Komunikaty PR

‘Eko-Mural’ w mieście Murali

2024-07-03  |  07:00
Biuro prasowe
Kontakt

Ewelina Janczylik-Foryś
VELUX Polska

ul. Krakowiaków 34
02-255 Warszawa
ewelina.janczylik-forys|velux.com| |ewelina.janczylik-forys|velux.com
532566475
https://prasa.velux.pl/

Fundacja Pracownicza Grupy VKR w 2023 roku w ramach programu „Zdrowe nawyki” wsparła wykonanie największego muralu w Namysłowie. Projekt ten powstał dzięki zaangażowaniu pracowników namysłowskiej fabryki VELUX.   

Miasto Namysłów stało się wielkim płótnem i przestrzenią sprzyjającą dla tzw. street artu. Artyści mogli poprzez swoją ekspresję, poprawić przestrzeń miejską nadając jej kolorytu i zmieniając ściany blokowisk w dzieła sztuki, jednocześnie poprawiając jakość powietrza miasta. Pracownicy fabryki VELUX w Namysłowie pozyskując grant z Fundacji Pracowniczej Grupy VKR zmienili kolejną miejską przestrzeń w barwną, ekologiczną zabudowę. 

„Pozwólmy miastu oddychać” - to główne hasło, które towarzyszyło realizacji projektu zgłoszonego do Fundacji Pracowniczej Grupy VKR przez pracowników fabryki VELUX w Namysłowie. Na dwuetapowe działania przeznaczono 55 tys. złotych. Pierwszy etap projektu miał charakter edukacyjny i polegał na wspólnym posprzątaniu terenu zielonego. I tak we wrześniu ubiegłego roku pracownicy VELUX wspólnie z lokalną społecznością i uczniami namysłowskich szkół, zebrali w sumie 30 worków 120 L śmieci. Drugim etapem był zrealizowanie tzw. ”ekomuralu” wybranego spośród nadesłanych prac, które w mieście Namysłów cieszą się dużą popularnością.  

Firma VELUX, w odpowiedzialny sposób podchodząc do wpływu jaki prowadzenie biznesu ma na środowisko naturalne, na co dzień podejmuje szereg działań, aby ograniczyć swój ślad węglowy i w pozytywny sposób przyczynić się do rozwoju lokalnych społeczności. Zaangażowanie w takie projekty jak „Eko-Mural” w Namysłowie jest tego doskonałym przykładem. – powiedział Bartłomiej Rozpęda, dyrektor generalny fabryki VELUX w Namysłowie.   

To co niezwykłe to zastosowana farba, którą został namalowany mural. Farba KNOxOUT redukuje o 0,02g więcej tlenków azotu niż średniej wielkości drzewo.  

Według Urban Forest Mural, 1000 metrów kwadratowych powierzchni pokrytej specjalną farbą może usunąć do 32 ton zanieczyszczeń rocznie. To równowartość posadzenia nawet 100 drzew liściastych. Metoda ta jest niezwykle innowacyjnym sposobem na ochronę naszej planety, a jednocześnie ozdobienie fasad starych budynków. Powstałe w Namysłowie dzieło sztuki, filtruje powietrze zastępując w tym miejscu 160 drzew. 

Użyta farba zaczyna wykorzystywać swoje właściwości pod wpływem światła. Zastosowana powłoka wzmacnia elewację budynku, a także posiada wysokie właściwości oczyszczające, bakteriostatyczne i dezynfekujące. Usuwa zanieczyszczenia gazów kwaśnych (NOx i SOx), bakterie, pleśnie i grzyby.  

Powstały mural doskonale wpisuje się w działania pro środowiskowe Grupy VELUX, która od ponad 80 lat każdego dnia dostarcza światło i świeże powietrze na poddasza użytkowników. Wartości firmy takie jak zaangażowanie, wzajemny szacunek, doskonalenie, sumienność, odwaga, oddziaływanie na społeczeństwo lokalne czy otoczenie są głęboko zakorzenione w organizacji. Ta unikatowość  stanowi drogowskaz dla naszych pracowników oraz interesariuszy, jak należy pracować. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: VELUX Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.