Darmowe sadzonki ziół, warsztaty z recyklingu i inne atrakcje - EkoWileńska
„Metrem, rowerem, spacerem” – pod takim hasłem w Galerii Wileńskiej odbędzie się kolejne wydarzenie w ramach kampanii „EkoWileńska”. W piątek 23 czerwca na klientów czekać będą sadzonki roślin, warsztaty na temat recyklingu i segregowania odpadów. Odwiedzający będą mieli także możliwość obejrzenia od środka nowoczesnej śmieciarki i elektrycznej taksówki.
Kampania „EkoWileńska” rozpoczęła się 22 kwietnia w Międzynarodowy Dzień Ziemi. W ramach akcji na klientów centrum czekało multum atrakcji, w tym warsztaty z robienia ekokosmetyków, lekcje ekoprania, pokazy iluzjonistów czy mobilny serwis rowerowy.
– Kampania „EkoWileńska” idealnie wpisuje się w regularnie podejmowane w Galerii Wileńskiej działania na rzecz promowania proekologicznych rozwiązań oraz inicjatywy związane z ochroną środowiska. Zależy nam na budowaniu pozytywnych nawyków wśród społeczności i proponowaniu rozwiązań, które można z łatwością wprowadzić do codziennego życia. Liczymy, że dzięki organizacji wydarzeń w ramach kampanii, zachęcimy kolejne osoby do działań na rzecz dobra naszej planety – mówi Martyna Rozesłaniec, rzecznik prasowy centrum handlowego Galeria Wileńska.
23 czerwca na klientów centrum będą czekały między innymi darmowe sadzonki ziół – bazylii, mięty, melisy, oregano czy lubczyku. Otrzyma je pierwszych 200 ekoklientów, którzy zrobią zakupy w Galerii Wileńskiej oraz pokażą bilet ZTM, zrobione 5 tysięcy kroków w dowolnej aplikacji czy też dotrą do obiektu rowerem lub hulajnogą.
Tego dnia dzięki współpracy z Miejskim Przedsiębiorstwem Oczyszczania w Warszawie odbędą się również rodzinne warsztaty edukacyjne dotyczące recyklingu i segregowania odpadów. Dodatkową atrakcją będzie nowoczesna śmieciarka, która stanie przed obiektem. Pracownicy Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania będą opowiadać, w jaki sposób działa, a dzieci – z pozycji samego kierowcy – przekonają się, jak taki pojazd wygląda od wewnątrz.
Na terenie przed wejściem głównym do Galerii Wileńskiej powstanie także strefa EcoCar z elektryczną taksówką EV6, do której również będzie można wsiąść. Ponadto samochód zostanie oklejony magnesami, które klienci będą mogli zabrać ze sobą, a 10 szczęśliwców wygra vouchery na przejazd o wartości 50 zł.
Wydarzenie zostało objęte patronatem honorowym Jacka Jeżewskiego, Burmistrza Dzielnicy Praga-Północ m.st. Warszawy. Kampania zakończy się we wrześniu Tygodniem Zrównoważonego Transportu.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.