Komunikaty PR

Dziecięcy oddział rehabilitacji w Jaworzu w nowych kolorach

2024-04-11  |  12:00
Biuro prasowe

PPG podsumowała realizację kolejnego projektu COLORFUL COMMUNITIES®, w ramach którego wykonała remont na Oddziale dla Dzieci i Młodzieży Beskidzkiego Zespołu Leczniczo-Rehabilitacyjnego Szpitala Opieki Długoterminowej w Jaworzu. Projekt objął odnowienie dużej sali rehabilitacyjnej, sali terapeutycznej z 12-oma stanowiskami do przeprowadzania zabiegów, jadalnię, hol i korytarz oraz 10 pokoi dla pacjentów. Łączna wartość projektu wyniosła 250 tys. PLN.

Oddział dla Dzieci i Młodzieży Beskidzkiego Zespołu Leczniczo-Rehabilitacyjnego Szpitala Opieki Długoterminowej w Jaworzu rehabilituje i leczy dzieci cierpiące na wrodzone wady rozwojowe układu nerwowego, zaburzenia koordynacji ruchowej czy trwałe dysfunkcje ruchowe. Każdego roku z opieki szpitala w Jaworzu korzysta ponad 2 tys. pacjentów.

„Beskidzki Szpital Rehabilitacyjny w Jaworzu posiada trzy oddziały: neurologiczny, pulmonologiczny i ogólnoustrojowy. Jesteśmy jednym z głównych ośrodków leczniczo-rehabilitacyjnych dla dzieci w tej części Polski, mamy ponad 90 łóżek. Proces terapii nie jest łatwy, dzięki tak dużemu remontowi będzie on przebiegał w bardziej przyjemnych i komfortowych warunkach, a kolorowe malunki w odnowionych pomieszczeniach będą sprzyjać przyjaznej i radosnej atmosferze i sprawią, że rehabilitacja będzie jeszcze bardziej skuteczna. Jesteśmy wdzięczni pracownikom PPG Cieszyn za wsparcie naszych młodych pacjentów i przyczynienie się do rozwoju całej placówki” – powiedział Marek Koch, Dyrektor Beskidzkiego Zespołu Leczniczo-Rehabilitacyjnego Szpitala Opieki Długoterminowej w Jaworzu. 

Partnerem formalnym PPG przy realizacji projektu była Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości Społecznej „Być Razem” z Cieszyna. W trwający ponad 3 tygodnie remont zaangażowało się 30 wolontariuszy PPG, którzy aktywnie uczestniczyli w pracach porządkowych oraz malowaniu ścian. Jednym z etapów projektu było wspólne malowanie murali przez pracowników-wolontariuszy z firmy PPG pod profesjonalnym nadzorem autorki koncepcji - artystki Agnieszki Sojki-Swobody Podczas prac remontowych wykorzystano łącznie ok. 460 litrów farb, w tym produkty należącej do PPG marki Tikkurila Optiva 5 - najnowszej generacji, matowe, wodorozcieńczalne, plamoodporne farby, opracowane z wykorzystaniem nowoczesnej technologii enkapsulacji zwiększającej właściwości barierowe pomalowanej powierzchni. 

„PPG na całym świecie Chroni i upiększa świat, zgodnie z misją pozytywnego wpływania na społeczności lokalne, w których funkcjonują nasze zakłady produkcyjne i biura. Jesteśmy dumni z zaangażowania naszych pracowników z zakładu w Cieszynie i efektów ich pracy – oddziały dla dzieci w szpitalu w Jaworzu nie tylko są piękniejsze, pełne kolorów, lecz przede wszystkim - w nowej odsłonie – mogą korzystnie wpływać na lepsze doświadczenia młodych pacjentów i cały proces ich leczenia” – powiedziała Joanna Sproncel-Bagrowska, Dyrektor Zakładu PPG Cieszyn SA.

Celem programu Colorful Communities jest ochrona i upiększanie otoczenia społeczności lokalnych sąsiadujących z jednostkami biznesowymi firmy na całym świecie (w Polsce 8 lokalizacji, w tym 4 fabryki). W tym celu PPG zapewnia wolontariuszy firmy, produkty oraz wsparcie finansowe. Od uruchomienia programu w 2015 roku, zrealizowano ponad 500 projektów w prawie 50 krajach, w których udział wzięło blisko 25 000 pracowników-wolontariuszy PPG, i które swoim zasięgiem objęły ponad 8,2 miliona ludzi. Inwestycja PPG w projekt od początku jego powstania wyniosła łącznie 10 mln dolarów, a w ostatnim kwartale 2023 roku firma zdecydowała się przekazać do 2030 r. dodatkowe 5 mln dolarów na dalszy rozwój inicjatywy.

Dla PPG, jako globalnego lidera produkcji farb, lakierów i powłok specjalistycznych, działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu są jednym z priorytetów. W 2022 roku firma zainwestowała 16,2 miliona dolarów, wspierając setki organizacji w ponad 35 krajach. Inwestując w edukację, PPG pomaga rozwijać wykwalifikowaną kadrę oraz przyszłych innowatorów w dziedzinach związanych z powłokami i produkcją. Ponadto firma daje swoim pracownikom możliwość zaangażowania w ważne dla nich sprawy poprzez wspieranie ich wysiłków w ramach wolontariatu oraz działań charytatywnych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.