#FoodTrends – z czym to się je? Najważniejsze trendy branży gastronomicznej Q2
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
Zastanawiacie się, jaka moda będzie dominować w branży gastronomicznej w najbliższym czasie? Jakie trendy wysuwają się na pierwszy plan? A także czego oczekują współcześni klienci? Aby odpowiedzieć na te pytania, należy przyjrzeć się najważniejszym zmianom, które będą napędzać całą branżę – począwszy od preferencji klientów, kończąc na rozwoju usług food delivery.
Prezentujemy pierwszą odsłonę cyklu #FoodTrends, w której przyglądamy się najważniejszym kierunkom dominującym w branży w kolejnych kwartałach bieżącego roku – tak, aby wiedzieć, „z czym to się je”. Sprawdźcie, jakie trendy niewątpliwie będą zauważalne w II kwartale 2022 roku.
1. Śniadanie do łóżka (i na dowóz)
Przywykliśmy już do zamawiania do domu lunchów, obiadów, kolacji czy zestawów imprezowych na spotkanie ze znajomymi. W tym gronie brakuje jeszcze jednego… śniadań! Wyobraźmy sobie pyszne, cieplutkie bagietki do zjedzenia w swoim łóżku. Brzmi wspaniale? Zdecydowanie tak. Na szczęście marzenia się spełniają. W II kwartale 2022 roku śniadania z dostawą pod same drzwi będą znacznie popularniejsze. Coraz więcej śniadaniowni zaczyna współpracować z pośrednikami z branży food delivery, dzięki czemu oferta śniadaniowa w wielu polskich miastach przejdzie przez prawdziwą rewolucję. Charlotte, SAM czy Bułkę przez Bibułkę – to jedne z najbardziej kultowych warszawskich śniadaniowni, z których oferty na dowóz można skorzystać już teraz.
„Już dawno przestaliśmy zamawiać jedynie szybką pizzę z dowozem na spotkanie z przyjaciółmi. Preferencje klientów się zmieniają – teraz zamawiamy niemal wszystko, od śniadań, przez brunche, aż po kolacje. Sam sektor śniadaniowy przez dłuższy czas pozostawał niezauważony. Teraz widzimy duży wzrost popularności korzystania z dowozów w godzinach porannych, co sugeruje nam podążanie w kierunku rozwijania oferty śniadaniowej” – dodaje Agata Polityło, General Manager w Wolt Polska.
2. Kawa na trudy home office
Skoro mówimy już o śniadaniu, czymże jest śniadanie bez kawy? Prawdopodobnie, wiele z nas nie wyobraża sobie rozpoczynania dnia bez kubka ciepłej kawy. Jeszcze do niedawna, gdy praca z domu nie była aż tak popularna, zazwyczaj czekaliśmy w kolejce do kawiarni po poranną kawę. Teraz, coraz częściej pracujemy z domu, a wczesnoranne wypady po kawę nie są już częścią rutyny w drodze do biura. Jednak, jeżeli tęsknicie za sojowym latte, a nie macie własnego ekspresu, usługi food delivery przychodzą z pomocą. Oprócz standardowych pozycji lunchowych, obiadowych czy nawet śniadaniowych, w najbliższym czasie coraz popularniejsze będzie zamawianie także napojów – na przykład kawy. Dzięki temu, że czas oczekiwania na dostawę jest coraz krótszy, nie ma problemu by kurier dostarczył wciąż gorące, ulubione latte z syropem wprost pod nasze drzwi.
3. Subskrypcje – nie tylko serwisów streamingowych
Model subskrypcyjny jest już stałym elementem korzystania z usług – czy to platform muzycznych, czy dystrybuujących filmy i seriale. Ten wygodny sposób na korzystanie z pełni możliwości danych serwisów zaczyna rozszerzać się na coraz więcej branż. Subskrybować możemy niemal wszystko – treści w serwisach internetowych, pakiety premium w programach np. graficznych czy popularne wśród graczy gamepassy. Dodatkowo, do gry mogą wkroczyć także platformy food delivery. Jak wynika z badań IRIS, 22% Polaków zamawia jedzenie z dostawą do domu przynajmniej raz w tygodniu. Warto pamiętać, że zamawiając jedzenie, musimy się liczyć także z innymi kosztami, np. dostawy – kilkukrotne zamówienia w miesiącu mogą lekko nadwyrężyć domowy budżet. Rozwiązaniem może być usługa subskrypcyjna u dostawcy – stała, miesięczna opłata za dostawę, która w ostatecznym rozrachunku, może nam przynieść całkiem niezłe oszczędności.
