Event w rytmie digital
Internet już od dawna zagarnia coraz więcej obszarów naszego życia i aby się o tym przekonać wystarczy sięgnąć po raport marki Starcom. Za I półrocze 2019 roku bowiem wydatki reklamowe w Internecie zwiększyły się o 121,9 mln złotych (czyli 7,8 proc.) do 1,69 mld złotych, co spowodowało wzrost udziału w całej strukturze wkładów z 33,6 do 35,8 proc. Co ciekawe, jak szacuje Starcom blisko połowa wydatków reklamowych w sieci nadal idzie na display. Reklama wideo ma już 20,7 proc. udziału, a klasyfikowany osobno mobile - 38,2 proc. (po wzroście o 18,1 proc. w skali roku). Czy zatem silna pozycja rozwiązań digitalowych będzie odpowiedzią na nowe realia, w jakich znalazło się wiele branż?
„Przejście wielu działań do przestrzeni online nie powinno nikogo tak naprawdę dziwić – także w kontekście branży eventowej. Zauważmy, że o sile Internetu mówiło się już od dawna. Obecna pandemia jedynie przyśpieszyła proces wdrażania pewnych rozwiązań online” – podkreśla Aneta Radzimirska, CEO w Idea Productions Poland. „Digitalizacja części oferty to dzisiaj jedyna słuszna odpowiedź na zmieniające się trendy i oczekiwania rynku. Żyjemy w mobilnych czasach, gdzie miejsce pracy lub zamieszkania przestało mieć znaczenie. Dostępne rozwiązania umożliwiają prowadzenie biznesu czy też zarządzanie korporacją i komunikacją do partnerów biznesowych, klientów czy też pracowników. Chcemy być częścią technologicznej rewolucji i dzielić się nią z naszymi klientami, dlatego w naszej ofercie promujemy w tej chwili pakiet rozwiązań IDEA ONLINE. IDEA ONLINE przenosi wydarzenia do wirtualnej rzeczywistości i pozwala realizować cele korporacyjne nawet w tym wymagającym okresie” – dodaje Aneta Radzimirska.
Do tej pory na polskim rynku było wiele firm, oferujących rozwiązania digitalowe głównie dla spółek giełdowych. Stanowiły one nierzadko jedno z narzędzi wypełniania obowiązków informacyjnych emitenta – czy to w postaci transmisji z NWZA, Rad Nadzorczych czy spotkań przy okazji publikacji wyników finansowych. Dziś po tego typu rozwiązania chętniej sięgają również inne przedsiębiorstwa i korporacje. „W wyniku obostrzeń nie ma w tej chwili mowy o tradycyjnych spotkaniach w realu, stąd koniecznym jest zastąpienie standardowych działań nieszablonowymi rozwiązaniami. Tym potrzebom wychodzimy naprzeciw oferując naszym klientom usługę digital. Plusów tego typu rozwiązań jest naprawdę wiele. Raz, że pozwalają one zarówno na bezpieczeństwo odbiorców, jak i całej ekipy przygotowującej wydarzenie. Dwa, digital niesie za sobą bogactwo formy. Każde bowiem wydarzenie można tu zorganizować online – czy to premierę produktu, konferencję prasową, spotkanie zarządu, standardową cyklówkę online z podsumowaniem wyników oraz prezentacjami bądź oprawą wizji. Nie ma tu tak naprawdę żadnych ograniczeń w tworzeniu rzeczywistości. Usługi digital to doskonała alternatywa do tradycyjnych konferencji, prezentacji, szkoleń czy śniadań prasowych” - przekonuje Aneta Radzimirska.
Wydaje się zatem, że stwierdzenie, iż aktualna sytuacja zmieniła podejście wielu branż do rozwiązań online, jest mocno na wyrost. Rozprzestrzeniająca się pandemia jedynie przyśpieszyła proces ich wdrażania, sprawiając tym samym, że digital event przestał być w końcu postrzegany wyłącznie w kategorii mody i stał się ważnym elementem prowadzenia szeroko pojętego biznesu.

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.