Dzień Promocji Wolontariatu w Wola Parku
Dlaczego warto zostać wolontariuszem, jak i komu można pomóc, jakie oferty wolontariatu są dostępne na Woli i Bemowie – na te i inne pytania odpowiedzą wolontariusze w ramach Dnia Promocji Wolontariatu. 5 marca przedstawiciele Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo oraz miejskiego projektu „Ochotnicy warszawscy” zapraszają do specjalnie przygotowanego stanowiska w Wola Parku. Akcji, skierowanej do wszystkich, którzy już aktywnie działają lub dopiero myślą o rozpoczęciu wolontariatu, będzie towarzyszyła wyjątkowa wystawa fotograficzna z życia wolontariusza autorstwa Mariana Rynkiewicza.
Odwiedzając stanowisko Dnia Promocji Wolontariatu w Wola Parku, wolontariusze opowiedzą nie tylko o idei wolontariatu, ale przede wszystkim o podejmowanych działaniach. To okazja, aby dowiedzieć się jak zaangażować się w pomoc, jakie są rodzaje pomocy oraz do jakich akcji można się przyłączyć na terenie całej Warszawy.
Wolontariusze pomogą wszystkim chętnym zarejestrować się na stronie internetowej dla warszawskich wolontariuszy www.ochotnicy.waw.pl. Portal działa w ramach projektu, realizowanego we współpracy z instytucjami publicznymi i organizacjami pozarządowymi. Jego celem jest wspieranie i podnoszenie kompetencji wolontariuszy oraz wzmacnianie zaangażowania w wolontariat w Warszawie poprzez promowanie i zwiększanie liczby jego organizatorów.
Wszyscy zgadzamy się co do tego, jak cenne jest wzajemne wspieranie się. Nawet najdrobniejsza pomoc przynosi wiele dobrego nie tylko dla osoby, której się pomaga. To także satysfakcja dla osoby, która niesie tę pomoc. W naszych działaniach staramy się pomagać w różny sposób. Organizujemy akcje wspierające osoby starsze i osamotnione, a także dzieci i młodzież. Wolontariat to zdecydowanie jeden z najpiękniejszych sposobów wsparcia – powiedziała Katarzyna Olesińska, Community Engagement Leader w Ingka Centres.
Ingka Centres, właściciel Wola Parku, od wielu lat aktywnie angażuje się w życie lokalnych społeczności. Przykładem jest m.in. zeszłoroczna akcja #WSPIERAJMYSIĘ w Święta, podczas której seniorom przekazano tysiąc świątecznych koszyków. Wielkanocne paczki trafiły do mieszkańców Warszawy, Wrocławia, Łodzi, Gdańska oraz Lublina dzięki partnerstwu z Caritas Polska, a także wsparciu rzeczowemu sklepów IKEA. W kolejnej świątecznej kampanii Wola Park przygotował paczki z upominkami, które w grudniu 2020 roku trafiły do 100 seniorów mieszkających w okolicy. Przedsięwzięcie zostało zrealizowane we współpracy z dwoma klubami seniora prowadzonymi przez Spółdzielnię Mieszkaniową Wola.
Kultowa śniadaniownia Bułkę przez Bibułkę z lokalem w Łodzi
Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska
Otwarcie pierwszego sklepu Lidl Polska w Andrespolu!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Film
Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach
Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.
Gwiazdy
Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami
Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.