Komunikaty PR

Co zamiast rzucania monetami? 5 eko pomysłów na Twój ślub!

2023-09-09  |  01:00
Biuro prasowe

Drobne monety, ryż, a może konfetti? Są różne metody przywitania pary młodej, gdy ta będzie wychodzić po uroczystości kościelnej do swoich gości. To, czym będą sypać zaproszone osoby, ma swoją symbolikę w kulturze. Tradycja to jedno a nowe nawyki Polaków to zupełnie coś innego. Podpowiadamy, jakie są obecnie trendy zgodne z eko myślą i czym rzucać na ślubie, by było ekologicznie, ale i zgodnie z tradycją.

Z raportu „Klimat tworzą ludzie - zachowania ekologiczne Polaków” wynika, że 81 procent społeczeństwa ocenia swoją postawę ekologiczną dobrze lub raczej dobrze. Coraz chętniej wekujemy lub mrozimy żywność – robi to co piąta osoba, a niezjedzone dania modyfikujemy, by móc spożyć je na następny dzień – takiej odpowiedzi udzieliło ponad 60 procent osób.

Eko śluby coraz bardziej na topie

Nie dziwi fakt, że ekologia wkroczyła także do branży ślubnej. Młodzi coraz chętniej wybierają rozwiązania przyjazne środowisku naturalnemu.

– Na przestrzeni lat branża ślubna w Polsce zmieniła się, a wszystko za sprawą nowych konsumentów, którzy mają zupełnie inne wymagania niż ich rodzice. Obecnie obserwujemy silne trendy prozdrowotne, co przekłada się na rodzaj serwowanych dań. Równie silny jest trend zero waste, czyli niemarnowanie jedzenia i nie tylko. Młodzi chętnie wybierają metalowe rurki do napojów, kosztem papierowych czy plastikowych, a wszystko po to, by móc je ponownie wykorzystać. Zmieniła się także oprawa ślubna – pary rezygnują z plastiku, a zamiast jednorazowych ozdób w kościele czy na stołach, wybierają naturalne, kolorowe kwiaty – mówi Joanna Hoc-Kopiej, z Dworu Korona Karkonoszy.

Polacy starają się kultywować tradycję, ale także iść z duchem czasu. Czym w takim razie rzucać na ślubie?

Wybieraj to, co naturalne

Wyjście pary młodej z kościoła to bardzo uroczysty i podniosły moment. Na nowożeńców czekają rodzice, znajomi, przyjaciele i rodzina. Wiele osób zastanawia się, jak przywitać młodych i co jest teraz na topie.

Rzucanie czymś na ślubie jest tradycyjnym zwyczajem, który ma symbolizować szczęście, płodność i dobre życzenia dla nowożeńców. Jednak niektóre tradycyjne przedmioty rzucane na ślubie, takie jak konfetti, mogą być szkodliwe dla środowiska. Jakie alternatywne rozwiązania wybrać? Podpowiadamy.

  • Płatki kwiatów - są one naturalne, biodegradowalne i nie szkodzą środowisku. Goście pokochali ten sposób witania młodych. Warto wybrać różne kolory kwiatów, by dodać uroczystości barw. Do rzucania świetnie sprawdzą się np. róże. Płatki kwiatów mają jednak jeden minus: trudno nad nimi zapanować, gdy wieje silny wiatr.
  • Suszone zioła – coraz częściej goście wybierają suszone zioła takie, jak lawenda czy mięta, a także rozmaryn. Te nie tylko pięknie pachną, ale są także biodegradowalne i naturalne.
  • Banery z tkaniny – coraz częściej goście tworzą banery z tkaniny, które układają się w jeden długi łańcuch. Młodzi muszą przejść pod konstrukcją. Taka kolorowa „brama” świetnie prezentuje się na zdjęciach i jest w pełni ekologiczna.
  • Bańki mydlane – od pewnego czasu w Polsce są bardzo popularne bańki mydlane. A gdyby tak przywitać młodych właśnie za pomocą kolorowych, wodnych kulek? W tym celu można wynająć profesjonalną maszynę lub każdemu z gości wręczyć bańki. Czy są jakieś minusy takiego rozwiązania? Zbyt duża liczba mokrych baniek może zniszczyć fryzurę lub makijaż.
  • Naturalne konfetti – niektóre pary nie chcą rezygnować z konfetti, w związku z tym wybierają takie, wykonane z papieru z recyclingu.

– Warto zauważyć, że wybór ekologicznych opcji na ślub może być również inspiracją dla innych i pokazem, jak łatwo można dbać o środowisko podczas różnych wydarzeń. Zamiast generować nadmiar odpadów, można uczynić ten wyjątkowy dzień bardziej przyjaznym dla planety, a jednocześnie pełnym magii i radości dla nowożeńców i ich gości. – podsumowuje ekspertka z Dwór Korona Karkonoszy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.