Komunikaty PR

Blisko 9 na 10 badanych jest za wprowadzeniem systemu kaucyjnego w Polsce

2024-09-19  |  17:30
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Niedługo w całej Polsce zostanie wprowadzony system kaucyjny. Z tegorocznego badania Waterdrop wynika, że aż 88,3 proc. Polaków uważa, że jest to odpowiedni krok. Ponad ⅕ ankietowanych kupuje wodę w plastikowych butelkach, jednocześnie jednak aż 87,6 proc. respondentów deklaruje, że stara się korzystać z wielorazowych opakowań, bo postrzega je jako bardziej ekologiczne. Już ponad 10 mln plastikowych butelek porzuconych w środowisku naturalnym udało się zebrać i poddać recyklingowi w ramach wspólnych działań Waterdrop i organizacji Plastic Bank.

 

Już od 1 stycznia 2025 roku w Polsce obowiązywać będzie system kaucyjny. Ma on na celu zmniejszenie ilości odpadów, a także zwiększenie poziomu recyklingu. Wysokość kaucji za jedną sztukę plastikowych butelek oraz metalowych puszek wynosić będzie 50 gr, natomiast w przypadku szklanych butelek będzie to 1 zł.

 

Większość Polaków jest pozytywnie nastawiona do systemu kaucyjnego

Austriacka marka Waterdrop przeprowadziła badanie, w którym zapytała Polaków o opinie na temat tych zmian. Aż 88,3 proc. badanych jest za wprowadzeniem systemu kaucyjnego lub zwrotnego dotyczącego jednorazowych plastikowych butelek.

 

Z przeprowadzonej ankiety wynika, że 23,6 proc. ankietowanych sięga po wodę w plastikowych butelkach, 9,3 proc. wybiera szklane butelki, a 1,7 proc. – inne opakowania. Blisko ⅔ respondentów – 65,4 proc. – deklaruje, że najczęściej korzysta z wody filtrowanej lub z kranu.

 

Ekologiczne postawy Polaków

Polacy coraz chętniej sięgają po przyjazne środowisku rozwiązania – 87,6 proc. ankietowanych w badaniu Waterdrop deklaruje, że stara się korzystać z wielorazowych opakowań, ponieważ uważa je za bardziej ekologiczne. Co dziesiąty respondent przyznaje, że sięga zarówno po wielorazowe jak i jednorazowe opakowania.

 

Co roku w trzecią sobotę września obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Sprzątania Wybrzeża – globalna inicjatywa, która mobilizuje ludzi na całym świecie do zaangażowania się w sprzątanie plaż i wybrzeży. Jest to okazja nie tylko do oczyszczania naszego otoczenia z odpadów, ale także do podnoszenia świadomości na temat znaczenia ochrony środowiska, w tym także mórz i oceanów. W tym roku święto przypada 21 września.

 

Zebrane 10 mln plastikowych butelek ze środowiska

Waterdrop aktywnie angażuje się w walkę z zanieczyszczeniem środowiska naturalnego plastikiem – od początku swojej działalności wspiera zrównoważony rozwój, m.in. poprzez działania z organizacją non-profit Plastic Bank, która zbiera plastikowe odpady porzucone w środowisku naturalnym. Dotychczas udało się zebrać i poddać recyklingowi już ponad 10 mln plastikowych butelek, które odpowiadają wadze 125 słoni! Za każdą zakupioną butelkę wielokrotnego użytku Waterdrop przekazuje środki na usunięcie ze środowiska dwóch plastikowych. Marka wspiera także cele zrównoważonego rozwoju ONZ. Z okazji Międzynarodowego Dnia Sprzątania wybrzeża do 22 września wszystkie butelki wielokrotnego użytku Waterdrop dostępne są ze zniżką -20%.

 

Waterdrop dąży do tego, żeby stać się ekologicznym liderem w branży napojów. Obecnie marka dostępna jest w ponad 20 tys. punktach sprzedaży na świecie. Ambasadorami oraz inwestorami marką są m.in. Hubert Hurkacz i Taylor Fritz. Waterdrop wierzy w świat bez plastiku i popularyzuje butelki wielokrotnego użytku oraz Microdrinki bez dodatku cukru i konserwantów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.