„Branża food delivery stale się rozwija – ulepszając i powiększając swoją ofertę, a także zapewniając klientom jak najbardziej korzystne warunki korzystania z serwisu. Z naszych obserwacji rynkowych jasno wynika, że to właśnie subskrypcje są coraz popularniejszą metodą korzystania z wszelakich usług, także dostaw jedzenia. Takie rozwiązanie pozwala na optymalizację kosztów w rozliczeniu miesięcznym, szczególnie jeśli często zamawiamy z dowozem do domu czy biura” – mówi Agata Polityło, General Manager w Wolt Polska.
4. Quick e-commerce, czyli nie tylko obiad z szybkim dowozem
Usługi food delivery już od dłuższego czasu zajmują swoje miejsce w naszej codzienności – dostarczając nam lunch do pracy czy kolację do domu. Skoro zamawiamy jedzenie z restauracji, nie wstając z kanapy, dlaczego nie oszczędzić sobie czasu i nie zamówić np. pączków z ulubionej cukierni? Załóżmy, że jesteśmy cały dzień w pracy, wieczorem przychodzą do nas goście, a do najbliższej cukierni nam całkiem nie po drodze. Zamiast główkować i jeździć po całym mieście w poszukiwaniu słodkości, wystarczy uruchomić aplikację i dzięki paru kliknięciom szybko zamówić ciasto z dostawą pod same drzwi. Popularność takiego typu zakupów rośnie – pokazała nam to między innymi pandemia, gdy z oczywistych względów więcej czasu spędzaliśmy w domu. Coraz więcej dostawców idzie tym tropem, poszerzając swoją standardową ofertę nie tylko o cukiernie, ale także piekarnie, kwiaciarnie czy sklepy z kosmetykami i ubraniami.
SYLWESTER LAST MINUTE. Jak zaplanować sylwestrowy wypad w jeden dzień?
MP3 | Stres Polaków. 75% zmaga się z napięciem każdego tygodnia
Nowy Rok w harmonii z naturą – ekologiczne postanowienia na 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Gwiazdy
Jakub Rzeźniczak: Z Radkiem Majdanem mamy dużo tematów do rozmowy. Jest świetnym współlokatorem, ale trochę ciężko się przy nim spało
Podczas realizacji zdjęć do programu „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” w Grecji Jakub Rzeźniczak mieszkał w pokoju z Radosławem Majdanem. Ucieszyło go to, bo w wolnych chwilach mogli wymieniać swoje spostrzeżenia dotyczące aktualnej sytuacji w piłce nożnej. Miał też okazję się przekonać, czy mąż Małgorzaty Rozenek również jest perfekcyjnym panem domu. Niestety byłemu bramkarzowi zdarzało się chrapać, co przełożyło się na bezsenne noce Jakuba Rzeźniczaka.
Ochrona środowiska
Susza stała się już corocznym zjawiskiem w Polsce. Lokalne inicjatywy mogą wiele zmienić
Polskie lato coraz bardziej zaczyna przypominać temperaturami to śródziemnomorskie. Rośnie liczba dni z temperaturą przekraczającą 30 st. C i tropikalnych nocy, a fale upałów sprzyjają nasilaniu się susz. Wylesianie i powiększanie obszarów nieprzepuszczalnych, w połączeniu z wadliwą gospodarką wodną, zwiększa w ostatnich dekadach „ucieczkę” wody z obszaru Polski, powodując większą intensywność skutków suszy – wynika z analizy „Nauki o klimacie”. Problemem jest brak spójnej i konsekwentnej polityki gospodarowania zasobami wodnymi.
Muzyka
Dawid Kwiatkowski: Padłem ofiarą oszustów, którzy na mnie nieuczciwie zarabiali. Teraz jestem też swoim księgowym, liczę pieniądze i sprawdzam umowy
Artysta przyznaje, że w branży muzycznej są ludzie, którzy zamiast wspierać młodych wykonawców w budowaniu kariery, po prostu chcą tylko zarobić na swoich „podopiecznych”. Dawid Kwiatkowski przestrzega więc wszystkich, którzy stają na scenie „Must Be the Music” i innych talent show, by nie ufali każdemu, kto się do nich odezwie po programie i zaproponuję współpracę, bo bardzo możliwe, że będzie mu zależało tylko na tym, by wykorzystać ich „pięć minut” dla własnych korzyści. On sam również padł ofiarą takich oszustów i musiał walczyć z nimi w sądzie.