Castorama promuje odpowiedzialną gospodarkę leśną biorąc udział w Piątku FSC
Made in PR
Wejnerta 26/2
02-619 Warszawa
k.okragly|madeinpr.pl| |k.okragly|madeinpr.pl
603185005
www.madeinpr.pl
Już 24 września odbędzie się coroczna akcja Piątek FSC, w tym roku pod hasłem „Dbając o lasy, dbamy o klimat!”. Z tej okazji Castorama zachęca do poszerzenia wiedzy na temat wpływu lasów na nasze życie oraz roli zrównoważonego gospodarowania zasobami leśnymi. Zgodnie ze zobowiązaniami odpowiedzialnego biznesu Grupy Kingfisher, do której należy Castorama, firma dąży również do uzyskania dodatniego bilansu leśnego do 2025 roku.
Co roku, w ostatni piątek września obchodzony jest międzynarodowy dzień FSC, którego celem jest szerzenie wiedzy o odpowiedzialnym zarządzaniu lasem i pozyskiwaniu surowca drzewnego. Inicjatorem akcji jest FSC, międzynarodowa organizacja, która na podstawie szeregu aspektów społecznych, ekologicznych i ekonomicznych wyznacza standardy odpowiedzialnej gospodarki leśnej. Właściciele lasów oraz przedsiębiorcy branży drzewnej spełniający powyższe normy mogą starać się o uzyskanie certyfikatu FSC, który przyznawany jest drewnu oraz produktom drewnopochodnym (np. papierowi, w tym papierowi z recyklingu), a także bezdrzewnym produktom leśnym (np. kauczukowi).
Produkty certyfikowane w systemie FSC pozyskiwane są z surowców pochodzących z legalnej wycinki lasów, która nie zagrażała cennym siedliskom przyrodniczym. Wybierając artykuły z certyfikatem FSC klienci mają pewność, że wyprodukowano je z surowca pochodzącego z odpowiedzialnie zarządzanych lasów.
Castorama jako firma odpowiedzialna społecznie oferuje swoim klientom zrównoważone produkty i promuje postawę proekologiczną. Jednym z jej celów jest uzyskanie dodatniego bilansu leśnego do 2025 roku tzn. sadzenia większej liczby drzew, niż jest wykorzystywana w działalności. Firma dąży również do osiągnięcia sprzedaży drewna i produktów drewnopochodnych pochodzących ze zrównoważonych źródeł na poziomie 100%.
Informacje o spółce Castorama:
Castorama Polska Sp. z o.o. jest najpopularniejszą sieć sklepów z artykułami budowlanymi i do wykończenia wnętrz (DIY) w Polsce. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie sieć Castorama prowadzi sprzedaż w 89 lokalizacjach w różnych częściach Polski. Zapewnia również klientom w całym kraju dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia ponad 13 tys. pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc, międzynarodowej spółki posiadającej prawie 1200 sklepów w 10 krajach Europy. W celu uzyskania dalszych informacji zapraszamy na stronę www.castorama.pl oraz www.kingfisher.com.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
Wspólne czytanie wzmacnia więzi rodzinne, rozwija u dzieci wyobraźnię, poszerza zasób słownictwa, kształtuje gust literacki i zachęca do kreatywnego spędzania czasu wolnego – uważa Anna Czartoryska-Niemczycka. Aktorka czerpie z tradycji, którą w jej domu rodzinnym szczególnie pielęgnował jej tata. Teraz ona również promuje czytelnictwo i zachęca do tego, by sięganie po lektury stało się codziennym rytuałem.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Muzyka
Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.