#Dobrze jest wiedzieć
Z początkiem lipca ruszyła akcja społeczna „newsme.pl – żebyś wiedziała!” realizowana przez Omenaa Foundation i inicjatywę newsme.pl. Kobiety znane, cenione i opiniotwórcze wykorzystają swój głos, by podkreślić, że warto wiedzieć, czym żyje opinia publiczna. Ambasadorką akcji w lipcu jest Omenaa Mensah – osobowość telewizyjna, bizneswoman.
Akcja „newsme.pl – żebyś wiedziała” stanowi odpowiedź na zidentyfikowaną wśród Polek potrzebę, by wiedzieć, co się dzieje wokół, ale nie poświęcać na to zbyt dużo czasu. W kolejnych miesiącach, kobiety których głosu się słucha, opowiedzą w swoich mediach społecznościowych o tym, że warto być na bieżąco z informacjami o Polsce i świecie. I że z inicjatywą newsme.pl to łatwe.
Za całością przedsięwzięcia stoi fundacja Omeny Mensah - Omenaa Foundation, której działalność skupiona jest w szczególności wokół szeroko pojętej edukacji, wspieraniu różnorodności oraz szerzeniu postaw prospołecznych.
- „Wiedza o tym co dzieje się wokół mnie to nie tylko kwestia wrodzonej ciekawości, ale także element budowania poczucia własnej wartości.” - wyjaśnia Omenaa Mensah i dodaje – „Kobieta świadoma i otwarta zawsze znajdzie temat do dyskusji i będzie interesującym rozmówcą zarówno w sytuacjach biznesowych, jak i prywatnych. Dziś wykorzystuję swój głos, by przekonać inne kobiety, że dobrze jest wiedzieć, czym żyje opinia publiczna, chociażby po to, żeby móc sobie wyrobić zdanie na dany temat. Dla mnie to jeden z elementów dbania o siebie. Z newsme.pl jest to banalnie proste.”
- Chcemy wspólnie przekonać Polki, że to, co dzieje się wokół nich, bezpośrednio je dotyczy i że warto mieć wpływ na rzeczywistość. Warto też dyskutować, nawet jeśli się nie zgadzamy, bo różnorodność (w tym opinii) ubogaca – podkreśla Agata Kubasiewicz z inicjatywy newsme.pl.
Inicjatywa newsme.pl to bezpłatny newsletter z 5 krótkimi newsami i komentarzem do nich, wysyłany subskrybentkom drogą mailową w każdy dzień roboczy. Znajdują się w nim doniesienia ze świata polityki, gospodarki, technologii, nauki, kultury w połączeniu z informacjami o charakterze społecznym.
Kultowa śniadaniownia Bułkę przez Bibułkę z lokalem w Łodzi
Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska
Otwarcie pierwszego sklepu Lidl Polska w Andrespolu!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Film
Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach
Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.
Gwiazdy
Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami
Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.