Codzienna dieta przygotowywana przez szefów kuchni - nowy koncept gastronomiczny
Na warszawskiej mapie kulinarnej pojawił się Bistronaut, nowatorski koncept dostarczania codziennej diety pudełkowej, przygotowanej przez szefów kuchni z renomowanych restauracji. Oprócz świeżego podejścia do diet pudełkowych, to także nowe narzędzie dla restauratorów, dzięki któremu mogą oni zwiększyć produktywność restauracji. Twórcy konceptu rzucają wyzwanie utartym schematom poprzez odejście od diety pudełkowej nastawionej na odchudzanie i liczenie kalorii na rzecz eksperymentowania z jedzeniem i odbywania podróży kulinarnych.
Catering dietetyczny szturmem zdobył serca wielu Polaków. Nic w tym dziwnego, trudno się oprzeć jedzeniu, którego nie trzeba przygotowywać i które samo trafia na stół. Jednak, jak wynika z badań Mobile Institute, aż 54% klientów korzysta z diety pudełkowej wyłącznie dla smaku i wygody. Dodatkowo, klasyczna dieta pudełkowa nie zawsze potrafi sprostać oczekiwaniom wymagających konsumentów, a po czasie staje się bardzo powtarzalna.
– Pomysł narodził się już kilka lat temu. Wraz z moim dzisiejszym wspólnikiem przez długi czas byliśmy użytkownikami diet pudełkowych. Usługa jednak bardzo szybko przestała spełniać nasze oczekiwania. Wtedy postanowiliśmy coś zmienić i stworzyć koncept, który będzie dostosowany do bardziej zróżnicowanych potrzeb. Postawiliśmy na dostarczanie wygodnej diety pudełkowej z najlepszych restauracji w mieście. – opowiada Julia Sokołowska, restaurator, współtwórczyni Bistronaut.
Aby sprostać coraz bardziej zaawansowanym wymaganiom rynku, twórcy konceptu odeszli od tradycyjnej formy diety opartej o liczenie kalorii i postawili na poznawanie nowych kulinarnych smaków czy restauracji oraz możliwość swobodnego wyboru dostawcy. Zamiast przedziałów kalorycznych do oferty trafiły więc 3 warianty: mini – dla prowadzących siedzący tryb życia, standard – dla osób, których tryb życia uwzględnia umiarkowaną aktywność fizyczną oraz maxi – dla sportowców i osób intensywnie pracujących fizycznie.
– W naszym projekcie nie chodzi tylko o samo dostarczenie diety pudełkowej z restauracji. Chcemy przede wszystkim, aby była to podróż kulinarna, dlatego naszą ofertę celowo podzieliliśmy na poszczególne kuchnie świata. Ma to zachęcić klientów do kulinarnych podróży i poznawania nowych smaków. Myślę, że każdy znajdzie tam coś odpowiedniego dla siebie. – dodaje Piotr Kowalczyk, współtwórca projektu Bistronaut.
Nowy koncept gastronomiczny to także nowy kanał sprzedaży, dzięki któremu restauratorzy mogą dotrzeć do swoich klientów w zupełnie innej formie. Pozwala on jeszcze lepiej planować pracę w kuchni i przygotowywać dania diety pudełkowej poza godzinami szczytu. W pierwszej fazie do projektu dołączy 10 restauracji na terenie Warszawy, a w przyszłym roku w oferta trafi do innych miast w Polsce.
Zamówienie diety jest możliwe za pomocą aplikacji mobilnej, dostępnej na telefonach z systemem Android oraz iOS, a także za pośrednictwem strony internetowej.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Dorota Szelągowska: W moim rodzinnym domu się nie przelewało. Od mamy i babci się nauczyłam, jak ugotować coś z niczego
Prezenterka zaznacza, że dużo czasu spędza w kuchni i jak przekonuje, zawsze da się przyrządzić coś smacznego, nawet gdy pod ręką nie ma zbyt wielu produktów. Tego nauczyła się w rodzinnym domu. Dorota Szelągowska uwielbia kulinarne eksperymenty, dlatego też chętnie podgląda, jak gotują inni i z ich pomysłów również czerpie inspiracje.
Nauka
MNiSW reaguje na problemy psychiczne w środowisku akademickim. Specjalny zespół ma opracować skuteczne rozwiązania

W środowisku naukowym rośnie świadomość znaczenia dobrostanu psychicznego i potrzeby budowania bezpiecznego miejsca – zarówno dla studentów, jak i kadry akademickiej. Z badania SWPS wynika, że wiele osób w tym środowisku zmaga się z silnym stresem, wypaleniem zawodowym oraz zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi. Do tego dochodzi także coraz częściej występujący problem mobbingu i dyskryminacji. Tematem zajmuje się MNiSW, powołując specjalny międzyresortowy zespół, ale też same uczelnie.
Media
Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.