Festiwal Kawowych SMAKKów – wejdź do świata kawy
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Podczas GASTROTARGÓW SMAKKi, które startują już niebawem, odbędzie się Festiwal Kawowych SMAKKów. To wydarzenie, specjalnie przygotowane dla branży kawowej, jest niezwykłą okazją dla palarni, producentów i dystrybutorów sprzętu kawowego do zaprezentowania swoich marek.
Polska stanowi perspektywiczny rynek dla branży kawowej. Sprzyjają temu biliony filiżanek tego napoju wypijane przez Polaków, wysokiej jakości kawa oferowana przez rzemieślnicze palarnie oraz liczne sukcesy polskich baristów na arenie międzynarodowej. Dlatego właśnie na takim wydarzeniu jak SMAKKi GASTROTARGI nie może zabraknąć kawy.
Kawa spod znaku jakości
Każdy dzień Festiwalu przyniesie niezapomniane kawowe doznania. Aby zagwarantować wysoką jakość wydarzenia, organizatorzy dołączyli do prestiżowego Speciality Coffee Association, a do jego współtworzenia zaprosili osoby, które na kawie znają się najlepiej.
– Jesteśmy członkiem Specialty Coffee Association Poland, co zobowiązuje nas do przygotowania najlepszej kawowej imprezy na rynku. Tworząc Festiwal Kawowych SMAKKów kreujemy przestrzeń dla palarni i asortymentu kawowego po to, aby każdy uczestnik otrzymał dostęp do nowości i najświeższych kawowych trendów. Wśród naszych wystawców są firmy, których rozwiązania znacząco wpływają na smak serwowanych napojów. Przykładem jest firma BWT Polska, partner strategiczny GASTROTARGÓW SMAKKi oraz sponsor Olimpiady Kawy by Tom Obracaj & Marcin Rusnarczyk i Mistrzostw Cup Of Poland. Do udziału w Festiwalu zaprosiliśmy też firmy, których produkty ułatwiają codzienne funkcjonowanie kawiarni i restauracji. Są to firmy: La Cimbali (sponsor wspomnianej już wcześniej Olimpiady Kawy), Melitta, Aqua Solution, Primulator, Fresco Coffee i Goodo. FESTIWAL tworzymy również z myślą o palarniach kawy, dla których organizujemy specjalną przestrzeń wystawienniczą oraz pierwsze w Polsce Mistrzostwa Cup Of Poland. Wśród palarni, które będą wystawiać się na SMAKKach, są między innymi Sheep&Raven Agnieszki Rojewskiej, Maestro Cafe, czy Apro-Trade – mówi Anna Wielgos, która odpowiada za merytoryczny program targów i Festiwalu.
Trzy dni intensywnego parzenia, przelewania i degustowania kawy
Podczas Festiwalu nie zabraknie emocji związanych ze współzawodnictwem. Zacznie się od Olimpiady Kawy by Tom Obracaj & Marcin Rusnarczyk, czyli zawodów dla początkujących baristów, którzy nie brali dotychczas udziału w konkursach kawowych.
– To właśnie oni potrzebują wsparcia w rozwinięciu wiedzy i umiejętności, a udział w Olimpiadzie dodatkowo umożliwi im nabycie scenicznej praktyki – podkreśla Anna Wielgos.
Dzień drugi upłynie pod znakiem Cup Of Poland – pierwszych w historii Mistrzostw Polski palarni z udziałem publiczności z zupełnie nową formułą oceny i wyboru najlepszej kawy. Po pierwsze, degustacje przeprowadzane będą „w ciemno”, co oznacza, że sędziowie nie będą znali marki ocenianego napoju. Po drugie, po raz pierwszy w historii kawowych zawodów najlepszą kawę wybiorą nie tylko profesjonalni sędziowie, ale również publiczność. Najlepsza kawa wybrana zostanie w dwóch kategoriach: Professional i Customer Choice.
– Spotkaliśmy się z opinią mniejszych palarni, że trudno jest im się przebić w profesjonalnych zawodach. Dlatego specjalnie dla nich opracowaliśmy formułę, która uwzględnia oba głosy oceny i każdemu daje możliwość zaistnienia na zawodach. Jesteśmy przekonani, że Mistrzostwa wielu osobom otworzą drzwi do świata zawodów i dodadzą wiary w swoje możliwość – dodaje.
Festiwal zamknie się I Mistrzostwami Polski TO NiC Espresso, w których zmierzą się entuzjaści cierpkiego połączenia kawy i toniku. Jak podkreśla Robert Orszulak, właściciel firmy ON Lemon, organizator Mistrzostw, to tak naprawdę pierwsze w Europie, być może nawet na świecie, takie zawody, a ON Lemon, lider alternatywnych lemoniad w Polsce, wie jak je przygotować.
– Te zawody kierujemy przede wszystkim do „profesjonalistów” z minimum dwuletnim doświadczeniem w kawie jako barista, barman lub bartender. Nasza marka, gwarantuje nie tylko wysoki ich poziom, ale i doskonałą zabawę, nieźle namieszamy – zapowiada Robert Orszulak.
Zwycięzcy każdych zawodów otrzymają nie tylko prestiżowy tytuł mistrzowski, ale również atrakcyjne nagrody.
Festiwal – obowiązkowy wpis w kalendarzu
Każdy, kto jest związany ze światem kawy, powinien stać się częścią Festiwalu. To miejsce spotkań osób, które prowadzą palarnie, wyposażają kawiarnie i restauracje w kawowy sprzęt i akcesoria. To również wydarzenie, które działającym w tym sektorze doda energii, a odwiedzających pobudzi do życia.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.
Ochrona środowiska
Rynki materiałów biodegradowalnych i biopochodnych będą rosły w szybkim tempie. W Polsce dopiero raczkują

Rynek biodegradowalnych tworzyw sztucznych do 2031 roku ponad trzykrotnie zwiększy swoje obroty. Również tworzywa biopochodne są coraz częściej rozwijane i wykorzystywane. Choć rynki na świecie notują dynamiczny rozwój, napędzany nie tylko świadomością klientów, ale też surowymi przepisami środowiskowymi, w Polsce ten potencjał jest wykorzystywany szczątkowo. Tymczasem biotworzywa mogą z powodzeniem zastąpić większość materiałów syntetycznych.
Muzyka
Marta Wiśniewska: Konkurs Eurowizji jest odrobinę polityczny i tam są różne dziwne sytuacje. Mam jednak nadzieję, że Justyna Steczkowska rozwali system

Wokalistka zapewnia, że mocno kibicuje Justynie Steczkowskiej w drodze po zwycięstwo w 69. Konkursie Piosenki Eurowizji w Szwajcarii. I choć te zmagania mają drugie dno i nie zawsze liczą się tylko umiejętności wokalne reprezentantów poszczególnych krajów, to Marta Wiśniewska wierzy, że talent i potencjał polskiej gwiazdy będą ponad wszelkimi podziałami. Tancerka zaznacza też, że ona sama nie wzięłaby udziału w tym konkursie.