Bolt i Snapchat we wspólnym projekcie pokazują miasta przyszłości
Nowy filtr został nazwany P.E.O.P.L.E. (ang. ludzie) i rozpoznaje zaparkowane samochody. Następnie za pomocą rozszerzonej rzeczywistości przemienia on pojazdy w przyjazne ludziom otoczenie, takie jak kawiarnie na świeżym powietrzu, ścieżki rowerowe czy tereny zielone. Filtr jest dostępny dla milionów użytkowników Snapchata na całym świecie.
Nowy filtr jest częścią najnowszej, ogólnoeuropejskiej kampanii Bolt "Poczuj się jak w domu", która zachęca ludzi do tworzenia bardziej przyjaznych obszarów miejskich- z mniejszą emisją spalin i natężeniem ruchu. Hasłem “Poczuj się jak w domu” chcemy podkreślić, że miasta powinny bardziej przypominać przedłużenie domowego ciepła, a nie nieprzyjazną przestrzeń pełną samochodów.
Miasta borykają się z rosnącą populacją, emisjami spalin powodowanymi przez transport a także korkami. Pomocą może być współdzielona mobilność, która jako uzupełnienie komunikacji publicznej zaspokoi różne potrzeby mieszkańców w zakresie poruszania się po mieście. W efekcie może się przyczynić do rezygnacji z prywatnych samochodów.
Niedawne badanie konsumenckie przeprowadzone przez McKinsey wykazało, że w ciągu następnej dekady prawie 50% osób jest skłonnych zamienić prywatny samochód na inne środki transportu. Natomiast prawie 30% zamierza w większym stopniu korzystać z mikromobilności lub współdzielonej mobilności w nadchodzącej dekadzie. Badanie Bolt potwierdza również, że 63% osób uważa, że współdzielona mobilność (czyli przejazdy taksówkami, hulajnogi elektryczne, rowery elektryczne) zmniejsza potrzebę posiadania prywatnych samochodów.
- Przez dziesięciolecia miasta przedkładały ruch samochodowy nad pieszych, rowery i mikromobilność. Znajduje to swoje odzwierciedlenie w organizacji przestrzeni w miastach, gdzie ponad 60% obszarów miejskich jest zarezerwowanych dla samochodów, zamiast dla pieszych czy infrastruktury dla bardziej przyjaznych środowisku środków transportu. Wiele miast zdało sobie z tego sprawę i zmienia nastawienie, budując ścieżki rowerowe, wspierając mikromobilność czy przekształcając miejsca parkingowe w parklety. Nasza współpraca ze Snapchatem przypomina, jak można ulepszyć miasta, tworząc więcej przestrzeni dla ludzi, a nie samochodów - komentuje Max Malicki, Head of Brand w Bolt.
- Jesteśmy naprawdę podekscytowani naszą współpracą z Bolt, nie tylko dlatego, że projekt ten pozwala nam zaprezentować zdolność AR do wyobrażania sobie i promowania bardziej zrównoważonego sposobu życia. Snapchat ma ponad 397 milionów aktywnych użytkowników dziennie. Wprowadzenie tego rodzaju kreacji na naszą platformę może wywrzeć ogromny wpływ i pomóc w edukowaniu ludzi jak podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące stylu życia, takie jak sposób poruszania się po mieście -mówi Poli Dor, Head of Central & Eastern Europe Business Solutions w Snap.
Oprócz aplikacji Snapchat, kampania “Poczuj się jak w domu” będzie aktywowana w innych kanałach, w tym w mediach społecznościowych i OOH.
Bolt to europejska superaplikacja, której misją jest uczynienie mobilności miejskiej bardziej przystępną, bezpieczną i zrównoważoną.
Bolt ma ponad 150 milionów klientek i klientów w 45 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując lepsze rozwiązania dla różnych potrzeb, w tym przewozy, car-sharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia i artykułów spożywczych.
Więcej informacji: www.bolt.eu

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę
Aktor zaznacza, że jego garderoba jest skromna, ale zawiera dobre jakościowo ubrania, które choć były kupione nawet dwie dekady temu, wciąż wyglądają jak nowe. Jego zdaniem nie warto ulegać sezonowym trendom i gromadzić w szafie wielu rzeczy, które modne są zaledwie kilka miesięcy. Zamiast tego lepiej zainwestować w ponadczasowe kurtki, marynarki czy buty z dobrych materiałów i dbać o nie tak, by posłużyły jak najdłużej.
Problemy społeczne
Poziom wyszczepienia Ukraińców jest o 20 pp. niższy niż Polaków. Ukraińskie mamy w Polsce wskazują na szereg barier

Różnice w kalendarzu szczepień, bariery językowe, nieznajomość polskiego systemu szczepień oraz obawy przed skutkami ubocznymi szczepionek – to jedne z najczęstszych problemów, które prowadzą do tego, że poziom wyszczepienia Ukraińców w Polsce jest niższy niż Polaków. To może mieć wpływ na bezpieczeństwo zdrowotne w całym kraju. Fundacja Instytutu Matki i Dziecka podejmuje inicjatywę mającą budować postawy proszczepienne wśród imigrantów.
Handel
Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.