Komunikaty PR

Bolt i Snapchat we wspólnym projekcie pokazują miasta przyszłości

2023-09-15  |  13:00
Biuro prasowe

Nowy filtr został nazwany P.E.O.P.L.E. (ang. ludzie) i rozpoznaje zaparkowane samochody. Następnie za pomocą rozszerzonej rzeczywistości przemienia on pojazdy w przyjazne ludziom otoczenie, takie jak kawiarnie na świeżym powietrzu, ścieżki rowerowe czy tereny zielone.  Filtr jest dostępny dla milionów użytkowników Snapchata na całym świecie.

Nowy filtr jest częścią najnowszej, ogólnoeuropejskiej kampanii Bolt "Poczuj się jak w domu", która zachęca ludzi do tworzenia bardziej przyjaznych obszarów miejskich- z mniejszą emisją spalin i natężeniem ruchu. Hasłem “Poczuj się jak w domu” chcemy podkreślić, że miasta powinny bardziej przypominać przedłużenie domowego ciepła, a nie nieprzyjazną przestrzeń pełną samochodów.

Miasta borykają się z rosnącą populacją, emisjami spalin powodowanymi przez transport a także korkami. Pomocą może być współdzielona mobilność, która jako uzupełnienie komunikacji publicznej zaspokoi różne potrzeby mieszkańców w zakresie poruszania się po mieście. W efekcie może się przyczynić do rezygnacji z prywatnych samochodów.

Niedawne badanie konsumenckie przeprowadzone przez McKinsey wykazało, że w ciągu następnej dekady prawie 50% osób jest skłonnych zamienić prywatny samochód na inne środki transportu. Natomiast prawie 30% zamierza w większym stopniu korzystać z mikromobilności lub współdzielonej mobilności w nadchodzącej dekadzie. Badanie Bolt potwierdza również, że 63% osób uważa, że współdzielona mobilność (czyli przejazdy taksówkami, hulajnogi elektryczne, rowery elektryczne) zmniejsza potrzebę posiadania prywatnych samochodów.

- Przez dziesięciolecia miasta przedkładały ruch samochodowy nad pieszych, rowery i mikromobilność. Znajduje to swoje odzwierciedlenie w organizacji przestrzeni w miastach, gdzie ponad 60% obszarów miejskich jest zarezerwowanych dla samochodów, zamiast dla pieszych czy infrastruktury dla bardziej przyjaznych środowisku środków transportu. Wiele miast zdało sobie z tego sprawę i zmienia nastawienie, budując ścieżki rowerowe, wspierając mikromobilność czy przekształcając miejsca parkingowe w parklety. Nasza współpraca ze Snapchatem przypomina, jak można ulepszyć miasta, tworząc więcej przestrzeni dla ludzi, a nie samochodów - komentuje Max Malicki, Head of Brand w Bolt. 

- Jesteśmy naprawdę podekscytowani naszą współpracą z Bolt, nie tylko dlatego, że projekt ten pozwala nam zaprezentować zdolność AR do wyobrażania sobie i promowania bardziej zrównoważonego sposobu życia. Snapchat ma ponad 397 milionów aktywnych użytkowników dziennie. Wprowadzenie tego rodzaju kreacji na naszą platformę może wywrzeć ogromny wpływ i pomóc w edukowaniu ludzi jak podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące stylu życia, takie jak sposób poruszania się po mieście -mówi Poli Dor, Head of Central & Eastern Europe Business Solutions w Snap.

Oprócz aplikacji Snapchat, kampania “Poczuj się jak w domu” będzie aktywowana w innych kanałach, w tym w mediach społecznościowych i OOH. 

 

Bolt to europejska superaplikacja, której misją jest uczynienie mobilności miejskiej bardziej przystępną, bezpieczną i zrównoważoną.

 

Bolt ma ponad 150 milionów klientek i klientów w 45 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując lepsze rozwiązania dla różnych potrzeb, w tym przewozy, car-sharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia i artykułów spożywczych.

 

Więcej informacji: www.bolt.eu 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Problemy społeczne

Poziom wyszczepienia Ukraińców jest o 20 pp. niższy niż Polaków. Ukraińskie mamy w Polsce wskazują na szereg barier

Różnice w kalendarzu szczepień, bariery językowe, nieznajomość polskiego systemu szczepień oraz obawy przed skutkami ubocznymi szczepionek – to jedne z najczęstszych problemów, które prowadzą do tego, że poziom wyszczepienia Ukraińców w Polsce jest niższy niż Polaków. To może mieć wpływ na bezpieczeństwo zdrowotne w całym kraju. Fundacja Instytutu Matki i Dziecka podejmuje inicjatywę mającą budować postawy proszczepienne wśród imigrantów.

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.