#EcoMajowkaChallenge Dołącz do gwiazd i wygraj nagrody
#EcoMajowkaChallenge
Dołącz do gwiazd, pokaż jak dbasz o środowisko i wygraj nagrody!
Jak wynika z raportu Green Generation przygotowanego przez
Mobile Institute, jednym z kluczowych problemów współczesnego
świata jest fakt, że świadomość ekologiczna jest nadal na bardzo
niskim poziomie. Tylko 30% społeczeństwa śledzi na bieżąco
sytuację klimatyczną. Niezbędne są natychmiastowe działania
wzmacniające postawy proekologiczne wszystkich pokoleń.
Właśnie wystartowało niezwykłe wyzwanie #EcoMajowkaChallenge,
którego pomysłodawcami są ruch Monda ViVo oraz Mobile Institute.
Partnerem akcji jest perfumeria z naturalnymi perfumami - Sense Dubai.
Katastrofa ekologiczna jest realnym i obecnie jednym z najważniejszych
wyzwań ludzkości.
Zmiana klimatu już trwa i dotyczy nas wszystkich, nie tylko przyszłych
pokoleń. To dzieje się tu i teraz
– mówi Dorota Milczarczyk, założycielka
ruchu Monda ViVo.
Jeżeli nie podniesiemy świadomości społeczeństwa i nie pokażemy, co
można zrobić, aby wspólnie uratować Ziemię, poniesiemy porażkę. Liczy
się wysiłek nas wszystkich
– dodaje Agnieszka Wojtkowiak,
współzałożycielka Monda Vivo –
Stąd pomysł na nasz wspólny challenge.
Pomóc może każdy. Do wspólnego wyzwania Monda Vivo
#EcoMajowkaChallenge dołączyły już Weronika Pazura, Maja Popielarska
oraz Sylwia Majcher. Już 6 maja podczas wydarzenia LIVE
#EcoMajowkaChallenge podzielą się swoimi metodami ratowania planety!
Dołącz i ty!
Co musisz zrobić? Wystarczy, że:
Udostępnisz grafikę #EcoMajowkaChallenge, która znajduje się na
profilach społecznościowych partnerów akcji.
Zrobisz zdjęcie pokazujące swoje proste, codzienne czynności, które
ratują środowisko, takie jak:
ograniczenie zużycia plastiku, segregacja
śmieci, oszczędność wody i wiele innych.
Zdjęcie zamieścisz na swoim profilu na FB lub IG z #EcoMajowkaChallenge
oraz #mondavivo
WYRUSZYMY WSPÓLNIE W EKOLOGICZNĄ PODRÓŻ.
ZAINSPIRUJEMY SIĘ WZAJEMNIE DO DBANIA O NASZĄ PLANETĘ
Uwaga! Trzy najbardziej inspirujące zdjęcia, nagrodzone zostaną 3 kartami
podarunkowymi o wartości 300 PLN każda do Sense Dubai
(www.sensedubai.com) – perfumerii, która wynosi zapach do rangi sztuki.
Rozstrzygnięcie konkursu odbędzie się 24 maja w Europejski Dzień Parków
Narodowych.
Regulamin konkursu znajduje się na
www.mondavivo.com
.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Prawo
Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.