Komunikaty PR

Co w portfelu chcieliby znaleźć Polacy?

2021-03-29  |  08:00
Kontakt

Wizerunkowo.com
Wizerunkowo.com

Pamiątkowa 2
60-687 Poznań
sandra.zochowska|wizerunkowo.com| |sandra.zochowska|wizerunkowo.com
61 646 08 22
www.wizerunkowo.com

Niedawno „świętowaliśmy” rocznicę pojawienia się w Polsce koronawirusa i pierwszych związanych z nim obostrzeń, a później lockdownu. Bezprecedensowa sytuacja epidemii COVID-19 wpłynęła na nasze życie pod wieloma względami – osobistymi, zawodowymi oraz konsumenckimi, jedno jednak jest pewne – napędziła transformację cyfrową różnych usług oraz przekonała właściwie każde pokolenie do korzystania z nowych technologii.

 

Pandemia przyzwyczaiła nas do tego, że usługi chcemy mieć na wyciągnięcie dłoni. Z poziomu kanapy robimy zakupy, kupujemy ubrania, zamawiamy jedzenie. Telefon stał się niezbędnym narzędziem nawigacji po otaczającym nas świecie, a my chętnie korzystamy ze zdobyczy technologicznych, które powodują, że właściwie nie musimy opuszczać domu. Jednak to nie wszystko, co chcielibyśmy mieć w zasięgu smartfona.

Technologia w służbie portfela

Również nowoczesne usługi finansowe oferują nam narzędzia, dzięki którym nasze życie jest jeszcze łatwiejsze. Już od kilku lat rozwijające się usługi online spowodowały, że wizyta w banku nie jest koniecznością, a wszelkie sprawy możemy załatwiać przez komputer lub urządzenie mobilne.

Na szczególną uwagę zasługują jednak wszelkiego rodzaju portfele internetowe, które z powodzeniem wypierają te tradycyjne - skórzane. E-wallet, to narzędzie nowoczesne, które jednak przypomina nieco standardowe rozwiązanie. Pozwala ono na przechowywanie wirtualnych kart kredytowych czy umożliwianie przeprowadzania innych transakcji w swoim telefonie – w formie aplikacji lub z poziomu strony internetowej.

Wallet online jest atrakcyjną alternatywą dla portfela z dwóch powodów – przede wszystkim jest to rozwiązanie wygodne, które sprawia, że nie musimy posiadać przy sobie portfela wypełnionego gotówką, czy kartami płatniczymi – wystarczy telefon, a nawet smartwatch. Jest to również rozwiązanie bezpieczne, które redukuje ryzyko utraty, a później uciążliwej konieczności wyrabiania kilku nowych „plastików”. Dodatkowo usługi te są też dobrze zabezpieczone, a wraz z ich rozwojem w przyszłości bezpieczeństwo portfeli będzie stale rosnąć - mówi Rafał Mosionek z Beesafe, startupu ubezpieczeniowego powiązanego z VIG i Compensa. 

Korzystając z takich usług mamy także dostęp do usług chargeback, które zabezpieczają nas przed nieuczciwą transakcją lub konsekwencjami takiej, z której nie jesteśmy zadowoleni, umożliwiając wnioskowanie o zwrot zapłaconej kwoty. Dodatkowo wielu usługodawców przyciąga klientów poprzez oferowanie im atrakcyjnych ofert cenowych i promocji.

Do grupy użytkowników przemawia również fakt, bogatej oferty portfeli, które różnią się od siebie możliwościami technologicznymi – co pozwala na dobór narzędzia pod personalne oczekiwania i preferencje.

W portfelu już nie tylko pieniądze

Do usług eportfeli Polacy zaczynają się przekonywać. Wskazuje na to badanie IQS przeprowadzone na zlecenie Beesafe, które wskazało, że już 1/3 osób należących do grupy wiekowej 25-44 lata z dużych i średnich miast korzysta z takiego rozwiązania. Ponad 20 % wśród badanych zadeklarowała, że korzysta z e-walleta częściej niż raz w tygodniu, a aż 82% z nich przechowuje w nich swoje karty płatnicze.

Podstawowe funkcje portfela online to jednak za mało. Polacy wiedzą, że mają one dodatkowe funkcje (65% respondentów zgłosiła ich świadomość). Jak dowodzi nasze badanie, w swoich walletach trzymamy również karty służące do zbierania punktów w programach lojalnościowych (37% badanych), czy przechowujemy w nich karty pokładowe (33%) – dodaje Rafał Mosionek.

