Dzieci z kaliskiego Domu Dziecka cieszą się odnowioną salą gimnastyczną
Pracownicy-wolontariusze PPG odnowili przestrzenie Domu Dziecka w Kaliszu w ramach projektu COLORFUL COMMUNITIES®
PPG zrealizowała kolejny projekt COLORFUL COMMUNITIES®, w ramach którego wykonała remont obiektów sportowych będących częścią Domu Dziecka w Kaliszu. Łączna wartość inwestycji wyniosła 160 tys. PLN. Partnerem formalnym PPG przy realizacji projektu była Fundacja Klucz z Kalisza.
Dom Dziecka w Kaliszu obejmuje 3 placówki, w których przebywa blisko 50-cio osobowa grupa podopiecznych. W ramach projektu wyremontowana została sala gimnastyczna mieszcząca się w jednym z budynków, wraz z antresolą i pomieszczeniem na sprzęt sportowy. Wymieniono oświetlenie, zamontowano nowe osłony na grzejniki oraz nowe kosze do gry w koszykówkę. Ponadto, wyremontowano łazienkę, łącznie z wymianą armatury i glazury, pomalowano wszystkie pomieszczenia i odnowiono schody prowadzące na antresolę. Na jednej ze ścian sali gimnastycznej powstał wielkopowierzchniowy, kolorowy mural, stworzony przy współpracy z lokalną artystką Nikolą Szperą.
- Nasza sala wygląda jak nowa. Pomieszczenie zyskało zupełnie nowy wygląd, mural zrobiony na ścianie nadaje nowoczesnego stylu. Wychowankowie z pewnością będą chętniej spędzali czas w tak fantastycznym otoczeniu. Wyremontowana sala gimnastyczna z przyległymi pomieszczeniami będzie wykorzystana do zajęć sportowych prowadzonych dla wychowanków, spotkań i zajęć kulturalnych oraz integracji ze społecznością lokalną - powiedziała Bożena Konopka, dyrektor Domu Dziecka w Kaliszu.
W renowację sali gimnastycznej zaangażowało się 20 wolontariuszy z PPG. Do prac remontowych wykorzystano łącznie ok. 400 litrów farb, w tym produkty należących do PPG marek Tikkurila, Dekoral i Sigma Coatings®.
-W nawiązaniu do misji „We protect and beautify the world” PPG już od blisko 10 lat, poprzez program Colorful Communities, realizuje projekty dokonujące transformacji obiektów i przestrzeni publicznych zwłaszcza tam, gdzie nie ma możliwości organizacyjnych lub brakuje środków na taką rewitalizację. W tym roku nasi pracownicy z zakładu w Lewkowcu zainicjowali, skoordynowali i aktywnie włączyli się w remont sali gimnastycznej w Domu Dziecka w Kaliszu. Chciałbym podziękować wszystkim, którzy byli zaangażowani w projekt, poświęcili swój czas i energię, aby zrobić coś fajnego i przydatnego dla podopiecznych tej placówki – powiedział Andrzej Telbuch, Operations Director PMC EMEA.
Celem programu Colorful Communities jest ochrona i upiększanie otoczenia społeczności lokalnych sąsiadujących z jednostkami biznesowymi firmy na całym świecie. W tym celu PPG zapewnia wolontariuszy-pracowników firmy, produkty oraz wsparcie finansowe. Od uruchomienia programu w 2015 roku, zrealizowano ponad 500 projektów w 50 krajach, w których udział wzięło ponad 26 500 pracowników-wolontariuszy PPG, i które swoim zasięgiem objęły ponad 9,2 miliona ludzi. Inwestycja PPG w projekt od początku jego powstania wyniosła łącznie 10 mln dolarów, a w ostatnim kwartale 2023 roku firma zdecydowała się przekazać do 2030 r. dodatkowe 5 mln dolarów na dalszy rozwój inicjatywy.

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.