Komunikaty PR

Fit Cake i Fundacja Miś w Fartuchu stworzyły specjalny baton dla cukrzyków

2021-07-16  |  01:00
Biuro prasowe

Fundacja Miś w Fartuchu i sieć franczyzowych kawiarni Fit Cake rozdawały w Uniwersyteckim Dziecięcym Szpitalu Klinicznym w Białymstoku słodkie batony dzieciom chorym na cukrzycę. Tak zainaugurowały współpracę, która ma na celu promocję zdrowej diety - bez cukru.

Na tę okazję Fit Cake, wywodząca się z Białegostoku ogólnopolska sieć NieCukierni wyprodukowała specjalny fit baton dla cukrzyków o nazwie “Czekoladowy Miś”. Bez żadnych konsekwencji i z lubością raczyli się nim w ostatnim tygodniu mali, hospitalizowani diabetycy. Słodycze zostały zatwierdzone i dopuszczone przez personel medyczny, ponieważ nie mają negatywnego wpływu na zdrowie pacjentów.

Gdy 9-latek dowiaduje się, że koniec ze słodyczami

Wiele lat temu pacjentem tego samego oddziału był Michał Szczesiul, dziś prezes Fundacji Miś w Fartuchu i student medycyny.

Rozpoznano u mnie cukrzycę i myślałem, że to koniec ze słodyczami. Na zawsze. Była to straszna perspektywa dla 9 latka - opowiada. -  Dlatego jestem tak bardzo dumny z "Czekoladowego Misia", którego udało się nam wspólnie z Fit Cake stworzyć, a radość dzieci, którym je wręczaliśmy była największą nagrodą. Wiem co czują, wiem, jak im smakuje!

 

Sieć deklaruje jeszcze, że 5 proc. ze sprzedaży wszystkich batonów w Fit Cake Białystok zasili konto Fundacji i przeznaczone będzie na wsparcie dzieci z cukrzycą. Uznawana jest ona za chorobę cywilizacyjną. Nazywa się ją nawet epidemią XXI wieku. Według danych ze strony www.pacjent.gov.pl co 11 dorosły w Polsce cierpi na cukrzycę. Naszym kraj znajduje się też w czołówce pod względem liczby dzieci chorujących na cukrzycę typu 1.

Bezpieczny “Czekoladowy Miś”

Naszym sloganem reklamowym jest “No sugar, no problem” i to prawda, o której jesteśmy głęboko przekonani - mówi Ewelina Choińska, współwłaścicielka marki Fit Cake. - Ale w szpitalu widziałam, że brak słodyczy dla wielu dzieci jest jednak dużym problemem, niezaspokojoną tęsknotą. Cieszymy się, że razem z Fundacją znaleźliśmy dobre rozwiązanie. Skład batonów “Czekoladowy Miś” jest przemyślany i zbilansowany. Dominantą jest czerwona fasola, mająca zbawienny wpływ na poziom glukozy we krwi. Posłodziliśmy je “bezpiecznym” erytrolem. Wzbogacone zostały także o dodatkowe wartości, tj. wymiennik węglowodanowy oraz białkowo-tłuszczowy. To bardzo istotne informacje dla osób przyjmujących insulinę. To pełnowartościowy posiłek, który nie powoduje nie tzw. skoku glikemicznego. 

Fit Cake współpracuje także, z innymi organizacjami wspierającymi diabetyków w całej Polsce: m.in. w Warszawie, Rzeszowie, Poznaniu.

Dalsze plany antycukrzycowej koalicji

Z racji tego, że sieć wywodzi się w Białegostoku najwięcej działań odbywa się na Podlasiu. We wrześniu ubiegłego roku sieć obsługiwała piknik sportowy w podbiałostockich Sochoniach dla dzieci chorych na cukrzycę, podopiecznych Fundacji “3mam cukry”. Mamy zrobiły wówczas eksperyment.  Mierzyły dzieciom cukier po spożyciu tortu rafaello od Fit Cake.

Poziom glukozy był na odpowiednim poziomie, a małym sportowcom nie brakowało paliwa do dalszych zabaw - dodaje Rafał Kościuk. - Pokazuje to, że cukrzycy nie muszą być skazani za rezygnację ze słodyczy. Staramy się ich o tym przekonywać różnymi sposobami. Na przykład organizując warsztaty rodzinne z przygotowywania łakoci bez cukrów prostych, robiąc paczki na święta.

Jednym z kolejnych działań antycukrowej koalicji będzie zorganizowanie przez Fundację Miś w Fartuchu panelu dyskusyjnego online z okazji Światowego Dnia Cukrzycy, w którym na temat choroby wypowiedzą się znane medyczne autorytety. Podpowiedzą, jak sobie radzić z tą przypadłością, tak aby życie nie traciło smaku.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Prawo

Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.