Komunikaty PR

Dove i MŁODE GŁOWY łączą siły, aby zadbać o zdrowie psychiczne nastolatków

2024-03-15  |  11:00
Biuro prasowe

Marka Dove i projekt MŁODE GŁOWY Fundacji UNAWEZA ogłaszają połączenie sił w celu poprawy kondycji zdrowia psychicznego nastolatków w Polsce. Podejmowane działania ukierunkowane są na edukację oraz realną pomoc młodzieży, by w pełni mogła korzystać ze swojego potencjału, potrafiła identyfikować zagrożenia oraz wiedziała, gdzie udać się po wsparcie w razie potrzeby. Ambasadorką wspólnej inicjatywy jest Martyna Wojciechowska.

Współpraca Dove i MŁODE GŁOWY jest odpowiedzią na pogarszającą się kondycję psychiczną dzieci i młodzieży w Polsce. Z najnowszego badania marki Dove[1], przeprowadzonego przez Kantar Polska w ramach projektu Dove Self-Esteem w październiku 2023 roku, wyłania się niepokojący obraz nastolatek w Polsce. Nie wierzą one w siebie, wolałyby wyglądać jak ktoś inny, a duża część z nich preferuje kontakty w mediach społecznościowych zamiast osobistych.

Nastolatki w Polsce – zniechęcone, zmęczone i żyjące pod presją

Ponad połowie nastolatek w Polsce zdarza się myśleć, że są bezwartościowe, a aż 80% badanych czuje, że brakuje im pewności siebie. Porównują się do osób, które widzą w mediach społecznościowych, co dodatkowo źle wpływa na ich nastrój i samopoczucie (tak uważa 25% ankietowanych). 1/3 badanych twierdzi, że wstydzi się tego, jak wygląda, a 2/3 zmieniłoby w swoim wyglądzie wiele rzeczy.

Ponadto, nastolatki często mają kontakt z treściami, które są szkodliwe dla ich zdrowia psychicznego i mogą stanowić realne zagrożenie dla życia. Blisko 70% ankietowanych przyznaje, że ogląda tam treści zaburzające ich samoocenę, a co czwarta - treści zachęcające do samookaleczeń. Bardzo niepokoi fakt, że część z nich przyznaje się do próby powielania tych zachowań. 3% ankietowanych dziewcząt w grupie wiekowej 10-13 lat potwierdziło naśladowanie treści dotyczących samobójstwa, a 6% - samookaleczania się. W grupie wiekowej 14-17 lat było to odpowiednio 5% i 8%.

Niestety, nastolatki często mają nieograniczony dostęp do tego typu szkodliwych i toksycznych materiałów. Ponad 30% z nich uważa, że mechanizmy kontroli treści w mediach społecznościowych można łatwo ominąć, a ponad 60% przyznaje, że to rodzice i opiekunowie powinni je chronić przed dostępem do tych niebezpiecznych materiałów. Ponad 1/3 nastolatek biorących udział w badaniu twierdzi, że jest uzależniona od mediów społecznościowych.

Dove i MŁODE GŁOWY łączą siły

Powyższe dane są niezwykle alarmujące, tym bardziej, że okres dojrzewania jest czasem trudnym, pełnym zmian oraz presji, jaką wywiera na młodych ludzi otoczenie: szkoła, rodzice czy rówieśnicy. Natomiast brak wiary w siebie i niska samoocena mogą prowadzić do problemów w nauce, w kontaktach rówieśniczych, a także sprzyjać powstawaniu zaburzeń psychicznych.

W obliczu wniosków płynących z badania marka Dove oraz projekt MŁODE GŁOWY Fundacji UNAWEZA podjęły współpracę, która ma na celu wsparcie prawidłowego rozwoju nastolatków w Polsce, zwrócenie uwagi na ich kondycję psychiczną oraz dostarczenie nauczycielom gotowych narzędzi do pracy z młodymi ludźmi.

https://www.youtube.com/watch?v=tMLliAVI6B4 

W ramach współpracy Dove i projektu MŁODE GŁOWY powstała lekcja dla szkół dotycząca odporności psychicznej przygotowana przez psycholożki i ekspertki merytoryczne: Małgorzatę Ohme (Dove Self-Esteem) i Joannę Flis (MŁODE GŁOWY). Podczas warsztatów nastolatkowie dowiedzą się, czym jest odporność psychiczna, jak ją wzmacniać i jak pomagać budować ją innym. Szkoły mogą bezpłatnie pobrać lekcję na stronach doveselfesteem.pl oraz mlodeglowy.pl. Wspólnym działaniom towarzyszy ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, której ambasadorką jest Martyna Wojciechowska.

Dove to marka, której od początku przyświeca misja odkrywania piękna w każdym z nas i pielęgnowania go. Wierzymy, że prawdziwe piękno nie podlega kanonom, a tkwi w różnorodności. Chcemy mówić o tym głośno, szczególnie młodym ludziom, którzy zasługują na to, żeby móc w pełni wykorzystywać swój potencjał. Niestety, niska samoocena i lęk dotyczący wizerunku często powstrzymują nastolatków przed wyrażaniem siebie, korzystaniem ze swoich umiejętności oraz wpływają negatywnie na ich zdrowie psychiczne, relacje rówieśnicze, wyniki w nauce i wybory życiowe. Naszym celem jest wspieranie dzieci i młodzieży w budowaniu pozytywnej samooceny oraz wzmacnianie przekonania o własnej wartości – rozumianej jako pewność siebie i swoich umiejętności – mówi Joanna Orzechowska, Marketing Manager Dove.