Prawie 90% użytkowników aplikacji typu wallet, wskazało również, że atrakcyjna byłaby możliwość dodania do niego polisy ubezpieczeniowej. Wśród najbardziej pożądanych funkcjonalności widzieliby oni te związane z samą polisą – w tym sprawdzenie daty ważności (25%) numeru (24%) czy daty składki (23%) oraz datę przeglądu pojazdu (34%). Dodatkowo uznaniem cieszyłyby się takie funkcje, jak automatyczne wezwanie holownika z podaniem lokalizacji oraz informacją o statusie zlecenia i położeniu usługodawcy (28%). Posiadacze portfeli internetowych, jako atrakcyjną funkcję wskazali również możliwość zgłoszenia szkody, wyboru warsztatu, który podejmie się naprawy oraz umówienia wizyty bezpośrednio z poziomu aplikacji (23%).

Różnorodność funkcji, do jakich chcieliby w swoim portfelu w kontekście polisy mieć dostęp Polacy, wskazuje na to, jak wysokiego poziomu scyfryzowania takich usług oczekują. Sprawia to, że ubezpieczyciele muszą postawić na rozwój nowych technologii w swoich ofertach. Dynamika rozwoju nowoczesnych usług ubezpieczeniowych jest już nie do zatrzymania, a dostęp online do form ubezpieczenia jest teraz bliższa Polakom niż kiedykolwiek wcześniej – komentuje Rafał  Mosionek.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Wizerunkowo.com
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Polski fotograf u ministra w Ghanie! Biuro prasowe
2024-06-28 | 10:00

Polski fotograf u ministra w Ghanie!

Polski fotograf u ministra w Ghanie!   Wojciech Zaremba dokumentuje życie w Ghanie. Jego zdjęcia były wielokrotnie prezentowane na wystawach w Polsce. Pasją naszego rodaka
Styl życia Trendy wśród pokolenia Silver – 57% seniorów chce korzystać z mikromobilności
2024-06-27 | 19:10

Trendy wśród pokolenia Silver – 57% seniorów chce korzystać z mikromobilności

Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem globalnym, jednak dzisiejsze pokolenie Silver, znacząco różni się od niegdysiejszych seniorów. Osoby starsze coraz częściej są
Styl życia Festiwal Folkowe Inspiracje w Manufakturze
2024-06-27 | 11:00

Festiwal Folkowe Inspiracje w Manufakturze

Międzynarodowy Festiwal Twórczości” Młodych „Folkowe Inspiracje” to wydarzenie, które na stałe wpisało się nie tylko w kulturalny kalendarz Łodzi, ale także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Martyna Wojciechowska: Pokolenie Z jest bardzo samotne i nie radzi sobie z codziennymi problemami. Jako mama nauczyłam się bardziej słuchać i więcej pytać, niż mówić

Dziennikarka podkreśla, że martwi się o pokolenie Z, bo z jej obserwacji i rozmów z młodymi ludźmi wynika, że czują się oni bardzo samotni i wręcz przerastają ich codzienne problemy. Sami nie potrafią sobie z nimi poradzić, a niestety często też nie mogą liczyć na wysłuchanie, wsparcie i pomoc ze strony dorosłych. Martyna Wojciechowska nie ukrywa, że ona również popełniła wiele błędów wychowawczych, bo wydawało jej się, że sama najlepiej wie, czego potrzebuje jej córka, bez pytania dziewczynki o zdanie. W porę jednak dostrzegła swój błąd i teraz już wie, że dzieci najbardziej oczekują od rodziców poświęcenia im uwagi i czasu, a także zrozumienia ich emocji.

Edukacja

Co 6,5 minuty ktoś w Polsce doznaje udaru mózgu. Edukacja dzieci może zapobiec katastrofalnym skutkom i uratować życie dorosłym

Udar mózgu to druga najczęstsza przyczyna śmierci i trzecia najczęstsza przyczyna niepełnosprawności. Niewystarczająca wiedza i brak umiejętności rozpoznawania objawów udaru mózgu sprawiają, że większość pacjentów zgłasza się do szpitali zbyt późno. W odpowiedzi na ten problem powstał program FAST Heroes skierowany do przedszkolaków i uczniów klas 1–3. – Chcemy wykorzystać entuzjazm dzieci, aby to one stały się nauczycielami dla swoich dziadków – mówi Jan van der Merwe, międzynarodowy koordynator programu FAST Heroes, lider Inicjatywy Angels.

Teatr

Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności

Aktor gra jedną z głównych ról w spektaklu „Wypiór” w Teatrze IMKA. Zaznacza, że wielkim atutem spektaklu jest tekst napisany klasycznym trzynastozgłoskowcem z zachowaną średniówką po siódmej sylabie, ale traktujący o bieżących problemach młodych ludzi i w niebanalny sposób komentujący otaczającą rzeczywistość. Mateusz Banasiuk zapewnia, że on sam bardzo lubi grać w sztukach napisanych wierszem i żałuje, że twórcy teatralni odchodzą już od tej formy. Przyznaje też, że w tym przypadku nie ma mowy o improwizacji. Trzeba się wykazać niezwykłą dokładnością, by nie zgubić żadnego słowa, bo wtedy zostanie zaburzony cały rytm.