Komunikaty PR

Ekologiczny Współdzielnik. Wola Park i WCK rozpoczynają konsultacje społeczne

2021-04-20  |  13:45
Biuro prasowe

Budowanie relacji z lokalną społecznością oraz angażowanie się w inicjatywy z zakresu zrównoważonego rozwoju, ekologii i zero waste to od wielu lat priorytety warszawskiego Wola Parku. Obecnie – we współpracy z Wolskim Centrum Kultury – Wola Park przygotowuje Współdzielnik, czyli ekologiczną przestrzeń dla warszawiaków. Przed startem tej inicjatywy odbędą się konsultacje społeczne, podczas których zebrane zostaną oczekiwania i pomysły mieszkańców – wszystko po to, aby powstająca przestrzeń jak najlepiej odpowiadała na potrzeby lokalnej społeczności.

Wola Park wraz z Wolskim Centrum Kultury przygotowują się do uruchomienia Współdzielnika, czyli specjalnej przestrzeni, w której mieszkańcy będą mogli spędzać wolny czas oraz poszerzać swoją wiedzę i umiejętności związane z życiem w duchu zrównoważonego rozwoju i zero waste. Zgodnie ze wstępnymi założeniami będzie tam działał m.in. punkt wymiany rzeczy, w tym ubrań. Współdzielnik będzie zlokalizowany na pierwszym piętrze w Wola Parku, a jego otwarcie jest zaplanowane na lato 2021 roku.

Jednym z najważniejszych elementów naszej działalności jest wspieranie lokalnych społeczności – realizowanie działań dla mieszkańców i razem z nimi. Chcemy odpowiadać na ich realne potrzeby, dlatego wspólnie z naszym wieloletnim partnerem – Wolskim Centrum Kultury – będziemy prowadzić  konsultacje społeczne, podczas których przedyskutujemy z warszawiakami nasze wstępne pomysłymówi Katarzyna Julia Olesińska, Community Engagement Leader w Wola Parku­ oraz dodaje – Jesteśmy przekonani, że nasi sąsiedzi chętnie zaangażują się w tworzenie nowej, inspirującej przestrzeni w swojej okolicy, a rozmowy sprawią, że Współdzielnik stanie się ważnym miejscem dla lokalnej społeczności, które będzie ich inspirowało do podejmowania działań przyjaznych dla planety.

Wola Park we współpracy z Wolskim Centrum Kultury przygotował ramowy plan działania oraz wyglądu Współdzielnika. Aby mieć pewność, że inicjatywa spełni rzeczywiste oczekiwania lokalnej społeczności, organizatorzy zapraszają warszawiaków na konsultacje. Podczas rozmów mieszkańcy Woli oraz okolic, będą mogli wyrazić swoją opinię, a także zaproponować nowe rozwiązania. Konsultacje odbędą się w różnych formach, zarówno online, jak i offline. Dzięki temu każdy chętny będzie mógł podzielić się swoimi pomysłami.

Konsultacje społeczne odbędą się na terenie Wola Parku, przy mobilnym stanowisku, które będzie poruszać się po osiedlu Koło i Ulrychów, a także podczas spotkań online. Poniżej terminarz spotkań:

Mobilne stanowisko zlokalizowane na osiedlu Koło i Ulrychów:

  • 20 kwietnia (wtorek), godz. 17.00 – 19.00, osiedle Koło
  • 21 kwietnia (środa), godz. 11.00 – 13.00, osiedle Koło
  • 26 kwietnia (poniedziałek), godz. 17.00 – 19.00, osiedle Ulrychów

Stanowisko konsultacyjne w Wola Parku (poziom 0, na placu obok sklepu C&A):

  • 5 maja (środa), godz. 11.00 – 14.00
  • 7 maja (piątek), godz. 17.00 – 20.00

Spotkania online:

  • 27 kwietnia (wtorek), godz. 18.00 – 20.00
  • 8 maja (sobota), godz. 16.00 – 18.00

Chętne osoby mogą uczestniczyć w zdalnych spotkaniach na dwa sposoby. Dzięki platformie ZOOM można zabrać głos podczas dyskusji (należy wcześniej wysłać wiadomość na adres wspoldzielnik@wck-wola.pl, a organizatorzy udostępnią link oraz instrukcję). Drugą opcją jest obejrzenie spotkania na kanale „Konsultacje społeczne Warszawa” na YouTube – wówczas można zgłaszać swoje propozycje na czacie. Ponadto do 11 maja warszawiacy mogą mailowo wysyłać do  organizatorów swoje pomysły oraz uwagi. Ramowy plan działania i propozycja wyglądu Współdzielnika są dostępne na stronie: wspoldzielnik.wck-wola.pl

W przeprowadzeniu konsultacji społecznych Wola Park i Wolskie Centrum Kultury wspiera Centrum Komunikacji Społecznej urzędu m. st. Warszawy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Konsument

Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.

Farmacja

Nowe technologie mogą wspierać samoleczenie. Szczególnie pomocne są dane zbierane przez aplikacje i urządzenia mobilne

Analitycy rynkowi przewidują, że do 2035 roku rynek medycznych urządzeń noszonych na ciele zwiększy swoją wartość dwuipółkrotnie. Dane zbierane przez takie sensory zasilają algorytmy sztucznej inteligencji, co daje pacjentom wsparcie w procesie samoleczenia i pozwala im unikać błędów zwłaszcza przy przyjmowaniu leków bez recepty. Nowe technologie pomagają pacjentom również poprzez możliwość udostępniania im spersonalizowanych porad czy standardowych usług e-zdrowia, takich jak Internetowe Konto Pacjenta czy elektroniczna recepta.