Bottega Limoncino. Tradycyjny włoski likier cytrynowy na letnie upały
Kuchnia włoska to nie tylko dania kuchni śródziemnomorskiej, pyszne desery i kawa parzona na setki sposobów. Dumą Włochów są również napoje alkoholowe. Często wyrażają one styl słynnego "dolce vita". W letnie dni do posiłków lub deserów podaje się Limoncello - tradycyjny, pochodzący z końca XIX wieku orzeźwiający włoski likier, którego sam kolor przywodzi na myśl skąpane w słońcu włoskie krajobrazy.
Likier cytrynowy to słoneczna wizytówka Włoch. Jedną z najpopularniejszych odmian tego typu trunków jest Bottega Limoncello, zwana "Limoncino". Jego nazwa oddaje istotę smaku - jest to likier na bazie cytryn. Kolor likieru jest intensywnie żółty, a jego smak orzeźwiająco słodki i soczysty o lekko cytrusowym zapachu.
Sekret tkwi w cytrynach Femminello
Likier Bottega Limoncino produkowany jest według tradycyjnej receptury w laboratoriach Bottega w Veneto - największym włoskim regionie winiarskim rozciągającym się od podnóża Alp po wybrzeże Adriatyku. Bottega Limoncino powstał z pomysłu połączenia dwóch dusz - "weneckiej" i "sycylijskiej", w likierze cytrynowym: symbolu najgłębszej włoskiej tradycji i pasji do ziemi i jej owoców w idealnej drodze z północy na południe Włoch. Likier bazuje na cytrynach "Femminello", które są naturalnie uprawiane na Sycylii i zbierane w szczytowym momencie dojrzałości. Do produkcji likieru używa się tylko żółtej, delikatnej części owocu. Dzięki temu, uzyskuje się skórki o drobnych ziarnach oraz wysokiej koncentracji i jakości olejków eterycznych. Skórki cytryn poddawane są infuzji w alkoholu przez około 30 dni. Pozwala to na ekstrakcję substancji aromatycznych i barwiących. Następnie płyn jest oddzielany od skórki. Wyjątkowy smak i głęboki aromat są dodatkowo wzmocnione przez dodanie wysokiej jakości tradycyjnego destylatu z regionu Veneto, Grappa lub Prosecco, co sprawia, że Limoncino Bottega jest delikatna na podniebieniu, łatwa do picia i doskonała jako napój trawienny.
Sycylijski klimat przez cały rok, sztuka picia Bottega Limoncino
Bottega Limoncino to orzeźwiający napój, który już po pierwszym łyku przywołuje klimat wakacyjnych wspomnień, nawet jeśli delektujemy się nim siedząc wygodnie na balkonie lub w ogrodzie. Świeży, cytrusowy smak jest wręcz idealny na każdą okazję, zwłaszcza latem. Można go pić na wiele sposobów. Dobrze komponuje się sam, z jedzeniem, ale także z ciastami, lodami, sorbetami i sałatkami ze świeżych owoców. Likier ten jest częstym dodatkiem do aperitifów i koktajli. Słodki, intensywnie cytrynowy likier bywa stosowany jako składnik deserów, np. jako polewa do słodkich ciast lub lodów. Jednym z najpopularniejszych letnich specjałów są lody śmietankowe zatopione w Limoncino - podwójne orzeźwienie w gorące letnie popołudnia. Limoncino Bottega jest powszechnie pite bez żadnych dodatków, przede wszystkim jako napój wytrawny po kolacji.
Tradycyjnym włoskim sposobem picia Limoncino jest podawanie go mocno schłodzonego (- 18 stopni C.), w małych, najlepiej oszronionych kieliszkach do likieru. Innym proponowanym przez nas sposobem picia Limoncino jest koktajl idealny na letnie aperitify, Bottega Lemon Spritz. Oto przepis, który z łatwością można przygotować również w domu.
- 50 ml Bottega Limoncino
- 75 ml Bottega Gold Prosecco DOC
- 25 ml wody sodowej
- Kostka lodu
- Pół plasterka cytryny
- Gałązka mięty
Wypełnij duży kieliszek do wina z długą nóżką kostkami lodu. Wlać Bottega Gold Prosecco DOC, Bottega Limoncino, wodę sodową i dobrze wymieszać. Udekoruj plasterkiem cytryny i gałązką mięty. Jedno jest pewne - niezależnie od sposobu podania, zawsze smakuje wyśmienicie i jest bardzo orzeźwiający. Bottega Limoncino jest obecna w największych sieciach handlowych w Polsce: w celu uzyskania szczegółowych informacji prosimy o kontakt z dystrybutorem United Beverages S.A. (www.UnitedBeverages.pl )
- - -
O BOTTEGA: Bottega jest rodzinnym włoskim producentem typowych włoskich win, grappy i alkoholi wysokoprocentowych. Pozycja Bottegi na rynku jest określona przez trzecie pokolenie kierujące firmą, obecnie zarządzane przez Sandro, Barbarę i Stefano. Od 1977 roku Bottega jakości premium typowe włoskie wina, grappa i wódki zostały docenione na całym świecie, a sprzedawane dziś w ponad 140 krajach. Produkowane w prowincji Treviso, wina otrzymały blisko 350 nagród i wyróżnień. Od 2017 roku Bottega Gold Prosecco DOC jest drugim najlepiej sprzedającym się winem musującym w travel retail według rankingów IWSR. Nad produkcją autentycznych produktów skupionych wokół grappy czuwa Distilleria Bottega. Dzięki innowacyjnemu systemowi destylacji i obniżonej zawartości alkoholu w grappie, staje się ona łagodniejsza i delikatniejsza, dostarczając dalszych doznań smakowych. Mając na celu dostarczanie zdrowia, dobrego samopoczucia i przyjemności poprzez swoje produkty, Bottega opowiada się za jakością (włoski smak i autentyczność), designem (wyrażenie doskonałej estetyki bycia made in Italy) i odpowiedzialnością społeczną wobec środowiska i społeczności.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.
Konsument
Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.
Gwiazdy
Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.