Komunikaty PR

Dzielnica Wisła rozpoczyna kampanię re\Wisła

2022-07-04  |  11:00
Biuro prasowe

Startuje kampania edukacyjna re\Wisła, która zachęca do tworzenia wspólnej przestrzeni w świadomy sposób i odkrywania historii warszawskiego Urzecza.

Wisła to nieodzowny element życia stolicy. Dawniej stanowiła okno na świat, pełniła ważną rolę ekonomiczną i społeczną, żywiła, ale również pozwalała miło spędzić czas. Urzecze miało swoją unikalną tożsamość, na podstawie której powstała obecna Dzielnica Wisła – miejsce, które jest połączeniem miasta i natury. Kampania re\Wisła chce pokazać rzekę jako jeden wielki remiks tworzony przez zróżnicowaną społeczność mieszkańców Warszawy. 

- Kultura Urzecza stała się trwałym elementem tożsamości mieszkańców Warszawy, a jej dziedzictwo jest wciąż obecne. Przykładem może być dom olęderski na Saskiej Kępie, trytwa, czyli droga poprowadzona na grobli w Wilanowie czy też olęderska nekropolia na Zawadach. Pomimo zaniku historycznej kultury tego regionu, współcześnie stanowi ona inspirację do budowania lokalnej tożsamości, a samo Urzecze staje się atrakcyjne dla przedsięwzięć gospodarczych – mówi Mariusz Raniszewski, ekspert ds. Urzecza kampanii re\Wisła.

Pomimo upływu lat, Wisła wciąż jest unikalnym miejscem, a mieszkańcy chętnie wybierają to miejsce na spotkania z przyjaciółmi jako przestrzeń do uprawiania sportu czy relaksu i obserwacji przyrody. Nad rzeką spotykają się całe rodziny, osoby starsze, młodzież, biegacze, rowerzyści i wodniacy, tworząc różnorodną społeczność Dzielnicy Wisła.

Dzielnica Wisła rozpoczyna kampanię „re\Wisła”, w ramach której zachęca i edukuje mieszkańców Warszawy do tworzenia re\Wisły w świadomy sposób. 

- Warszawska Wisła to duma miasta i unikat w skali europejskiej. Żadna europejska stolica nie może pochwalić się rzeką, która integruje mieszkańców miasta niezależnie od ich wieku, płci czy pochodzenia. Dlatego ważne jest, abyśmy wszyscy dbali o naszą chlubę, odkrywali ją na nowo i świadomie wspólnie tworzyli. Tym właśnie jest re\Wisła – mówi Jan Piotrowski, pełnomocnik Prezydenta Warszawy ds. Wisły

Kampania „re\Wisła” zainicjowana przez Zarząd Zieleni Miasta Stołecznego Warszawa, prowadzona jest wielokanałowo. W Social Mediach w tym na Facebooku oraz Instagramie publikowane są inspirujące treści, które mają na celu edukowanie oraz informowanie mieszkańców o realizowanych inicjatywach, oraz wydarzeniach kulturalnych nad Wisłą. Za pośrednictwem Tik Toka organizatorzy chcą docierać do dzieci i młodzieży. Publikując lifestylowe treści, pokazują, jak w świadomy i bezpieczny sposób korzystać z uroków Wisły. Przykładem może być opublikowana instrukcja zaplatania wianków.

W ramach kampanii zaplanowana została również w Social Mediach emisja 5 materiałów video, w których prezentowane są różne aspekty Wisły z perspektywy osób aktywnie ją tworzących – naukowców, społeczników, a także pracowników miejskich podmiotów.  Realizacji działań towarzyszą również współprace z Influencerami w tym m.in. z Łukaszem Ostoja-Kasprzyckim twórcą profilu @PoWarszawsku, Piotrem Metzem oraz wokalistką Zalią. Twórcy zostali wytypowani pod konkretne kategorie wiekowe i przygotowują oni szereg treści edukacyjnych, które będzie można znaleźć na ich profilach oraz na kanałach Dzielnicy Wisła. 

Kampania dotrze do mieszkańców Warszawy, również, dzięki wykorzystaniu przestrzeni miejskiej. Plakaty, animowane spoty, a także gra terenowa z wykorzystaniem technologii Augemnted Reality w punktach Warszawskiego Plażowego to tylko część atrakcji, które czekają tego lata na warszawiaków. Planowanych jest także szereg wydarzeń w punktach Warszawski Plażowych w tym animacje weekendowe dla dzieci i młodzieży oraz koncerty czy warsztaty w Pawilonie Edukacyjnym Kamień. 

Kampanię rozpoczęła się w przeddzień Nocy Kupały - 20 czerwca występem Chóru Centrum Myśli Jana Pawła II z utworem "Och Ty rzeko". Kolejne wydarzenia re\Wisła już niebawem! Zachęcamy do obserwowania profili Dzielnicy Wisła w mediach społecznościowych oraz do udziału w wydarzeniach organizowanych w ramach kampanii “re\Wisła”.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Problemy społeczne

W 2030 roku zetki będą stanowić jedną trzecią globalnej siły roboczej. Ich odmienne od starszej generacji oczekiwania zmienią podejście firm

Wśród kluczowych kryteriów, którymi przedstawiciele pokolenia Z kierują się przy wyborze pracodawcy, są: atrakcyjne wynagrodzenie, atmosfera w firmie i zachowanie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Trzy czwarte managerów nie jest zadowolonych z młodych absolwentów szkół wyższych, wskazując na ich słabą motywację, brak profesjonalizmu i niskie umiejętności organizacyjne. Analitycy rynku pracy podnoszą, że aby przyciągnąć do siebie młode talenty i utrzymać je w strukturach firmy, pracodawcy muszą wprowadzić szereg zmian, szczególnie w zakresie kultury organizacyjnej.

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.