Komunikaty PR

Festiwal Explory we Wrocławiu

2022-03-10  |  01:00
Biuro prasowe

15 marca rozpoczyna się kolejny Regionalny Festiwal Explory we Wrocławiu. W hybrydowej formie- na żywo i online Program Explory, w partnerstwie z Wrocławskim Parkiem Technologicznym i Fundacją Pro Mathematica będzie inspirować młodych i przekonywać, że nauka jest ciekawa.

 

Program Explory to największa w Polsce inicjatywa wyszukująca, sieciująca i rozwijająca młode talenty, która od 11 lat pomaga młodym badaczom i naukowcom odnaleźć się w świecie nauki i biznesu. Od lat ważnym dla programu punktem na mapie jest Wrocław. To tutaj odbywa się Regionalny Festiwal Nauki czyli spotkania ze społecznościami szkolnymi oraz regionalny etap prestiżowego konkursu. 15-16 marca Fundacja Zaawansowanych Technologii (organizator Explory) odwiedzi Szkołę Podstawową nr 28 im. Generała Leopolda Okulickiego oraz Liceum Ogólnokształcące nr V im. Generała Jakuba Jasińskiego. Uczniowie i uczennice z wrocławskich szkół wezmą udział w warsztatach Metr do minus dziewiątej - świat w skali nano” Katarzyny Fedoruk, „Odgadywanie przyszłości - megatrendy i wyzwania” Joanny Brzoskowskiej-Czerepiuk, poznają metodę design thinking w prowadzeniu projektu badawczego w wykładzie dr Adama Czyżewskiego oraz spróbują owoców liofilizowanych wykonanych w Zakładzie Doświadczalnym Wrocławskiego Parku Technologicznego i porozmawiają o żywieniu z Michalem Budą. 16-17 marca to dni konkursowe.Uczniów biorących udział w regionalnym etapie konkursu Explory zapraszamy na platformę konferencyjną HOPIN, a wszystkich zainteresowanych projektami młodych talentów zachęcamy do udziału w wydarzeniach na Facebooku Explory

Rokrocznie gospodarzami lokalnego wydarzenia jest Wrocławski Park Technologiczny i Fundacja Pro Mathematica:–11 edycja Explory przed nami. Widzimy się we Wrocławiu i w całej Polsce. Będziemy z Wami, bo Wrocław zawsze jest z młodymi i ambitnymi ludźmi. Wrocław wspiera i Wrocław się cieszy. Będziemy obserowować pracę młodych naukowców, będziemy je oceniać, a na koncu jak zwykle czekają nas wielkie zaskoczenia  – mówi Maciej Potocki, Prezes Zarządu WPT zapraszając do czynnego udziału w Festiwalu.

Sprawdzony sposób na rozwój talentów

W minionej dekadzie Program zgromadził społeczność ponad 2400 młodych innowatorów, którzy zgłosili do Konkursu Explory ponad 1500 projektów naukowych i wynalazków. Odbyło się już ponad 60 wydarzeń dla pasjonatów innowacji i nowych technologii. Wzięło w nich udział ponad 40 tysięcy osób. O Explory i kompleksowym rozwoju swoich talentów uczniowie słyszą już w szkołach i regionach. Międzysektorowa współpraca z samorządami pozwala bowiem na lokalne pojawienie się Programu poprzez organizowane warsztaty, spotkania ze specjalistami i  prezentacje naukowe.

O skuteczności Programu najlepiej świadczą Alumni Explory – uzdolnione osoby, które dziś studiują i pracują na najlepszych Uniwersytetach w kraju i za granicą. Tak jak Anna Skierska, studentka Uniwersytetu w w Groningen od pięciu lat pracująca nad projektem modyfikacji nanokrystalicznych ogniw słonecznych w celu zwiększenia ich wydajności czy Szymon Gaca, w Explory rozwijający projekt wpływu chelatów IDHA żelaza i miedzi na przyswajanie azotu przez pszenicę, dziś stażysta renomowanego  instytutu technologicznego w Walencji. O rozwoju laureatów, ich codzienności i perspektywie na otaczający świat przeczytać można w mediach społecznościowych Explory. Alumni chętnie angażują się w kolejne działania Programu jako mentorzy, ambasadorzy czy prowadzący zajęcia. Wierzymy, że już wkrótce do tego grona dołączą kolejni młodzi z Wrocławia.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.