E.ON i Centrum Nauki Kopernik po raz kolejny świętują Dzień Tesli
Co roku w pierwszych dniach lipca E.ON Polska i Centrum Nauki Kopernik organizują obchody urodzin genialnego serbskiego wynalazcy – Nikoli Tesli. Już 100 lat temu marzył on o czerpaniu prądu „z kosmosu” i bezprzewodowej transmisji energii elektrycznej na duże odległości. Dziś niektóre jego pomysły wydają się coraz bardziej realne. Ponieważ chcemy powstrzymać zmiany klimatu, poszukujemy nowych źródeł energii. Musimy także zmniejszyć produkcję elektrośmieci. Podczas tegorocznego Dnia Tesli, 9 lipca, goście Centrum będą mogli wziąć udział w wielu eksperymentach i wykorzystać potencjał odnawialnych źródeł energii.
Moc energii od E.ON
W tym roku program obchodów urodzin Nikoli Tesli iskrzy się atrakcjami. W Teatrze Wysokich Napięć, którego E.ON Polska jest Wyłącznym Partnerem, co 45 minut, już od 9:30, będzie można wysłuchać spektaklu dźwięków wywołanych wysokim napięciem. W pokazie „Muzyczne prądy” wykorzystywane są transformatory zbudowane w oparciu o teorię serbskiego eksperymentatora. Zastosowano w nich współczesną elektronikę, dzięki czemu można wpływać na to, w jaki sposób działają i jakie dźwięki wywołuje generowane przez nie wysokie napięcie. Po południu, między 17:00 a 18:30 organizatorzy Urodzin zapraszają na warsztat z wykorzystaniem generatora Van de Graafa.
Jeszcze przed niedzielnym południem wystartuje niecodzienna debata. Ścierać się w niej będą tegoroczni jubilaci. Z jednej strony o palmę naukowego pierwszeństwa ubiegać się będzie Mikołaj Kopernik w postaci humanoida – wielki astronom urodził się 550 lat temu. Jego adwersarzem będzie Nikola Tesla. Merytoryczną dyskusję będzie można obserwować o każdej okrągłej godzinie, począwszy od 11:00.
E.ON wspiera Centrum w organizacji warsztatów, podczas których będzie można poznać lub przypomnieć sobie wiele przydatnych umiejętności, jak na przykład lutowanie, dzięki której naprawimy sprzęty zasilane prądem.
Zrównoważony rozwój jest jednym z filarów naszej strategii. Energia ze źródeł odnawialnych to konieczność – mówi Aleksandra Smyczyńska, szefowa komunikacji E.ON Polska. Podczas tegorocznego Dnia Tesli, edukatorzy Kopernika pokażą, że naprawdę możemy ją wykorzystać na co dzień. Warsztaty zapowiadają się bardzo ciekawie. Przy wykorzystaniu małych paneli z silnikami wibracyjnymi, zwiedzający będą mogli sami zbudować owady solarne i wprawić je w ruch po tym, jak wystawią je na słońce lub zasilą światłem z latarek. Będą się uczyć, jak korzystać z multimetra. To profesjonalny przyrząd, a nasi goście będą nim mierzyć natężenie energii generowanej z paneli słonecznych.
Firma zaprasza również do strefy relaksu ChillZone E.ON. Na 1. piętrze i schodach przy Fontannie powietrznej będzie można naładować baterie nie tylko własne, ale także swoich smartfonów.
Wszystkie atrakcje są dostępne w godz. 9.30-18.30, w ramach biletu na Wystawy. A szczegółowe informacje znajdują się na stronie www.kopernik.org.pl/wydarzenia/dzien-tesli
***
Dodatkowe informacje dla mediów:
Biuro prasowe E.ON: +48 (22) 821 41 51
Email: biuro.prasowe@eon.pl

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.