] Badanie opinii FH DOM, przeprowadzone na grupie 188 osób w wieku 65+, data realizacji: luty 2021

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.