Komunikaty PR

Festiwal Kawowych SMAKKów – wejdź do świata kawy

2023-01-25  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com

Podczas GASTROTARGÓW SMAKKi, które startują już niebawem, odbędzie się Festiwal Kawowych SMAKKów. To wydarzenie, specjalnie przygotowane dla branży kawowej, jest niezwykłą okazją dla palarni, producentów i dystrybutorów sprzętu kawowego do zaprezentowania swoich marek.

Polska stanowi perspektywiczny rynek dla branży kawowej. Sprzyjają temu biliony filiżanek tego napoju wypijane przez Polaków, wysokiej jakości kawa oferowana przez rzemieślnicze palarnie oraz liczne sukcesy polskich baristów na arenie międzynarodowej. Dlatego właśnie na takim wydarzeniu jak SMAKKi GASTROTARGI nie może zabraknąć kawy.

Kawa spod znaku jakości

Każdy dzień Festiwalu przyniesie niezapomniane kawowe doznania. Aby zagwarantować wysoką jakość wydarzenia, organizatorzy dołączyli do prestiżowego Speciality Coffee Association, a do jego współtworzenia zaprosili osoby, które na kawie znają się najlepiej.

Jesteśmy członkiem Specialty Coffee Association Poland, co zobowiązuje nas do przygotowania najlepszej kawowej imprezy na rynku. Tworząc Festiwal Kawowych SMAKKów kreujemy przestrzeń dla palarni i asortymentu kawowego po to, aby każdy uczestnik otrzymał dostęp do nowości i najświeższych kawowych trendów. Wśród naszych wystawców są firmy, których rozwiązania znacząco wpływają na smak serwowanych napojów. Przykładem jest firma BWT Polska, partner strategiczny GASTROTARGÓW SMAKKi oraz sponsor Olimpiady Kawy by Tom Obracaj & Marcin Rusnarczyk i Mistrzostw Cup Of Poland. Do udziału w Festiwalu zaprosiliśmy też firmy, których produkty ułatwiają codzienne funkcjonowanie kawiarni i restauracji. Są to firmy: La Cimbali (sponsor wspomnianej już wcześniej Olimpiady Kawy), Melitta, Aqua Solution, Primulator, Fresco Coffee i Goodo. FESTIWAL tworzymy również z myślą o palarniach kawy, dla których organizujemy specjalną przestrzeń wystawienniczą oraz pierwsze w Polsce Mistrzostwa Cup Of Poland. Wśród palarni, które będą wystawiać się na SMAKKach, są między innymi Sheep&Raven Agnieszki Rojewskiej, Maestro Cafe, czy Apro-Trade – mówi Anna Wielgos, która odpowiada za merytoryczny program targów i Festiwalu.  

Trzy dni intensywnego parzenia, przelewania i degustowania kawy

Podczas Festiwalu nie zabraknie emocji związanych ze współzawodnictwem. Zacznie się od Olimpiady Kawy by Tom Obracaj & Marcin Rusnarczyk, czyli zawodów dla początkujących baristów, którzy nie brali dotychczas udziału w konkursach kawowych.

To właśnie oni potrzebują wsparcia w rozwinięciu wiedzy i umiejętności, a udział w Olimpiadzie dodatkowo umożliwi im nabycie scenicznej praktyki – podkreśla Anna Wielgos.  

Dzień drugi upłynie pod znakiem Cup Of Poland – pierwszych w historii Mistrzostw Polski palarni z udziałem publiczności z zupełnie nową formułą oceny i wyboru najlepszej kawy. Po pierwsze, degustacje przeprowadzane będą „w ciemno”, co oznacza, że sędziowie nie będą znali marki ocenianego napoju. Po drugie, po raz pierwszy w historii kawowych zawodów najlepszą kawę wybiorą nie tylko profesjonalni sędziowie, ale również publiczność. Najlepsza kawa wybrana zostanie w dwóch kategoriach: Professional i Customer Choice.

Spotkaliśmy się z opinią mniejszych palarni, że trudno jest im się przebić w profesjonalnych zawodach. Dlatego specjalnie dla nich opracowaliśmy formułę, która uwzględnia oba głosy oceny i każdemu daje możliwość zaistnienia na zawodach. Jesteśmy przekonani, że Mistrzostwa wielu osobom otworzą drzwi do świata zawodów i dodadzą wiary w swoje możliwość – dodaje. 

Festiwal zamknie się I Mistrzostwami Polski TO NiC Espresso, w których zmierzą się entuzjaści cierpkiego połączenia kawy i toniku. Jak podkreśla Robert Orszulak, właściciel firmy ON Lemon, organizator Mistrzostw,  to tak naprawdę pierwsze w Europie, być może nawet na świecie, takie zawody, a ON Lemon, lider alternatywnych lemoniad w Polsce, wie jak je przygotować.  

Te zawody kierujemy przede wszystkim do „profesjonalistów” z minimum dwuletnim doświadczeniem w kawie jako barista, barman lub bartender. Nasza marka, gwarantuje nie tylko wysoki ich poziom, ale i doskonałą zabawę, nieźle namieszamy – zapowiada Robert Orszulak.

Zwycięzcy każdych zawodów otrzymają nie tylko prestiżowy tytuł mistrzowski, ale również atrakcyjne nagrody.

Festiwal – obowiązkowy wpis w kalendarzu

Każdy, kto jest związany ze światem kawy, powinien stać się częścią Festiwalu. To miejsce spotkań osób, które prowadzą palarnie, wyposażają kawiarnie i restauracje w kawowy sprzęt i akcesoria. To również wydarzenie, które działającym w tym sektorze doda energii, a odwiedzających pobudzi do życia.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lawenda Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Problemy społeczne

Stres w życiu zawodowym może działać destrukcyjnie. O profilaktykę muszą zadbać zarówno pracownicy, jak i pracodawcy

Co czwarty Polak doświadcza w pracy wysokiego lub bardzo wysokiego stresu, a trzech na czterech pracowników znajduje się w stresowej sytuacji zawodowej przynajmniej raz w tygodniu – wynika z badań Instytutu Psychologii Stresu. Najwyższy poziom częstego stresu dotyczy kobiet i pracowników powyżej 55. roku życia. To grupy najbardziej narażone na poczucie przeciążenia obowiązkami zawodowymi, co odbija się na ich zdrowiu fizycznym i psychicznym, a w kontekście społecznym niesie ze sobą poważne skutki ekonomiczne. W Unii Europejskiej stres zabija rocznie nawet 10 tys. osób.

Gwiazdy

Maciej Dowbor: Ostatnio kupiłem zdalnie sterowane motorówki dla córki. Ten wspólnie spędzony czas pozwala oderwać dzieci od smartfonów

Zdaniem prezentera nawet niepozorny gadżet może pomóc w budowaniu relacji ze swoimi pociechami i tworzeniu pięknych wspomnień. On sam przekonał się o tym, kiedy jego siedmioletnia córka chętnie zaczęła się bawić małymi, zdalnie sterowanymi motorówkami. Teraz kolekcja systematycznie się powiększa, a w zabawie bierze udział cała rodzina.