Codzienna dieta przygotowywana przez szefów kuchni - nowy koncept gastronomiczny
Na warszawskiej mapie kulinarnej pojawił się Bistronaut, nowatorski koncept dostarczania codziennej diety pudełkowej, przygotowanej przez szefów kuchni z renomowanych restauracji. Oprócz świeżego podejścia do diet pudełkowych, to także nowe narzędzie dla restauratorów, dzięki któremu mogą oni zwiększyć produktywność restauracji. Twórcy konceptu rzucają wyzwanie utartym schematom poprzez odejście od diety pudełkowej nastawionej na odchudzanie i liczenie kalorii na rzecz eksperymentowania z jedzeniem i odbywania podróży kulinarnych.
Catering dietetyczny szturmem zdobył serca wielu Polaków. Nic w tym dziwnego, trudno się oprzeć jedzeniu, którego nie trzeba przygotowywać i które samo trafia na stół. Jednak, jak wynika z badań Mobile Institute, aż 54% klientów korzysta z diety pudełkowej wyłącznie dla smaku i wygody. Dodatkowo, klasyczna dieta pudełkowa nie zawsze potrafi sprostać oczekiwaniom wymagających konsumentów, a po czasie staje się bardzo powtarzalna.
– Pomysł narodził się już kilka lat temu. Wraz z moim dzisiejszym wspólnikiem przez długi czas byliśmy użytkownikami diet pudełkowych. Usługa jednak bardzo szybko przestała spełniać nasze oczekiwania. Wtedy postanowiliśmy coś zmienić i stworzyć koncept, który będzie dostosowany do bardziej zróżnicowanych potrzeb. Postawiliśmy na dostarczanie wygodnej diety pudełkowej z najlepszych restauracji w mieście. – opowiada Julia Sokołowska, restaurator, współtwórczyni Bistronaut.
Aby sprostać coraz bardziej zaawansowanym wymaganiom rynku, twórcy konceptu odeszli od tradycyjnej formy diety opartej o liczenie kalorii i postawili na poznawanie nowych kulinarnych smaków czy restauracji oraz możliwość swobodnego wyboru dostawcy. Zamiast przedziałów kalorycznych do oferty trafiły więc 3 warianty: mini – dla prowadzących siedzący tryb życia, standard – dla osób, których tryb życia uwzględnia umiarkowaną aktywność fizyczną oraz maxi – dla sportowców i osób intensywnie pracujących fizycznie.
– W naszym projekcie nie chodzi tylko o samo dostarczenie diety pudełkowej z restauracji. Chcemy przede wszystkim, aby była to podróż kulinarna, dlatego naszą ofertę celowo podzieliliśmy na poszczególne kuchnie świata. Ma to zachęcić klientów do kulinarnych podróży i poznawania nowych smaków. Myślę, że każdy znajdzie tam coś odpowiedniego dla siebie. – dodaje Piotr Kowalczyk, współtwórca projektu Bistronaut.
Nowy koncept gastronomiczny to także nowy kanał sprzedaży, dzięki któremu restauratorzy mogą dotrzeć do swoich klientów w zupełnie innej formie. Pozwala on jeszcze lepiej planować pracę w kuchni i przygotowywać dania diety pudełkowej poza godzinami szczytu. W pierwszej fazie do projektu dołączy 10 restauracji na terenie Warszawy, a w przyszłym roku w oferta trafi do innych miast w Polsce.
Zamówienie diety jest możliwe za pomocą aplikacji mobilnej, dostępnej na telefonach z systemem Android oraz iOS, a także za pośrednictwem strony internetowej.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.