Komunikaty PR

Chiński Dzień Singla, który odczują nasze portfele

2020-11-10  |  14:00
Biuro prasowe

W naszych skrzynkach znajdziemy już newsletter od Aliexpress zapowiadający wielkie wyprzedaże w związane z Dniem Singla. Czy będą tak „magiczne” jak obiecuje jedna z najsłynniejszych na świecie platform sprzedażowych?

Dosłownie w pojedynkę

Chiński Dzień Singla nie przez przypadek wypada 11 listopada. Data święta to cztery jedynki, a ta liczba kojarzy się tu z osobą bez pary, czyli singlem. Święto po raz pierwszy obchodzono w 1993 r. Zapoczątkowali je studenci z Uniwersytetu Nankińskiego. W swoim założeniu była to okazja do pójścia samotnie do kina, kupienia sobie kwiatów czy wybrania się do restauracji wyłącznie we własnym towarzystwie. Z czasem święto zyskiwało na popularności i objęło cały kraj. Stało się też to za sprawą rosnącej liczby obywateli Państwa Środka, którzy nie pozostają w stałych związkach. Szacuje się, że do 2030 r. co czwarty chińczyk (mężczyzna) nie znajdzie żony.

Sprzedażowa strona mocy

Od 2009 r. Dzień Singla stał się komercyjnym świętem związanym ze sprzedażą na taką skalę, że w tej chwili jest wielkim świętem zakupów. Zjawisko to miało miejsce dzięki działaniom chińskiego giganta Alibaba Group (właściciel Aliexpress) należącego do Jacka Ma. W ten dzień Chińczycy mają możliwość przez 24 h dokonać zakupów w znacznie niższych cenach, z rabatami nawet do 70%. Naturalnie możliwe jest, że ceny przed promocją są zawyżone. Można to jednak sprawdzić, korzystając ze strony https://www.aliprice.com/, która sprawdza historię ceny danego produktu.

Zakupy i rekordy od święta

Wyprzedaże z okazji Dnia Singla dotrą do nas przez aliexpress.com, najbardziej znaną platformę b2c wśród Polaków, która wprowadza promocje w wielu kategoriach, od sprzętu RTV zaczynając, na kosmetykach i odzieży kończąc. W roku 2019 r. Grupa Alibaba dokonała sprzedaży na kwotę 38,4 miliardów dolarów w ciągu jednego dnia, czyli ok. 149 miliardów polskich złotych. Dla porównania to kwota dwukrotnie wyższa niż miesięczny wynik Amazona z listopada ubiegłego roku.

Wszyscy czekamy, jakie będą wyniki tegorocznego Dnia Singla w czasach pandemii. Czy jest szansa na nowy rekord? Być może, biorąc pod uwagę, że w niektórych krajach Europy w czasach COVID-19 zmieniły się nieco zachowania konsumentów poprzez zwiększenie zainteresowania zakupami online. Według różnych szacunków w tym roku w okresie wiosennego lockdownu udział e-commerce zwiększył się ok. 20% przy czym też zależne jest to od danej branży. Możliwe, że ta tendencja sprawi, że Polacy 11 listopada przyczynią się do kolejnego rekordu chińskiej platformy – mówi Paulina Sosnowicz, prawnik, ekspert prawa i kultury chińskiej.

Bezpieczne świętowanie

Promocje i rabaty mogą zachęcić nas do zakupów w sklepach internetowych. Pamiętajmy, że jeśli kupujemy na platformach zakupowych poza Polską, reklamacja czy zwrot zakupionych produktów nie będą podlegać polskim przepisom. Polscy konsumenci przyzwyczaili się już do stosowania 14 lub 30-dniowego terminu na zwrot towaru bez podania przyczyny. W przypadku zakupów na chińskich platformach obowiązują inne zasady. Dlatego warto uważnie się im przyjrzeć przed płatnością.

Należy przyznać, że warunki zwłaszcza reklamacji na Aliexpress są bardzo korzystne i najczęściej konsument bez problemu otrzyma zwrot wpłaconej kwoty. Jednakże w przypadku gwarancji na sprzęt elektroniczny zalecamy uważne czytanie informacji na stronie zakupu. Najczęściej gwarancja jest udzielana podobnie jak w Polsce, jednak zdarza się, że sprzęt można naprawić wyłącznie w Chinach, co wiązać się może z dodatkowymi kosztami – dodaje Paulina Sosnowicz.

Mimo że zakupowe Święto Singla jest chińskim świętem, to widać jego wpływ na sieci europejskie. W Polsce Dzień Singla przypada 15 lutego, jednak obserwujemy oferty z tej okazji nawiązujące do chińskiego odpowiednika. Do zakupów 11 Listopada zachęcają m.in. Media Expert czy X-kom.pl.

Kontakt dla mediów:

Inga Ryfka

Account Executive

+48 790 393 471

i.ryfka@agencjafaceit.pl

Paulina Sosnowicz – prawniczka z pasją. Partner w kancelarii prawnej LEGALICA Sosnowicz&Nawrocki. Bliskie są jej sprawy z zakresu współpracy gospodarczej z przedsiębiorstwami chińskimi. Stale rozwija swoje kompetencje językowe z języka chińskiego. Ukończyła prawo na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii we Wrocławiu. Pełniła funkcję wicedziekana w Okręgowej Izbie Radców Prawnych we Wrocławiu. Doświadczenia zdobywała w renomowanych wrocławskich kancelariach oraz w międzynarodowych korporacjach. Obsługuje podmioty gospodarcze oraz z sektora publicznego przede wszystkim w dziedzinie IT i nowoczesnych technologii, ochrony danych osobowych i praw własności intelektualnej zarówno w wielomilionowych kontraktach, jak i w rozwiązywaniu codziennych problemów prawnych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Konsument

Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Gwiazdy

Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.