Europejski drób na świąteczny stół – co smacznego wybrać?
Na zakupach zwracajmy uwagę na pochodzenie – europejski drób jest bezpieczny i wolny od antybiotyków oraz hormonów. Kurczaki, indyki, kaczki, gęsi, perliczki – warto zadbać o różnorodność potraw na świątecznym stole, bo możliwości jest dużo.
Ambasadorka kampanii To jest nasz drób! Wysoka jakość, europejska gwarancja, szef kuchni Cristina Catese radzi:
Zróbcie sos z soku z pieczenia – bardzo dobrze nada się do stworzenia sosu. Jak go zrobić? Upieczone mięso przekładamy na talerz i owijamy je lekko folią spożywczą, aby zachował ciepło. Pamiętajmy, aby zostawić ujście powietrza, żeby uniknąć efektu sauny, który spowodowałby, że nasze mięso straci swoją chrupkość. Sok pozostały z pieczenia przelewamy do garnuszka i gotujemy na dużym ogniu z białym winem lub wodą, redukujemy i filtrujemy przez sitko.
Do świątecznego menu warto włączyć również mięso indyka. Dlaczego? – Indyk jest źródłem białka przyczyniającego się do wzrostu masy mięśniowej, cynku pomagającego w utrzymaniu prawidłowego metabolizmu węglowodanów oraz witamin z grupy B, w tym witaminy B12, pomagającej w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego. Dodatkowym atutem mięsa z indyka jest możliwość szerokiego wykorzystania go przy dietach lekkostrawnych i redukcyjnych – mówi dietetyk Aneta Łańcuchowska.
A jakie mięso drobiowe gości na stole innego ambasadora kampanii Sebastiana Krauzowicza?
– Okres świąteczny to czas rodzinnych posiłków i nie może na nim zabraknąć kaczki pieczonej z jabłkami. Według mnie, mięso kaczki pierwszorzędnie nadaje się do przyrządzania świątecznych potraw, poza tym zawiera dużo wartości odżywczych. W moim domu tradycyjnie na świątecznym stole gości kaczka – ta pieczona w całości jest wyjątkowo smaczna i aromatyczna.
W newsletterze znajdą Państwo m.in.:
- fakty na temat bezpieczeństwa i jakości europejskiego mięsa drobiowego,
- porady kulinarne, jak przygotować smaczne dania z drobiem na święta,
- przepisy świąteczne ambasadorów kampanii Cristiny Catese i Sebastiana Krauzowicza,
- wypowiedź dietetyka Anety Łańcuchowskiej,
- przegląd działań komunikacyjnych prowadzonych w ramach kampanii w czwartym kwartale 2020.
Zapraszamy na oficjalną stronę internetową kampanii To jest nasz drób! Wysoka jakość, europejska gwarancja >> https://pl.eu-poultry.eu

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.