Komunikaty PR

Czym jest trend convenience, który zyskał w Polsce tak ogromną popularność?

2021-04-28  |  18:35
Biuro prasowe

Faktem jest, że konsumenci stali się dziś zapracowani bardziej, niż kiedykolwiek, a doba jeszcze nigdy przedtem nie była aż tak krótka. Realizujemy się zawodowo, spełniamy marzenia, poświęcamy się pasjom, a otoczeni technologią i powszechnym dostępem do informacji staliśmy się społeczeństwem niezwykle świadomym. Wszystko to doprowadziło do rosnącej popularności trendu convenience, który szturmem podbił m.in. rynek spożywczy w Polsce. W skrócie – chcemy tu i teraz oraz w satysfakcjonujący nas sposób. A co to oznacza w praktyce?

Staliśmy się społeczeństwem wygodnym i nie ma w tym absolutnie nic złego. Przyzwyczailiśmy się do licznych udogodnień, natłoku informacji, postępu technologicznego i powszechnej digitalizacji. Żyjemy tu i teraz i nie chcemy tracić czasu, gdy nie jest to konieczne. Stanie w kolejkach budzi nasze wątpliwości, a najchętniej wszystko załatwiamy przez Internet. Zawsze wybieramy prostsze rozwiązania. Podobnie jest z jedzeniem. Doceniamy kulturę celebracji spożywania posiłków, ale na co dzień nie lubimy tracić czasu na ich przygotowanie. Choć czynność ta bywa relaksująca i gruntuje relacje rodzinne, po prostu wolimy go spożytkować na inne przyjemności. Z drugiej jednak strony – jako społeczeństwo świadome oraz dbające o zdrowie i ekologię – nie zadawalamy się szybkimi i niekoniecznie satysfakcjonującymi rozwiązaniami. Tak oto narodził się trend convenience, polegający na dążeniu do wygody, ale takiej, która jednocześnie nie idzie na skróty i spełnia nasze wymagania.

Globalny popyt na udogodnienia, który znacząco zmienił zasady na rynku, jest motywowany wieloma czynnikami, a jednymi z kluczowych są dostęp do technologii oraz urbanizacja. Według ONZ do 2025 roku dwie trzecie światowej populacji będzie już mieszkać w miastach. Oznacza to jeszcze szybsze tempo życia i większe zapotrzebowanie na technologie pomagające zaoszczędzić czas. Kolejnym zjawiskiem są zmiany wynikające ze zmniejszenia gospodarstw domowych. W mniejszych gospodarstwach domowych przygotowywanie i przechowywanie jedzenia musi być zracjonalizowane. Firmy już teraz powinny się skoncentrować na opakowaniach zajmujących niewiele miejsca, produktach o wielu zastosowaniach oraz ofertach posiłków dla jednej osoby.  Urbanizacja, szybszy styl życia i dostęp do technologii powodują również, że dziś konsumenci czują się bardziej zabiegani i zestresowani, szukając tym samym wygodnych rozwiązań, które ułatwią codzienne funkcjonowanie. Jak wynika z globalnego raportu „The Quest for Convenience” przygotowanego przez firmę badawczą Nielsen, klienci oczekują dziś wygodnych i użytecznych, a jednocześnie szybkich rozwiązań.

Świetnym przykładem odpowiedzi na potrzeby „konsumentów wygodnych” jest catering dietetyczny, a trend convenience uchodzi za jedną z głównych przyczyn tak gwałtownego zapotrzebowania na produkty oferowane przez branżę pudełkową. Fanaberia – jak potocznie mówiono o tej diecie, która przybyła do nas ze Stanów Zjednoczonych, zyskała tak ogromną popularność, że trudno się dziś nie zgodzić ze stwierdzeniem, że Polska stała się prawdziwą mekką cateringów dietetycznych na świecie, a lider branży – marka Maczfit, to dziś firma prężna technologicznie. Zdrowe, smaczne i pełnowartościowe posiłki doprowadziły firmę na sam szczyt. Maczfit zaczynał sześć lat temu, rozwożąc posiłki przygotowane w warszawskiej restauracji Milanovo, która zresztą należy do właściciela firmy. Dziś – dzięki nowoczesnej hali produkcyjnej i świetnej logistyce – dowozi swoje dania do blisko 1500 miejscowości w całej Polsce, oferując klientom Wybór Menu – codziennie z 25 posiłkami do wyboru, innowacyjną aplikację do łatwego zarządzania dietą i śledzenia postępów, a także 12 programów dietetycznych i detoks sokowy. W menu marki znajdziemy aż kilka tysięcy pozycji, a jej celem jest bycie jedyną definicją smacznego i zdrowego odżywania w trendzie convenience. Czy tak się stanie? A może już tak jest?

Szacuje się, że catering dietetyczny osiągnie swój szczyt zainteresowania w 2025 roku. Branża, która nieustannie się rozwija, stając naprzeciw oczekiwaniom klientów i dowożąc swoje posiłki do ponad tysiąca polskich miast, wciąż zaskakuje innowacjami, a liderzy wyznaczają kierunek mniejszym markom. Więcej informacji znajdziemy na www.maczfit.pl.

 

fot. A. Stefańska

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia ‘Eko-Mural’ w mieście Murali Biuro prasowe
2024-07-03 | 07:00

‘Eko-Mural’ w mieście Murali

Fundacja Pracownicza Grupy VKR w 2023 roku w ramach programu „Zdrowe nawyki” wsparła wykonanie największego muralu w Namysłowie. Projekt ten powstał dzięki
Styl życia Wielorazowa torba – czy to już nawyk Polaków? 43% ma ją zawsze przy sobie
2024-07-02 | 18:00

Wielorazowa torba – czy to już nawyk Polaków? 43% ma ją zawsze przy sobie

43% Polaków zawsze ma przy sobie wielorazową torbę na zakupy, prawie ¼ korzysta z niej często, bo 3 razy w tygodniu, od czasu do czasu (raz w tygodniu) pamięta o niej ponad 14%.
Styl życia Let’s colour Centrum Zdrowia Dziecka!
2024-07-02 | 13:35

Let’s colour Centrum Zdrowia Dziecka!

Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie jest jedną z największych placówek medycznych dla małych pacjentów w Polsce. To miejsce szczególne na mapie naszego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Teatr

Mateusz Banasiuk: Podczas studiów uczyliśmy się żonglerki maczugami i popisów cyrkowych. Te umiejętności przydały mi się w zawodzie aktora

W pracy zawodowej kolejny raz przydały się Mateuszowi Banasiukowi umiejętności zdobyte w szkole aktorskiej. W spektaklu „Wypiór” wystawianym na scenie Teatru IMKA odtwórca roli Łukasza udowodnił, że potrafi perfekcyjnie żonglować, wzbudzając podziw widowni. W rozmowie z agencją Newseria Lifestyle artysta zdradza, że podczas studiów nauczył się jeszcze kilku innych sztuczek cyrkowych.