Wszyscy wiemy, że stan zdrowia psychicznego młodych jest alarmujący. Czas na konkretne rozwiązania i działania. Jako mama nastoletniej córki i prezeska Fundacji UNAWEZA zainicjowałam projekt MŁODE GŁOWY. Zaprosiliśmy do niego wielu doświadczonych specjalistów z dziedziny psychologii, edukacji i pedagogiki. Mówimy do młodych, rodziców i nauczycieli, stawiamy na profilaktykę oraz edukację. Naszym bezpłatnym, pilotażowym programem profilaktycznym „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” obejmujemy ponad 300 000 dzieci i młodzieży na każdym krańcu Polski! Jesteśmy już w 1500 szkołach – na terenie każdej placówki jest lider, który ma wsparcie koordynatora wojewódzkiego. Nabór do kolejnej edycji już wiosną na stronie mlodeglowy.pl.

Z Dove mamy jeden wspólny cel. Łączymy siły, aby zadbać o zdrowie psychiczne nastolatków w Polsce. Cieszę się, że dzięki wspólnym działaniom możemy docierać do jeszcze większej liczby młodych, którzy potrzebują wsparcia. Głęboko wierzę w to, że tylko razem możemy zmieniać świat na lepsze.

Pora, żeby zacząć mówić o zdrowiu psychicznym. Głośno i otwarcie – Martyna Wojciechowska, prezeska Fundacji UNAWEZA i inicjatorka projektu MŁODE GŁOWY.

O programie Dove Self-Esteem – Budowanie Pozytywnej Samooceny

Marka Dove od 2018 r. podejmuje działania wspierające kondycję psychiczną nastolatków w Polsce, realizując program Dove Self-Esteem – Budowanie Pozytywnej Samooceny, skierowany do uczniów szkół podstawowych. Do tej pory wyedukowała ponad 250 000 polskich nastolatków, ucząc ich, jak budować pozytywną relację ze swoim ciałem, aby obawy i lęki związane z wyglądem nie były barierą do tego, by w pełni wykorzystywać swój potencjał. Projekt Dove dotarł już do ponad 82 milionów młodych ludzi w 150 krajach, a dalszym celem jest, aby do 2030 roku pomóc 250 milionom dzieci i nastolatków wzmocnić swoją samoocenę poprzez programy edukacyjne.

O projekcie MŁODE GŁOWY

MŁODE GŁOWY to ogólnopolski projekt edukacyjny dotyczący zdrowia psychicznego, poczucia własnej wartości i sprawczości wśród młodych ludzi. Jest inicjatywą Fundacji UNAWEZA założonej przez Martynę Wojciechowską. Pierwszym etapem projektu MŁODE GŁOWY było największe w Polsce, bezpłatne badanie zdrowia psychicznego, poczucia własnej wartości, sprawczości dzieci i młodzieży oraz kampania edukacyjna „Otwarcie o zdrowiu psychicznym”. Wzięło w nim udział 184 000 młodych osób z całej Polski. Tak kompleksowe badania pozwoliły zdiagnozować skalę oraz charakter wyzwań, z jakimi mierzą się dzisiaj młodzi ludzie. Kolejnym krokiem było opracowanie bezpłatnego programu profilaktycznego „Godzina dla MŁODYCH GŁÓW”. W pilotażowym roku działania programu objętym jest nim już 300 000 dzieci i młodzieży z ponad 1 500 szkół w całej Polsce. Działania projektu MŁODE GŁOWY mają zwrócić uwagę na problemy ze zdrowiem psychicznym wśród młodych i wskazać na związane z tym rozwiązania. Długofalowym celem jest przyczynienie się do normalizacji sięgania po pomoc.


[1] Badanie wykonała firma Kantar na zlecenie marki Dove – Media społecznościowe i ich wpływ na polskie nastolatki. Październik 2023 r. W badaniu wzięło udział 507 nastolatek w wieku 10-17 lat, w tym 250 dziewczynek w wieku 10-13 lat i 257 w wieku 14-17 lat.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Transport

Wypadki pod wpływem alkoholu częściej powodują młodzi kierowcy. Sytuację poprawiają kontrole prędkości oraz stanu trzeźwości kierujących

Najczęściej do picia i wsiadania za kierownicę przyznają się osoby, które nie ukończyły jeszcze 20. roku życia – informuje Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, opierając się na dostępnych statystykach i badaniach opinii społecznej. Między innymi z tego powodu ważna jest prewencja oraz systematyczne kontrole stanu trzeźwości kierowców. W ub.r. w Polsce doszło do 1201 wypadków drogowych, których sprawcami były osoby pod wpływem alkoholu. Zginęły w nich 154 osoby.