Komunikaty PR

Dzielnica Wisła rozpoczyna kampanię re\Wisła

2022-07-04  |  11:00
Biuro prasowe

Startuje kampania edukacyjna re\Wisła, która zachęca do tworzenia wspólnej przestrzeni w świadomy sposób i odkrywania historii warszawskiego Urzecza.

Wisła to nieodzowny element życia stolicy. Dawniej stanowiła okno na świat, pełniła ważną rolę ekonomiczną i społeczną, żywiła, ale również pozwalała miło spędzić czas. Urzecze miało swoją unikalną tożsamość, na podstawie której powstała obecna Dzielnica Wisła – miejsce, które jest połączeniem miasta i natury. Kampania re\Wisła chce pokazać rzekę jako jeden wielki remiks tworzony przez zróżnicowaną społeczność mieszkańców Warszawy. 

- Kultura Urzecza stała się trwałym elementem tożsamości mieszkańców Warszawy, a jej dziedzictwo jest wciąż obecne. Przykładem może być dom olęderski na Saskiej Kępie, trytwa, czyli droga poprowadzona na grobli w Wilanowie czy też olęderska nekropolia na Zawadach. Pomimo zaniku historycznej kultury tego regionu, współcześnie stanowi ona inspirację do budowania lokalnej tożsamości, a samo Urzecze staje się atrakcyjne dla przedsięwzięć gospodarczych – mówi Mariusz Raniszewski, ekspert ds. Urzecza kampanii re\Wisła.

Pomimo upływu lat, Wisła wciąż jest unikalnym miejscem, a mieszkańcy chętnie wybierają to miejsce na spotkania z przyjaciółmi jako przestrzeń do uprawiania sportu czy relaksu i obserwacji przyrody. Nad rzeką spotykają się całe rodziny, osoby starsze, młodzież, biegacze, rowerzyści i wodniacy, tworząc różnorodną społeczność Dzielnicy Wisła.

Dzielnica Wisła rozpoczyna kampanię „re\Wisła”, w ramach której zachęca i edukuje mieszkańców Warszawy do tworzenia re\Wisły w świadomy sposób. 

- Warszawska Wisła to duma miasta i unikat w skali europejskiej. Żadna europejska stolica nie może pochwalić się rzeką, która integruje mieszkańców miasta niezależnie od ich wieku, płci czy pochodzenia. Dlatego ważne jest, abyśmy wszyscy dbali o naszą chlubę, odkrywali ją na nowo i świadomie wspólnie tworzyli. Tym właśnie jest re\Wisła – mówi Jan Piotrowski, pełnomocnik Prezydenta Warszawy ds. Wisły

Kampania „re\Wisła” zainicjowana przez Zarząd Zieleni Miasta Stołecznego Warszawa, prowadzona jest wielokanałowo. W Social Mediach w tym na Facebooku oraz Instagramie publikowane są inspirujące treści, które mają na celu edukowanie oraz informowanie mieszkańców o realizowanych inicjatywach, oraz wydarzeniach kulturalnych nad Wisłą. Za pośrednictwem Tik Toka organizatorzy chcą docierać do dzieci i młodzieży. Publikując lifestylowe treści, pokazują, jak w świadomy i bezpieczny sposób korzystać z uroków Wisły. Przykładem może być opublikowana instrukcja zaplatania wianków.

W ramach kampanii zaplanowana została również w Social Mediach emisja 5 materiałów video, w których prezentowane są różne aspekty Wisły z perspektywy osób aktywnie ją tworzących – naukowców, społeczników, a także pracowników miejskich podmiotów.  Realizacji działań towarzyszą również współprace z Influencerami w tym m.in. z Łukaszem Ostoja-Kasprzyckim twórcą profilu @PoWarszawsku, Piotrem Metzem oraz wokalistką Zalią. Twórcy zostali wytypowani pod konkretne kategorie wiekowe i przygotowują oni szereg treści edukacyjnych, które będzie można znaleźć na ich profilach oraz na kanałach Dzielnicy Wisła. 

Kampania dotrze do mieszkańców Warszawy, również, dzięki wykorzystaniu przestrzeni miejskiej. Plakaty, animowane spoty, a także gra terenowa z wykorzystaniem technologii Augemnted Reality w punktach Warszawskiego Plażowego to tylko część atrakcji, które czekają tego lata na warszawiaków. Planowanych jest także szereg wydarzeń w punktach Warszawski Plażowych w tym animacje weekendowe dla dzieci i młodzieży oraz koncerty czy warsztaty w Pawilonie Edukacyjnym Kamień. 

Kampanię rozpoczęła się w przeddzień Nocy Kupały - 20 czerwca występem Chóru Centrum Myśli Jana Pawła II z utworem "Och Ty rzeko". Kolejne wydarzenia re\Wisła już niebawem! Zachęcamy do obserwowania profili Dzielnicy Wisła w mediach społecznościowych oraz do udziału w wydarzeniach organizowanych w ramach kampanii “re\Wisła”.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.