Czekolada o smaku czosnku, wyprawy polarne i KitKat w niebieskim opakowaniu
Różowa czy w całości z owocu kakao? Nestlé tworzy czekoladę już od ponad 100 lat, a wciąż potrafi zaskakiwać. Także w Polsce, w fabryce w Kargowej w woj. lubuskim, powstają słodycze kultowych marek: Lion czy Princessa. Stąd trafiają do fanów słodkości w kraju i zagranicą. W Światowym Dniu Czekolady firma przedstawia najciekawsze czekoladowe historie ze swojego archiwum.
Czekolada od zadań specjalnych
Najpopularniejszy brytyjski agent kojarzony jest z oryginalnymi gadżetami, wybawiającymi go z opresji. Inspiracją dla postaci ich twórcy – pomysłowego Q – miał być Charles Fraser-Smith, który pracował nad sprzętem dla angielskiego wojska. Co łączy go z czekoladą? Przyczynił się do stworzenia „Chocolat Menier”, tabliczek, które – aby nie naprowadzić na trop brytyjskiego pochodzenia agentów – miały francuskojęzyczne etykiety. Kolejny jego pomysł to czekolada o smaku czosnkowym, która lądującym na południu kontynentu Brytyjczykom miała zapewnić… charakterystyczny, śródziemnomorski oddech.
Z czekoladą po przygodę
Czekolada Nestlé trafiła też na pokład samolotu Richarda E. Byrda – amerykańskiego odkrywcy, który (jak twierdził) w 1926 roku przeleciał nad biegunem północnym. Choć wyczyn ten poddano w wątpliwość, Byrd z pewnością był na dalekiej północy. A razem z nim – zapas słodkości, który zajął nawet miejsce rezerwy paliwa: fakt, którego Nestlé nie omieszkało użyć później w swoich działaniach promocyjnych. Tabliczka Gala Peter dotarła także na biegun południowy z ekspedycją Roalda Amundsena. Co więcej: sam Amundsen wysłał do producenta list, chwaląc smak i inne walory produktu.
Czekoladę docenili też uczestnicy wyprawy w Himalaje z 1934 roku, którzy - pod kierownictwem Günthera Dyhrenfurtha - dokonali pierwszego wejścia na szczyt Sia Kangri. Podczas ekspedycji jego żona, Hettie, ustanowiła rekord wysokości kobiet, pobity dopiero dwie dekady później. Wszystko z czekoladą Nestlé w plecaku.
Zanim pojawił się KitKat Ruby…
Jeden z pierwszych wariantów smakowych batonów KitKat pojawił się w Wielkiej Brytanii. Ze względu na reglamentację mleka w okresie wojennym, kultowa receptura musiała ulec zmianie – mleczną czekoladę zastąpiono jej ciemniejszą wersją. Modyfikację w składzie podkreślono niebieskim opakowaniem i dodatkowym wyjaśnieniem na etykiecie.
Informacje, zebrane w materiale, pochodzą z Nestlé Historical Archives – oficjalnego archiwum firmy

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.