Komunikaty PR

Fakty i mity na temat butelek zwrotnych

2021-10-28  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.19 MB )

 

Jak rozpoznać butelki zwrotne i dlaczego warto oddawać je do sklepu? Dlaczego powinny trafiać do ponownego obiegu, a nie do kosza na śmieci? Czy wyprodukowanie nowej butelki jest bardziej obciążające dla środowiska naturalnego niż przygotowanie do wykorzystania tej już wcześniej użytej? Wreszcie, dlaczego każda butelka zwrotna powinna żyć 20 razy? Opowiadamy o faktach i mitach dotyczących butelek zwrotnych. 

 

Fakt: Wielokrotne użycie tego samego opakowania jest korzystne dla środowiska

 

Stosowanie butelek zwrotnych do piwa oznacza kilkukrotnie mniejszą emisję CO₂ niż w przypadku butelek jednorazowych. Butelka zwrotna może być wykorzystana około 20 razy, zanim się zużyje i trafi do recyklingu, co oznacza, że może zastąpić 20 butelek bezzwrotnych. Pamiętaj: kiedy oddajesz butelkę zyskuje twój portfel i środowisko. Oddając butelkę zwrotną do ponownego wykorzystania zmniejszasz masę odpadów trafiających na wysypiska, a także przyczyniasz się do zmniejszenia wielkości produkcji nowych opakowań szklanych i emisji gazów cieplarnianych.

 

Mit: Butelka zwrotna wrzucona do zielonego pojemnika na szkło to ekologiczne rozwiązanie

 

Najkorzystniejszym ekologicznie postępowaniem z opakowaniami wielokrotnego użytku jest oddanie ich z powrotem do sklepu. Pamiętaj, że oddając butelkę zwrotną, dajesz jej szansę nawet 20-krotnego ponownego użytku. Dlaczego wyrzucenie takiej butelki do zielonego kosza nie jest korzystne dla środowiska? Ponieważ już nigdy nie trafi ona do obiegu, a to wiąże się ze zużyciem energii potrzebnej do produkcji nowej butelki i emisją CO₂ do atmosfery. Jak poznać butelkę zwrotną? Po oznaczeniu. To dwie przeciwstawne strzałki, jedna nad drugą, a zazwyczaj także dodatkowe oznaczenie producenta (ikona, napis “butelka zwrotna”).  W przypadku butelek bezzwrotnych zielony kosz na odpady szklane jest dla nich właściwym miejscem, z którego trafią do recyklingu. 

 

Fakt: Zwracane butelki nie mogą być uszkodzone. Muszą też być wewnątrz czyste, bez śmieci i zanieczyszczeń

 

Aby butelka nadawała się do zwrotu i ponownego użytku musi być pusta, czysta i bez jakichkolwiek uszkodzeń. Pamiętaj, nie nakładaj na nią z powrotem kapsla. W browarze dostanie nowy. Otwieraj ją otwieraczem, bo inaczej możesz ją wyszczerbić, a butelka, która ma widoczne wady: pęknięcia, wyszczerbienia, mocne zarysowania, nie nadaje się do ponownego napełnienia. Uszkodzoną butelkę powinieneś wrzucić do zielonego pojemnika na szkło. Do butelki zwrotnej nie wrzucaj żadnych przedmiotów (papierków, gum do żucia, niedopałków), ponieważ znacznie utrudnią przygotowanie butelki do mycia w browarze.

 

Fakt: Przed powtórnym napełnieniem każda butelka przechodzi rygorystyczną kontrolę

 

To powód, dla którego zwracane butelki muszą być czyste i bez uszkodzeń. Każda butelka, zanim trafi do ponownego wykorzystania, przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości w browarze.  Dzięki oddawaniu butelek zwrotnych zmniejszasz emisję CO₂ i generujesz mniej odpadów.

 

Fakt: Wielokrotne użycie tego samego opakowania minimalizuje masę odpadów

 

Czy wiesz, że gdyby zastąpić szklane butelki zwrotne bezzwrotnymi, każdego roku w Polsce trzeba by poddać recyklingowi dodatkowy 1 milion ton szkła? To prawie drugie tyle, ile trafia do przetworzenia obecnie.

 

Mit: Oddawanie butelek zwrotnych się nie opłaca

 

Butelka zwrotna to również finansowa korzyść. Czy wiesz, że przynosząc butelkę zwrotną do sklepu nie płacisz kaucji za nową? W żadnym sklepie nie powinieneś napotkać problemu ze zwrotem butelek na wymianę. Jeśli oddajesz puste butelki i nie kupujesz piwa, niektóre sklepy mogą wymagać od Ciebie paragonu potwierdzającego, że piwo zostało zakupione w ich sklepie. Jeśli nie masz paragonu, możesz skorzystać z akcji prowadzonych przez duże sklepy. Oddając w nich butelki otrzymasz np. zwrot kaucji w postaci bonu na zakupy. Możesz też oddać butelki, jeśli masz ich więcej, do punktu zbiórki surowców wtórnych, ale pamiętaj, że takie punkty płacą mniej niż wynosi standardowa wysokość kaucji.

 

Pamiętaj, że każda jedna butelka wprowadzona do ponownego obiegu to korzyść dla środowiska i nas wszystkich. To jest efekt1butelki.

 

***

Do redaktora:

Kompania Piwowarska jest liderem polskiego rynku piwnego, z udziałem 36,4% (dane GUS, 2020). Firma zatrudnia ponad 2700 osób w swoich browarach i oddziałach w całej Polsce. Jako firma odpowiedzialna społecznie Kompania Piwowarska troszczy się o ludzi i środowisko. Realizując strategię zrównoważonego rozwoju, promuje odpowiedzialność i umiar w spożywaniu alkoholu, szkoli sprzedawców, oszczędza wodę i energię, wspiera rozwój swoich partnerów biznesowych i angażuje się w wolontariat. Lider rynku piwnego w Polsce jest dumnym sponsorem wielu lokalnych drużyn sportowych.

 

Kompania Piwowarska skupia trzy browary o wieloletniej historii: Tyskie Browary Książęce (rok założenia - 1629), Browar Dojlidy w Białymstoku (1768) i Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu (1895). To w nich warzone są najchętniej wybierane przez Polaków piwa, między innymi: Żubr, Tyskie, Lech, Redd’s, a także kolekcja specjalności Książęcego. W ofercie producenta znajdują się również cenione w Polsce piwa czeskie: Pilsner Urquell (ikona czeskiego piwa) i Kozel (najczęściej wybierane przez Czechów piwo) a także piwa bezalkoholowe sygnowane marką Lech Free 0,0% oraz Tyskie 0,0%. Sprawdzone receptury, nieskazitelna czystość w browarach a przede wszystkim umiejętności doświadczonych piwowarów – to wszystko sprawia, że warzone tam piwa są cenione w Polsce i za granicą.

 

Więcej informacji o działalności i produktach Kompanii Piwowarskiej można znaleźć na stronie: www.kp.pl, na profilu Facebook firmy: https://www.facebook.com/kompaniapiwowarska oraz na portalu społecznościowym LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/kompania-piwowarska

 

Kompania Piwowarska jest częścią Asahi Europe & International stanowiącej część Asahi Group Holdings.

 

Dodatkowych informacji udziela:

Biuro Prasowe

Kompania Piwowarska         

Mail: biuro.prasowe@asahibeer.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.