Czas na wiosenną naukę j. chińskiego online
Instytut Konfucjusza w Krakowie
Oleandry 2A
30-063 Kraków
media|instytutkonfucjusza.pl| |media|instytutkonfucjusza.pl
12 663 26 07
www.instytutkonfucjusza.uj.edu.pl/
Instytut Konfucjusza w Krakowie serdecznie zaprasza wszystkich na wiosenne kursy języka chińskiego w postaci zajęć online.
W semestrze letnim 2020/21 kursy online j. chińskiego w Instytucie Konfucjusza w Krakowie rozpoczną się 1 marca i potrwają do końca czerwca 2021.
W nadchodzącym semestrze Instytut Konfucjusza w Krakowie planuje uruchomienie dwóch nowych grup dla początkujących:
A1 Guotie (poniedziałek i czwartek, 18:30-20:00)
A1 Jiaozi (środa i piątek, 18:30-20:00).
Kursy online to świetna, nowoczesna metoda uczenia się języka, która jest wygodna i ekonomiczna, jest też szansą dla osób spoza Krakowa na naukę języka chińskiego na najwyższym poziomie. Zajęcia będą prowadzone w grupach od 6 do 12 osób.
Język chiński dla dorosłych
Kursy w Instytucie Konfucjusza Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie obejmują naukę języka chińskiego mandaryńskiego o profilu ogólnym i konwersatoryjnym. Zajęcia dla osób rozpoczynających przygodę z nauką języka chińskiego (poziomy od A1 do B1.2) prowadzone są przez lektorów chińskich w języku angielskim oraz przez lektorów polskich, w proporcji 1:1 (zajęcia prowadzone są na zmianę przez lektora polskiego, zajmującego się przede wszystkim wyjaśnianiem zagadnień gramatycznych oraz przez native speakera, który koncentruje się na wymowie). Na zajęciach grup od poziomu B1.3 w górę grupy prowadzone są wyłącznie przez lektorów chińskich. Maksymalna ilość osób w grupie wynosi 12, minimalna 6.
Semestr zajęć obejmuje 60 godzin zajęć, lekcje online odbywają się dwa razy w tygodniu, trwają 90 min. i prowadzone są na przemian przez polskiego lektora tłumaczącego zagadnienia gramatyczne oraz wykorzystanie słownictwa i chińskiego native speakera, który ćwiczy z kursantami wymowę oraz rozumienie ze słuchu.
Zajęcia prowadzone są przez aplikację MS Teams. Po potwierdzeniu otwarcia kursu, Instytut przesyła zaproszenia do grup oraz instrukcje zakładania konta.
Zakres materiału realizowany na zajęciach opiera się na podręczniku 标准教程 STANDARD COURSE HSK1 oraz dodatkowych materiałach przygotowywanych przez lektorów Instytutu. Kursanci otrzymają materiały do zajęć w wersji elektronicznej.
Zgłoszenia: instytut.konfucjusza@uj.edu.pl.
Więcej informacji o opłatach i szczegółach kursu na stronie www.instytutkonfucjusza.uj.edu.pl

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.