Komunikaty PR

Chiński Dzień Singla, który odczują nasze portfele

2020-11-10  |  14:00
Biuro prasowe

W naszych skrzynkach znajdziemy już newsletter od Aliexpress zapowiadający wielkie wyprzedaże w związane z Dniem Singla. Czy będą tak „magiczne” jak obiecuje jedna z najsłynniejszych na świecie platform sprzedażowych?

Dosłownie w pojedynkę

Chiński Dzień Singla nie przez przypadek wypada 11 listopada. Data święta to cztery jedynki, a ta liczba kojarzy się tu z osobą bez pary, czyli singlem. Święto po raz pierwszy obchodzono w 1993 r. Zapoczątkowali je studenci z Uniwersytetu Nankińskiego. W swoim założeniu była to okazja do pójścia samotnie do kina, kupienia sobie kwiatów czy wybrania się do restauracji wyłącznie we własnym towarzystwie. Z czasem święto zyskiwało na popularności i objęło cały kraj. Stało się też to za sprawą rosnącej liczby obywateli Państwa Środka, którzy nie pozostają w stałych związkach. Szacuje się, że do 2030 r. co czwarty chińczyk (mężczyzna) nie znajdzie żony.

Sprzedażowa strona mocy

Od 2009 r. Dzień Singla stał się komercyjnym świętem związanym ze sprzedażą na taką skalę, że w tej chwili jest wielkim świętem zakupów. Zjawisko to miało miejsce dzięki działaniom chińskiego giganta Alibaba Group (właściciel Aliexpress) należącego do Jacka Ma. W ten dzień Chińczycy mają możliwość przez 24 h dokonać zakupów w znacznie niższych cenach, z rabatami nawet do 70%. Naturalnie możliwe jest, że ceny przed promocją są zawyżone. Można to jednak sprawdzić, korzystając ze strony https://www.aliprice.com/, która sprawdza historię ceny danego produktu.

Zakupy i rekordy od święta

Wyprzedaże z okazji Dnia Singla dotrą do nas przez aliexpress.com, najbardziej znaną platformę b2c wśród Polaków, która wprowadza promocje w wielu kategoriach, od sprzętu RTV zaczynając, na kosmetykach i odzieży kończąc. W roku 2019 r. Grupa Alibaba dokonała sprzedaży na kwotę 38,4 miliardów dolarów w ciągu jednego dnia, czyli ok. 149 miliardów polskich złotych. Dla porównania to kwota dwukrotnie wyższa niż miesięczny wynik Amazona z listopada ubiegłego roku.

Wszyscy czekamy, jakie będą wyniki tegorocznego Dnia Singla w czasach pandemii. Czy jest szansa na nowy rekord? Być może, biorąc pod uwagę, że w niektórych krajach Europy w czasach COVID-19 zmieniły się nieco zachowania konsumentów poprzez zwiększenie zainteresowania zakupami online. Według różnych szacunków w tym roku w okresie wiosennego lockdownu udział e-commerce zwiększył się ok. 20% przy czym też zależne jest to od danej branży. Możliwe, że ta tendencja sprawi, że Polacy 11 listopada przyczynią się do kolejnego rekordu chińskiej platformy – mówi Paulina Sosnowicz, prawnik, ekspert prawa i kultury chińskiej.

Bezpieczne świętowanie

Promocje i rabaty mogą zachęcić nas do zakupów w sklepach internetowych. Pamiętajmy, że jeśli kupujemy na platformach zakupowych poza Polską, reklamacja czy zwrot zakupionych produktów nie będą podlegać polskim przepisom. Polscy konsumenci przyzwyczaili się już do stosowania 14 lub 30-dniowego terminu na zwrot towaru bez podania przyczyny. W przypadku zakupów na chińskich platformach obowiązują inne zasady. Dlatego warto uważnie się im przyjrzeć przed płatnością.

Należy przyznać, że warunki zwłaszcza reklamacji na Aliexpress są bardzo korzystne i najczęściej konsument bez problemu otrzyma zwrot wpłaconej kwoty. Jednakże w przypadku gwarancji na sprzęt elektroniczny zalecamy uważne czytanie informacji na stronie zakupu. Najczęściej gwarancja jest udzielana podobnie jak w Polsce, jednak zdarza się, że sprzęt można naprawić wyłącznie w Chinach, co wiązać się może z dodatkowymi kosztami – dodaje Paulina Sosnowicz.

Mimo że zakupowe Święto Singla jest chińskim świętem, to widać jego wpływ na sieci europejskie. W Polsce Dzień Singla przypada 15 lutego, jednak obserwujemy oferty z tej okazji nawiązujące do chińskiego odpowiednika. Do zakupów 11 Listopada zachęcają m.in. Media Expert czy X-kom.pl.

Kontakt dla mediów:

Inga Ryfka

Account Executive

+48 790 393 471

i.ryfka@agencjafaceit.pl

Paulina Sosnowicz – prawniczka z pasją. Partner w kancelarii prawnej LEGALICA Sosnowicz&Nawrocki. Bliskie są jej sprawy z zakresu współpracy gospodarczej z przedsiębiorstwami chińskimi. Stale rozwija swoje kompetencje językowe z języka chińskiego. Ukończyła prawo na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii we Wrocławiu. Pełniła funkcję wicedziekana w Okręgowej Izbie Radców Prawnych we Wrocławiu. Doświadczenia zdobywała w renomowanych wrocławskich kancelariach oraz w międzynarodowych korporacjach. Obsługuje podmioty gospodarcze oraz z sektora publicznego przede wszystkim w dziedzinie IT i nowoczesnych technologii, ochrony danych osobowych i praw własności intelektualnej zarówno w wielomilionowych kontraktach, jak i w rozwiązywaniu codziennych problemów prawnych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Transport

Wypadki pod wpływem alkoholu częściej powodują młodzi kierowcy. Sytuację poprawiają kontrole prędkości oraz stanu trzeźwości kierujących

Najczęściej do picia i wsiadania za kierownicę przyznają się osoby, które nie ukończyły jeszcze 20. roku życia – informuje Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, opierając się na dostępnych statystykach i badaniach opinii społecznej. Między innymi z tego powodu ważna jest prewencja oraz systematyczne kontrole stanu trzeźwości kierowców. W ub.r. w Polsce doszło do 1201 wypadków drogowych, których sprawcami były osoby pod wpływem alkoholu. Zginęły w nich 154 osoby.