Chiński Dzień Singla, który odczują nasze portfele
W naszych skrzynkach znajdziemy już newsletter od Aliexpress zapowiadający wielkie wyprzedaże w związane z Dniem Singla. Czy będą tak „magiczne” jak obiecuje jedna z najsłynniejszych na świecie platform sprzedażowych?
Dosłownie w pojedynkę
Chiński Dzień Singla nie przez przypadek wypada 11 listopada. Data święta to cztery jedynki, a ta liczba kojarzy się tu z osobą bez pary, czyli singlem. Święto po raz pierwszy obchodzono w 1993 r. Zapoczątkowali je studenci z Uniwersytetu Nankińskiego. W swoim założeniu była to okazja do pójścia samotnie do kina, kupienia sobie kwiatów czy wybrania się do restauracji wyłącznie we własnym towarzystwie. Z czasem święto zyskiwało na popularności i objęło cały kraj. Stało się też to za sprawą rosnącej liczby obywateli Państwa Środka, którzy nie pozostają w stałych związkach. Szacuje się, że do 2030 r. co czwarty chińczyk (mężczyzna) nie znajdzie żony.
Sprzedażowa strona mocy
Od 2009 r. Dzień Singla stał się komercyjnym świętem związanym ze sprzedażą na taką skalę, że w tej chwili jest wielkim świętem zakupów. Zjawisko to miało miejsce dzięki działaniom chińskiego giganta Alibaba Group (właściciel Aliexpress) należącego do Jacka Ma. W ten dzień Chińczycy mają możliwość przez 24 h dokonać zakupów w znacznie niższych cenach, z rabatami nawet do 70%. Naturalnie możliwe jest, że ceny przed promocją są zawyżone. Można to jednak sprawdzić, korzystając ze strony https://www.aliprice.com/, która sprawdza historię ceny danego produktu.
Zakupy i rekordy od święta
Wyprzedaże z okazji Dnia Singla dotrą do nas przez aliexpress.com, najbardziej znaną platformę b2c wśród Polaków, która wprowadza promocje w wielu kategoriach, od sprzętu RTV zaczynając, na kosmetykach i odzieży kończąc. W roku 2019 r. Grupa Alibaba dokonała sprzedaży na kwotę 38,4 miliardów dolarów w ciągu jednego dnia, czyli ok. 149 miliardów polskich złotych. Dla porównania to kwota dwukrotnie wyższa niż miesięczny wynik Amazona z listopada ubiegłego roku.
– Wszyscy czekamy, jakie będą wyniki tegorocznego Dnia Singla w czasach pandemii. Czy jest szansa na nowy rekord? Być może, biorąc pod uwagę, że w niektórych krajach Europy w czasach COVID-19 zmieniły się nieco zachowania konsumentów poprzez zwiększenie zainteresowania zakupami online. Według różnych szacunków w tym roku w okresie wiosennego lockdownu udział e-commerce zwiększył się ok. 20% – przy czym też zależne jest to od danej branży. Możliwe, że ta tendencja sprawi, że Polacy 11 listopada przyczynią się do kolejnego rekordu chińskiej platformy – mówi Paulina Sosnowicz, prawnik, ekspert prawa i kultury chińskiej.
Bezpieczne świętowanie
Promocje i rabaty mogą zachęcić nas do zakupów w sklepach internetowych. Pamiętajmy, że jeśli kupujemy na platformach zakupowych poza Polską, reklamacja czy zwrot zakupionych produktów nie będą podlegać polskim przepisom. Polscy konsumenci przyzwyczaili się już do stosowania 14 lub 30-dniowego terminu na zwrot towaru bez podania przyczyny. W przypadku zakupów na chińskich platformach obowiązują inne zasady. Dlatego warto uważnie się im przyjrzeć przed płatnością.
– Należy przyznać, że warunki zwłaszcza reklamacji na Aliexpress są bardzo korzystne i najczęściej konsument bez problemu otrzyma zwrot wpłaconej kwoty. Jednakże w przypadku gwarancji na sprzęt elektroniczny zalecamy uważne czytanie informacji na stronie zakupu. Najczęściej gwarancja jest udzielana podobnie jak w Polsce, jednak zdarza się, że sprzęt można naprawić wyłącznie w Chinach, co wiązać się może z dodatkowymi kosztami – dodaje Paulina Sosnowicz.
Mimo że zakupowe Święto Singla jest chińskim świętem, to widać jego wpływ na sieci europejskie. W Polsce Dzień Singla przypada 15 lutego, jednak obserwujemy oferty z tej okazji nawiązujące do chińskiego odpowiednika. Do zakupów 11 Listopada zachęcają m.in. Media Expert czy X-kom.pl.
Kontakt dla mediów:
Inga Ryfka
Account Executive
+48 790 393 471
i.ryfka@agencjafaceit.pl
Paulina Sosnowicz – prawniczka z pasją. Partner w kancelarii prawnej LEGALICA Sosnowicz&Nawrocki. Bliskie są jej sprawy z zakresu współpracy gospodarczej z przedsiębiorstwami chińskimi. Stale rozwija swoje kompetencje językowe z języka chińskiego. Ukończyła prawo na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii we Wrocławiu. Pełniła funkcję wicedziekana w Okręgowej Izbie Radców Prawnych we Wrocławiu. Doświadczenia zdobywała w renomowanych wrocławskich kancelariach oraz w międzynarodowych korporacjach. Obsługuje podmioty gospodarcze oraz z sektora publicznego przede wszystkim w dziedzinie IT i nowoczesnych technologii, ochrony danych osobowych i praw własności intelektualnej zarówno w wielomilionowych kontraktach, jak i w rozwiązywaniu codziennych problemów prawnych.

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.