Bolt przedłuża współpracę z fundacją Feminoteka
W 2023 roku Bolt będzie kontynuować współpracę z fundacją Feminoteka. W ramach planowanych na kolejny rok działań odbędą się kolejne szkolenia zespołów Bolt, a także regularne spotkania z ekspertkami fundacji na kanałach społecznościowych firmy. Dzięki dotychczasowym działaniom Bolta i Feminoteki, już dziesiątki tysięcy kierowców przeszło pierwsze w branży szkolenie z zasad obowiązujących w relacji pasażer- kierowca.
Bolt współpracuje z fundacją Feminoteka od 2021 roku, kiedy to odbyło się pierwsze szkolenie dla zespołu Obsługi Klienta. W 2022 roku fundacja stała się stałym partnerem merytorycznym firmy Bolt. Od tego czasu w ramach współpracy powstały treści edukacyjne dla kierowców w formie webinaru w aplikacji Bolt oraz Standardy Społeczności Bolt. Fundacja wspierała też firmę, konsultując mn. wprowadzenie kategorii “Kobiety dla kobiet”.
- Współpraca z Boltem to dobry przykład wprowadzania do biznesu perspektywy przeciwprzemocowej, uwrażliwionej na kwestie przemocy ze względu na płeć. W zeszłym roku został wypracowany szereg kluczowych dla bezpieczeństwa rozwiązań, które rekomendujemy i wysoko oceniamy. Przed nami kolejne etapy współpracy, działamy aby pasażerki i każda osoba korzystająca z usług Bolta mogła spokojnie dotrzeć do celu - mówi Jolanta Gawęda z fundacji Feminoteka.
W ramach wspólnych działań w 2023 roku Bolt i fundacja Feminoteka planują serię wspólnych działań edukacyjnych dla społeczności Bolt na Instagramie. Podczas regularnych relacji na profilu Bolt, ekspertki Feminoteki przedstawią obserwującym konto Bolt na Instagramie szczegóły działalności fundacji i odpowiedzą na przesłane przez obserwujących pytania. Ponadto Bolt i fundacja planują kolejne szkolenia dla pracowników Bolt, aby szerzyć wiedzę i świadomość jak wspierać kobiety w życiu codziennym.
- Wsparcie ze strony fundacji Feminoteka jest dla nas bardzo ważne. Dzięki tej współpracy, byliśmy w stanie stworzyć pierwsze w branży szkolenie dla kierowców, tłumaczące zasady relacji pasażer- kierowca i przeszkolić dziesiątki tysięcy kierowców. Następnie Bolt wprowadził liczne zmiany operacyjne, które mają zwiększyć bezpieczeństwo w przejazdach. Dlatego w tym roku chcemy dalej czerpać z wiedzy ekspertek fundacji i udostępnić tę wiedzę naszej społeczności użytkowników aplikacji - komentuje Martyna Kurkowska, rzecznik prasowa Bolt w Polsce.
Zaostrzona weryfikacja kierowców Bolt
W listopadzie 2022 Bolt zapowiedział inwestycję dodatkowych 10 mln złotych w rozwiązania bezpieczeństwa i ogłosił szereg zmian operacyjnych, wyznaczając tym nowe standardy w branży przewozów taksówkami. W ramach wprowadzonych zmian, Bolt wprowadził zaostrzoną weryfikację kierowców i aut.
Dotychczas, zgodnie ze znowelizowaną ustawą o transporcie, kierowcy musieli dostarczyć: zdjęcie lub skan prawa jazdy, zaświadczenie o niekaralności, dowód osobisty lub paszport. Wśród wykraczających poza standard dokumentów i wymagań, które zespół ekspertów Bolt weryfikuje, znajdują się:
-
licencje na wszystkie gminy gdzie flota lub kierowca chce świadczyć usługi (licencja musi być wpisana do rejestru CEIDG);
-
potwierdzenie przejścia badań medycznych i psychotestów;
-
identyfikator kierowcy taxi w miastach, gdzie obowiązuje;
-
zdjęcie prawidłowo oznaczonego auta;
-
zdjęcie tyłu dowodu rejestracyjnego.
Po upływie okresu przejściowego, od Nowego Roku dostęp do platformy mają wyłącznie kierowcy, którzy dostarczyli dokumenty, wymagane przez nowe standardy weryfikacji Bolt.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Prawo
Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.