Co w portfelu chcieliby znaleźć Polacy?

Wizerunkowo.com
Wizerunkowo.com
Pamiątkowa 2
60-687 Poznań
sandra.zochowska|wizerunkowo.com| |sandra.zochowska|wizerunkowo.com
61 646 08 22
www.wizerunkowo.com
Niedawno „świętowaliśmy” rocznicę pojawienia się w Polsce koronawirusa i pierwszych związanych z nim obostrzeń, a później lockdownu. Bezprecedensowa sytuacja epidemii COVID-19 wpłynęła na nasze życie pod wieloma względami – osobistymi, zawodowymi oraz konsumenckimi, jedno jednak jest pewne – napędziła transformację cyfrową różnych usług oraz przekonała właściwie każde pokolenie do korzystania z nowych technologii.
Pandemia przyzwyczaiła nas do tego, że usługi chcemy mieć na wyciągnięcie dłoni. Z poziomu kanapy robimy zakupy, kupujemy ubrania, zamawiamy jedzenie. Telefon stał się niezbędnym narzędziem nawigacji po otaczającym nas świecie, a my chętnie korzystamy ze zdobyczy technologicznych, które powodują, że właściwie nie musimy opuszczać domu. Jednak to nie wszystko, co chcielibyśmy mieć w zasięgu smartfona.
Technologia w służbie portfela
Również nowoczesne usługi finansowe oferują nam narzędzia, dzięki którym nasze życie jest jeszcze łatwiejsze. Już od kilku lat rozwijające się usługi online spowodowały, że wizyta w banku nie jest koniecznością, a wszelkie sprawy możemy załatwiać przez komputer lub urządzenie mobilne.
Na szczególną uwagę zasługują jednak wszelkiego rodzaju portfele internetowe, które z powodzeniem wypierają te tradycyjne - skórzane. E-wallet, to narzędzie nowoczesne, które jednak przypomina nieco standardowe rozwiązanie. Pozwala ono na przechowywanie wirtualnych kart kredytowych czy umożliwianie przeprowadzania innych transakcji w swoim telefonie – w formie aplikacji lub z poziomu strony internetowej.
Wallet online jest atrakcyjną alternatywą dla portfela z dwóch powodów – przede wszystkim jest to rozwiązanie wygodne, które sprawia, że nie musimy posiadać przy sobie portfela wypełnionego gotówką, czy kartami płatniczymi – wystarczy telefon, a nawet smartwatch. Jest to również rozwiązanie bezpieczne, które redukuje ryzyko utraty, a później uciążliwej konieczności wyrabiania kilku nowych „plastików”. Dodatkowo usługi te są też dobrze zabezpieczone, a wraz z ich rozwojem w przyszłości bezpieczeństwo portfeli będzie stale rosnąć - mówi Rafał Mosionek z Beesafe, startupu ubezpieczeniowego powiązanego z VIG i Compensa.
Korzystając z takich usług mamy także dostęp do usług chargeback, które zabezpieczają nas przed nieuczciwą transakcją lub konsekwencjami takiej, z której nie jesteśmy zadowoleni, umożliwiając wnioskowanie o zwrot zapłaconej kwoty. Dodatkowo wielu usługodawców przyciąga klientów poprzez oferowanie im atrakcyjnych ofert cenowych i promocji.
Do grupy użytkowników przemawia również fakt, bogatej oferty portfeli, które różnią się od siebie możliwościami technologicznymi – co pozwala na dobór narzędzia pod personalne oczekiwania i preferencje.
W portfelu już nie tylko pieniądze
Do usług eportfeli Polacy zaczynają się przekonywać. Wskazuje na to badanie IQS przeprowadzone na zlecenie Beesafe, które wskazało, że już 1/3 osób należących do grupy wiekowej 25-44 lata z dużych i średnich miast korzysta z takiego rozwiązania. Ponad 20 % wśród badanych zadeklarowała, że korzysta z e-walleta częściej niż raz w tygodniu, a aż 82% z nich przechowuje w nich swoje karty płatnicze.
Podstawowe funkcje portfela online to jednak za mało. Polacy wiedzą, że mają one dodatkowe funkcje (65% respondentów zgłosiła ich świadomość). Jak dowodzi nasze badanie, w swoich walletach trzymamy również karty służące do zbierania punktów w programach lojalnościowych (37% badanych), czy przechowujemy w nich karty pokładowe (33%) – dodaje Rafał Mosionek.
Prawie 90% użytkowników aplikacji typu wallet, wskazało również, że atrakcyjna byłaby możliwość dodania do niego polisy ubezpieczeniowej. Wśród najbardziej pożądanych funkcjonalności widzieliby oni te związane z samą polisą – w tym sprawdzenie daty ważności (25%) numeru (24%) czy daty składki (23%) oraz datę przeglądu pojazdu (34%). Dodatkowo uznaniem cieszyłyby się takie funkcje, jak automatyczne wezwanie holownika z podaniem lokalizacji oraz informacją o statusie zlecenia i położeniu usługodawcy (28%). Posiadacze portfeli internetowych, jako atrakcyjną funkcję wskazali również możliwość zgłoszenia szkody, wyboru warsztatu, który podejmie się naprawy oraz umówienia wizyty bezpośrednio z poziomu aplikacji (23%).
Różnorodność funkcji, do jakich chcieliby w swoim portfelu w kontekście polisy mieć dostęp Polacy, wskazuje na to, jak wysokiego poziomu scyfryzowania takich usług oczekują. Sprawia to, że ubezpieczyciele muszą postawić na rozwój nowych technologii w swoich ofertach. Dynamika rozwoju nowoczesnych usług ubezpieczeniowych jest już nie do zatrzymania, a dostęp online do form ubezpieczenia jest teraz bliższa Polakom niż kiedykolwiek wcześniej – komentuje Rafał Mosionek.

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.