Komunikaty PR

Dove, Fundacja UNAWEZA i sieć sklepów Biedronka jednoczą siły, by wspierać zdrow

2023-07-10  |  16:10
Biuro prasowe

Według danych WHO depresja i zaburzenia lękowe należą do pięciu głównych zagrożeń chorobowych dotykających dzieci i młodzież w Europie. Samobójstwo jest główną przyczyną zgonów wśród 10-19-latków w krajach o niskich i średnich dochodach oraz drugim najczęstszym powodem w krajach o wysokich dochodach.[1] W Polsce według danych Policji w 2022 r. odnotowano ponad 2031 prób samobójczych młodych ludzi. To o 150% więcej niż w roku 2020.[2] Dove, Fundacja UNAWEZA i sieć sklepów Biedronka w dniach 10-19 lipca br. wspólnie realizują akcję, której celem jest wsparcie zdrowia psychicznego nastolatków.

Marka Dove od lat zaangażowana jest we wspieranie nastolatków na świecie, realizując od 2004 roku projekt Dove Self-Esteem. Celem programu jest budowanie u młodych ludzi poczucia własnej wartości oraz zmiana definicji piękna, które ma być źródłem pewności siebie, a nie obaw. W Polsce program realizowany jest od 2018 roku i polega na prowadzeniu lekcji warsztatowych w szkołach na podstawie materiałów przygotowanych i dostarczanych przez markę. Dzięki działaniom edukacyjnym programu do 2030 roku Dove chce pomóc 250 milionom nastolatków na całym świecie.

Dodatkowo Dove na bieżąco monitoruje  zagrożenia, na jakie  narażeni są młodzi ludzie, prowadząc badania wśród nastolatków. W I kwartale br. marka Dove rozpoczęła kampanię społeczną Detox FEEDu, by wesprzeć nastolatki w świadomym korzystaniu z social mediów. Podstawą akcji były alarmujące wyniki badania z listopada 2022 roku, z których wynikało, że co druga nastolatka czuje, że nie może sprostać standardom piękna, które widzi w mediach społecznościowych a 60% nastolatek po zobaczeniu wyidealizowanego zdjęcia chciałoby zmienić coś w swoim wyglądzie[3].

Dove podejmuje współpracę także z Fundacją UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej w ramach projektu MŁODE GŁOWY. Projekt został stworzony, aby działać na rzecz zdrowia psychicznego nastolatków w Polsce, będący reakcją na alarmujący stan psychiczny młodych ludzi, który często może prowadzić do tragicznych skutków, jak nieleczona depresja, a nawet samobójstwo.

Wspólne działania Dove, Fundacji UNAWEZA i sieci Biedronka mają zwrócić uwagę na problemy ze zdrowiem psychicznym wśród młodzieży, wskazać związane z tym wyzwania i przyczynić się do normalizacji sięgania po pomoc. Dzięki realizowanej akcji każdy z nas może pomóc – 1 zł ze sprzedaży każdego produktu Dove lub Dove Men+Care w Biedronce przeznaczony zostanie na Fundację UNAWEZA i projekt MŁODE GŁOWY.

Akcja startuje 10 lipca br. we wszystkich sklepach sieci Biedronka i potrwa do 19 lipca br.

Projekt wspierany jest przez działania PR realizowane przez agencję public relations Yellowcups, komunikację w mediach społecznościowych Fundacji UNAWEZA oraz jej założycielki Martyny Wojciechowskiej, w kanałach SoMe marki Dove oraz projektu MŁODE GŁOWY, a także w digitalu - w aplikacji mobilnej Moja Biedronka i folderze dla klientów Biedronki.

 


[1] https://www.who.int/europe/activities/supporting-country-work-around-mental-health/addressing-child-and-adolescent-mental-health

[2] https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1528416%2Csamobojstwa-dzieci-zatrwazajace-statystyki-jest-apel-do-ministrow-edukacji

[3] Dane przedstawione w artykule pochodzą z badania przeprowadzonego przez firmę Ipsos Polska Sp. z o.o. dla Unilever Polska w ramach programu Dove Self Esteem ,,Toksyczne porady w mediach społecznościowych" Listopad 2022, n=424 dziewczynek w wieku 10-17lat.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.